چنانکه در تازهترین آمارها براساس سنجش و پرسش، 78درصد مردم از یکی از شبکههای اجتماعی یا پیامک برای ارتباطات و اطلاع از رویدادهای المپیک استفاده میکنند. در این پرونده خواهید خواند که چرا این ادعا را با قاطعیت بیان کردیم .[آنلاینترین المپیک جهان]
سوشیالمپیک لندن
چهار سال پیش که المپیک پکن اجرا می شد، شبکه های اجتماعی و تلفن های همراه جایگاه امروزی را نداشتند و کمتر کسی حاضر بود تلویزیون و رسانه های جمعی را رها کند و حاضر شود با وجود سرعت پایین و قطع و وصلی های مکرر مسابقات المپیک را از اینترنت و رسانه های آنلاین دنبال کند. اما اکنون بعد از گذشت 4 سال شبکههای اجتماعی و تلفن های همراه طوری پیشرفت کردند که بیشتر مردم هم اکنون مسابقات را به طور آنلاین از شبکه های اجتماعی پیگیری می کنند. به طوریکه به گزارش خبرگزاری دولتی آلمان حضور شبکههای اجتماعی آنلاین نظیر فیسبوک و توییتر نه در حاشیه که در متن برگزاری المپیک و اطلاعرسانی شهروند-محور آن چنان پررنگ است که برخی المپیک امسال را سوشیالمپیک نامیدهاند که از ترکیب دو کلمه "سوشیال" (اجتماعی) و المپیک ساخته شده است. [المپیک لندن به سوشیالمپیک معروف شده است]
علاوه بر این مسئولان برگزاری المپیک2012 لندن صفحات ویژه ای را در شبکه اجتماعی فیس بوک و تویتر برای دنبال کردن اخبار المپیک 2012 راه اندازی کردند و حتی برخی از شبکه های تلویزیونی همانند NBC با شبکه اجتماعی Facebook همراه با هم مخاطبان خود را به دنبال کردن اخبار المپیک از سوی این شبکه ها ترغیب می کنند. حتی شبکه اجتماعی تویتر چراغ های مربوط به چرخ فلک معروف لندن که به چشم لندن معروف است را با توجه به چگونگی احساسات مخاطبانش خاموش و روشن می کند.
البته در کنار همه اینها مقامات کمیته لندن نیز زیر ساخت های کافی را برای مقابله با هکر ها و حمله های اینترنتی فراهم کرده اند و حتی بارها با شبیه سازی حمله ها سیستم های خود را کنترل کرده اند. حالا کلمات سریع و قوی تنها وصف حال ورزشکارهای راهیافته به المپیک نیست، بلکه وصف حال شبکههای اجتماعی آنلاین که در سوشیالمپیک حاضرند نیز هست. حریفان اصلی در سوشیالمپیک شبکههای اجتماعی، فیسبوک، توییتر، یوتیوب... و گوشیهای هوشمند و تبلتها هستند. [المپیک لندن و فناوری اطلاعات]
آنلاین ترین المپیک برگزار شده
البته پوشش این مراسم تنها مربوط به تلویزیون، رسانه های خبری و شبکه های اجتماعی نبوده است بسیاری از سایت های با توجه به اینکه در برخی از کشورها زمانبندی مسابقات در ساعات اداری و خارج از خانه صورت گرفته بود، تصمیم گرفتند که به طور کامل این مسابقات را به صورت آنلاین پوشش دهند. [چگونه المپیک لندن را به صورت آنلاین دنبال کنیم؟]
ایرانی ها هم شبکه های اجتماعی را انتخاب کردند
در قسمت دیگری از آمارهای TechBargains.com، نیز آمده است در میان رسانهها هنوز تلویزیون با 94 درصد پوشش بالاترین مخاطب را برای بازیهای المپیک دارد و پس از آن 46 درصد مردم با استفاده از لپ تاپ، 39 درصد با دسکتاپ، 31درصد با تبلت و 27 درصد با گوشی هوشمند تماشا میکنند. علاوه بر این 97 درصد مردم در خانه بازی ها را تماشا میکنند و 20 درصد گفتهاند که در حین کار نیز به بازیها سرک میکشند، 28 درصد در رستوران و اینجور مکانها و 4 درصد در مدرسه بازیها را دنبال میکنند. نتایج نشان میدهد پاسخدهندگان در مجموع طی هفته 6.7ساعت و در آخر هفته 5.6 ساعت بازیها را تماشا خواهند کرد. از این رو به سراغ 30 تن از ایرانیان رفتیم و از آنها در باره چگونگی دنبال کردن اخبار مربوط به مسابقات المپیک 2012 پرسش کردیم:
بازیهای المپیک در سرتاسر جهان
روند اجرا و پوشش خبری این المپیک سبب شد که ایده های زیادی در ذهن افراد شکل بگیرد و زمانی که میشل پلاتینی، مدیر سایت رسمی فوتبال آمریکا اخیرا این ایده را مطرح کرد مبنی بر اینکه بازیهای المپیک هر روز در یک کشور برگزار شود، هیاهویی در دنیای فوتبال به پا شد. اما همین ایده باعث شد که گای لیدبتر (Guy Lidbetter)، متخصص فراگیر کردن آتوس فکر کند که این ایده واقعا ایده احمقانهای نیست که بازیهای المپیک را در جایی برگزار کنیم که ورزشکاران به صورت فیزیکی حضور ندارند. وی میگوید: «به لطف پیشرفتهای چشمگیر فناوری ابری، به طور مثال، آیا واقعا فقط به یک کشور برای میزبانی رویداد مهمی چون بازیهای المپیک نیاز داریم»؟ وی میافزاید: «امروزه چند شهر معدود هستند که ظرفیت انسانی و مالی را برای میزبانی بازیهای المپیک و پارا المپیک دارند و آنهایی که این قابلیت را دارند، نیاز به زیرساخت، سرمایهگذاری، تسهیلات و نیروی انسانی عظیمی دارند. پس چرا نباید از فناوریهای در دسترس و باز استفاده نکنیم و تعداد بیشتری از افراد را به طور مجازی گرد هم نیاوریم»؟[فناوری چگونه با المپیک عجین خواهد شد]
2121
نظر شما