ایسنا نوشت:

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در تحلیل خود از انتخابات آینده ریاست‌جمهوری، به مشارکت مردم در انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و گفت: با اینکه در این انتخابات برخی ورودشان را به صحنه سیاست تحریم کرده بودند اما بحمدالله حضور مردم بسیار خوب و پرشور بود. این در برابر خارجی‌ها، مانور حضور مردم و واقعیت دموکراسی در ایران است که مردم به شکل جمعیت میلیونی در انتخابات حاضر می‌شوند و ما مسئولین باید حواس‌مان باشد که قدر این فرصت‌ها را که مردم برای ما ایجاد می‌کنند بدانیم و از آن حسن استفاده را داشته باشیم.
وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد انتخابات آینده ریاست‌جمهوری هم همین‌طور پرشور باشد و مردم به صورت فعال وارد صحنه شوند چرا که سرنوشت ملت ما به حضور مسئولین خوب گره خورده است و اگر افراد بی‌کفایت وارد شوند کشور آسیب می‌بیند؛ لذا مردم باید از میان گزینه‌های موجود بهترین و اصلح را پیدا کنند.
گزیده سخنان این نماینده تهران در ادامه می آید:
• اشتغال به کار انتخاباتی و تبلیغاتی از یک سال زودتر پسندیده نیست. ورود به صحنه سیاست‌، خواه مجلس و خواه دولت، برای فرد مسئولیت می‌آورد و افراد باید در این رابطه پاسخگو باشند.
• برخی دو سال مانده به انتخابات می‌گویند X از همه بهتر است، مگر می‌دانند قرار است چه کسانی وارد صحنه انتخابات شوند؟ اینها حزب‌بازی، وابستگی به گروه و شخص‌پرستی است. من از همین جا درباره برخی افراد تردید می‌کنم که وظیفه‌گرا نیستند، بلکه شخص‌گرا و فردگرا هستند.
• اختلاف و رقابتی که در انتخابات مجلس میان اصولگرایان پیش آمد را رقابت خوبی می‌دانم. برخی دوستان ما را می‌ترسانند که اگر رقابتی بین اصولگراها اتفاق بیفتد زمین به آسمان می‌رود اما هیچ اتفاقی نیفتاد و به نظر می‌رسد حتی اگر بین اصولگرایان رقابت نمی‌شد انتخابات هم لطفی نداشت. درباره انتخابات ریاست‌جمهوری هم ممکن است برخی گروه‌ها ورود خود را به انتخابات تحریم کنند در این صورت ما چه راهکاری داریم؟ بگذارید اصولگراها با هم رقابت کنند.
• البته من نمی‌خواهم برخی تخریب‌ها،‌ زخمی کردن‌ها، لجن‌مال‌ کردن‌ها،‌ دروغ‌ها و تهمت‌ها را بپذیرم. خوب است هر کس خودش را خوب به مردم معرفی کند. رقابت بسیار خوب است به شرطی که سالم، اسلامی و اخلاقی باشد. البته این رقابت به معنای رو در روی هم ایستادن نیست. در این شرایط کسی به کسی توهین نمی‌کند و افراد یکدیگر را تخریب نمی‌کنند،‌ بلکه شایستگی‌هایشان را می‌گویند تا معرفی شوند.
• در انتخابات ریاست‌جمهوری هم با توجه به اینکه یک نفر نهایتا انتخاب می‌شود خوب است که رییس‌جمهور بقیه کاندیداها را به کار بگیرد.
• اگر اصلاح‌طلبان صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان تایید شود،‌ می‌توانند در عرصه انتخابات حضور داشته باشند. به هر حال شورا اصولی را مدنظر قرار می‌دهد و اگر آنها را تایید کرد می‌توانند در گردونه انتخاب مردم قرار گیرند.
• در رابطه با موضوع گرانی مسئولین باید کنار هم بنشینند و پارامترها را در نظر بگیرند، البته تحریم‌ها در این مسیر بی‌اثر نیست. اما این موضوع به مدیریت‌ها، برخورد وزرا،‌ برنامه‌های دولت و حتی به بودجه بستگی دارد. همه اینها موثر هستند اما هیچ کدام علت تام نیستند.
• درباره موضوع گرانی مرغ من معتقدم نباید فرار روانی کنیم. اگر الان به هر دلیل تحریم پیش آمده، یا با بی‌تدبیری یا اشتباه دولت و مجلس، مرغ در بازار نیست،‌ ملت به دشمن علامت منفی نشان ندهند. اگر یک هفته مرغ نخوریم زمین به آسمان نمی‌آید. غذای اصلی ما هم نان یا برنج است و می‌توانیم غذای دیگری بخوریم تا موضوع حل شود و حل هم خواهد شد.
• درباره اجرای طرح امنیت اخلاقی توسط پلیس ناجا، ضوابط قانونی طرح عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش‌بینی شده و در وزارت کشور هم کارهای زیادی در این باره صورت گرفته است. اینگونه نیست که هر کس بی‌حجاب و بدحجاب ظاهر بشود الزاما می‌خواهد محیط را خراب کند یا برعکس، الزاما فرد خوبی است. نمی‌توان خط مشخصی کشید.
• در کشور باید دقت شود که انگورهایی که کشت می‌شود برای شراب خواری نباشد. اینها تمهیداتی است که دولت باید مدنظر قرار دهد اما اگر علیرغم انجام این کار چند نفری وسط شهر به صورت علنی مشروب خوردند، همان اسلامی که گفته کار فرهنگی و پیشگیرانه کنید، می‌گوید اینها باید 100 ضربه شلاق بخورند، چرا که قانون الهی را به هم زده و باید پاسخگو باشند. در اینجا نه می‌توان گفت شلاق نزنید، نه می‌توان گفت کار فرهنگی صورت نگیرد.
• برخی بی‌حجابی‌ها و بدحجابی‌ها در جامعه سازمان یافته است، برخی مانکن هستند و با اشکال خاصی در جامعه حاضر می‌شوند تا جو را بشکنند. شاید اینها پول می‌گیرند که این کار را انجام دهند. در مورد چنین افرادی وزارت اطلاعات باید برخورد کند. شاید دشمن بیرونی از سادگی آنها سوء استفاده می‌کند.

/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    109 1
    ما چند هفته هست که مرغ نخوردیم، خیلی چیزهای گرون دیگه هم نخوردیم، ولی چیزی حل نشد.
  • بدون نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    76 1
    آقا یا خانمی که همه نظرای مخالف خودتونو فیلتر می کنید دس کمی از این آقا ندارید یه کم به فکر آخرتتون باشید
  • بدون نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    24 2
    حالا نیست قبلا هر روز زرشک پلو با مرغ میخوردیم!!!
  • بدون نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    28 0
    بنده حديثي از امام صادق در كتاب مكارم الاخلاق ديدم كه فرموده بودند اگر تا چهل روز توان گوشت خريدن را نداشتيد قرض كنيد وبه خانوادهتان ظلم نكنيد در ضمن حالا ما گوشت نخوريم سالخوردگان وبچه هايمان كه براي رشدشان احتياج مبرم به پروتين گوشتي دارند چه كنند ؟
    • بدون نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      11 1
      گوشت نخورید شیر نخورید لبنیات مصرف نکنید هیچی مصرف نکیند می میرید؟؟ نه ! چی ما از مردم بدبخت سومالی و آفریقایی کمتر است ؟
    • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      13 0
      عزیزم حضرت علی (ع) می فرمایند: اونی که ظلم میکنه مقصر نیست بلکه تقصیر گردن مظلوم که اجازه می ده بهش ظلم کنند.
  • بدون نام IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
    6 0
    اصلاح می شود: ایشان باید می گفت من چند هفته است مرغ نخوردم چند هفته ی دیگر هم نمی خورم ببینم آسمان به زمین می آید. این درست است جناب استاد اخلاق نه این که دستوری با مردم گرسنه حرف زدن.