پس از انتخابات مجلس و هیات رییسه آن، جبهه پایداری می​خواهد یک بار دیگر توان خود را در انتخابات ریاست جمهوری بیازماید.

به گزارش خبرآنلاین، اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی که پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و راه خود را از مجموعه اصولگرایی جدا کرد، از ابتدا عنوان می کردند که این جبهه تشکلی مقطعی و صرفا برای انتخابات نیست و فعالیت‌های آن دامنه دار خواهد بود. البته تشکل های نوظهور در آستانه هر انتخاباتی همین ادعا را دارند اما تداوم اختلاف مواضع میان نمایندگان نشان داد که جبهه پایداری بر تصمیم خود مبنی بری جدایی راهشان از اصولگرایان مصمم هستند.
شاید در بحبوحه انتخابات فرصت لازم برای تدوین اساسنامه و مرامنامه برای این تشکل نوظهور وجود نداشت. اما گویا اکنون و در فاصله کمتر از یکسال مانده به انتخابات ریاست جمهوری این فرصت دست داده و اعضای جبهه پایداری مصمم به تدوین چهارچوب عملی فعالیت سیاسی خود هستند. هفته پیش یکی از اعضای این جبهه خبر داده بود که اساسنامه این تشکل برای آیت الله مصباح یزدی ارسال شده و ایشان هم نظر اصلاحی خود را داده اند( ایـــنـــجــا ). این موضوع به نخستین خیز انتخاباتی جبهه پایداری برای انتخابات سال آینده تعبیر شد.
حالا پس از یک هفته، دبیرکل جبهه پایداری از نهایی شدن اساسنامه جبهه پایداری و تائید آن توسط آیت‌‌الله مصباح یزدی خبر داد و گفت: قرار است خط مشی و سیاست‌های کلی این جبهه توسط شورای فقهی ترسیم شود.
آقاتهرانی به فارس، گفت: اساسنامه جبهه پایداری به تائید آیت‌الله مصباح‌یزدی رسیده است. البته ایشان نکاتی را در اساسنامه ذکر و به آن اضافه کردند که جبهه پایداری این نظرات را به طور کامل و دقیق اعمال کرده است.
وی با اشاره به قرارگرفتن شورای فقهی در راس جبهه پایداری،گفت: آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله خوشوقت همراه با یکی دیگر از فقها، شورای سه‌نفره فقهی جبهه پایداری را تشکیل می‌دهند.سیاست‌های کلی و خط و مشی جبهه پایداری را شورای فقهی تعیین خواهد کرد.
به گفته وی، جبهه پایداری برنامه‌ خود را برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری به طور رسمی آغاز نکرده است اما دیدارهای خود را آیت‌الله مصباح یزدی دنبال می‌کند.
پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات هیات رییسه مجلس ، انتخابات ریاست جمهوری آینده سومین رویارویی جبهه پایداری با دیگر اصولگرایان خواهد بود . وزن سیاسی این جبهه در مقایسه با رقبای اصولگرای خود هم در انتخابات مجلس نهم و هم در انتخابات هیات رییسه مجلس ( ایـــنـــجــــا ) و وقتی هیچکدام از نامزدهای آن‌ها موفق نشدند، مشخص شد.
به نظر می‌رسد جبهه پایداری که در انتخابات مجلس تلاش می‌کرد خود را منتقد جریان حاشیه ساز دولت و حامی رییس جمهور نشان بدهد همچنان به حمایت دولت در انتخابات سال آینده بپردازد. چرا که پس از مطرح شدن طرح تغییر مجری انتخابات، اعضای این جبهه همصدا با دولت با این امر مخالفت کردند( ایـــنــــجــــا ).
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 231997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =