ایسنا نوشت:

استانداراردبيل با بيان اينكه عسل عرضه شده در كنار جاده‌هاي اردبيل از لحاظ بهداشتي وتغذيه‌اي سالم نيست، از دستگاههای ذی‌ربط خواست با افراد خاطي در اين زمينه برخورد قانوني شود.

 سيد "حسين صابري" درجلسه كارگروه تخصصي سلامت وامنيت مواد غذايي استان، با اشاره به اينكه تامين غذاي سالم براي مردم از اولويتهاي كارهاي ماست، افزود: هيچ فردي اجازه عرضه انواع مواد غذايي ناسالم و غير بهداشتي را در جامعه ندارد.

وي افزود: دستگاه‌ها و ارگانهاي ذي‌ربط در صورت مشاهده تحويل مواد غذايي غير بهداشتي و يا تهيه و عرضه انواع خوراكي‌ها بايد به شكل جدي با متخلفان در اين خصوص برخورد قانوني كنند.

صابري با بيان اينكه آب شرب اردبيل داراي تمام استاندارهاي كشوري است و هيچ مشكلي از نظر آشاميدني وجود ندارد، افزود: دانشگاه علوم پزشكي و اداره آب و فاضلاب شهري اردبيل با وسواس و دقتي كه در كنترل و آزمايش آب آشاميدني شهرهاي اين استان به خرج داده‌اند آب آشاميدني در اين نقاط از استانداردهاي لازم در زمينه سلامت و بهداشت برخوردار است.

وي تصريح كرد: با تلاش اداره آب و فاضلاب روستايي تعداد روستاهايي كه آب آشاميدني آنها زير پوشش اين اداره بود از 41 درصد در اوايل پارسال به 69 درصد در پايان سال 1390 رسيده است.

استاندار اردبيل با تقدير از دانشگاه علوم پزشكي و مراكز بهداشتي و ارگانهاي ذي‌ربط، گفت : با توجه به نمونه بردار‌یهای انجام شده از آب آشاميدني روستاهاي استان اردبيل و براساس نتايج بدست آمده 92 درصد از اين آبها عاري از آلودگي و ميكروب بوده و بطور كلي براي آشاميدن سالم وبهداشتي هستند.

صابري از دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان اردبيل خواست با گماردن مأموران ويژه در راستاي بهداشتي كردن انواع كالاهاي خوراكي عرضه شده در نمايشگاه‌هاي برگزارشده به شكل مرتب كنترل و با افراد خاطي و متخلفان بطورجدي برخورد قانوني كنند.

وي خاطرنشان كرد: عسل عرضه شده در كنار جاده‌هاي اردبيل از لحاظ بهداشتي وتغذيه‌اي سالم نيست و از دستگاههای ذی‌ربط خواست با افراد خاطي در اين زمينه برخورد قانوني شود.
301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =