۰ نفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد درگذشت دو هنرمند عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرآنلاین، سیدمحمد میرزمانی با انتشار اعلامیه‌ای درگذشت اکبر لقا خواننده پیشکسوت اصفهان و بزرگمهر ستاری نوازنده کنترباس ارکستر سمفونیک را تسلیت گفت.


مدیرکل دفتر موسیقی دراین پیام آورده است: «متاسفانه اهالی موسیقی با از دست دادن دو عزیز درعرصه موسیقی دراین ایام به سوگ نشسته است. درگذشت اکبر لقا و بزرگمهر ستاری را به خانواده‌های محترم این عزیزان و دوست‌داران موسیقی و جامعه هنری کشور تسلیت گفته و رحمت و مغفرت الهی و علو درجات را برای ایشان از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.»
 

اکبر لقا خواننده پیشکسوت که در چند سال گذشته از بیماری سرطان حنجره رنج می‌برد، یکشنبه 15 مرداد در منزلش در شهر اصفهان درگذشت.


این خواننده در سال 1311 در اصفهان متولد شد و از سن 10 سالگی به دلیل داشتن صدایی خوب و رسا به هنر آواز جذب شد و به کلاس درس علی مرتضوی راه پیدا کرد.


اکبر لقا سپس از محضر مرحوم عباس خان سروری کسب فیض کرد و بعد‌ها راهی هنرستان جامع باربد شد تا از کلاس درس مرحوم استاد مهرتاش نیز استفاده کند.


او همچنین نزد مرحوم نورعلی خان برومند فراگیری موسیقی را ادامه داد و از وجود استاد تاج نیز بهره برد. اکبر لقا در سال‌های کار در رادیو با محمد میر نقیبی، پرویز یاحقی، جلیل شهناز و مرحوم سارنج همکاری داشت.


بزرگمهر ستاری دیگر هنرمند تازه درگذشته عرصه موسیقی نیز سال‌ها نوازنده کنترباس در ارکستر سمفونیک تهران بود.

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.م IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
    3 0
    روحشون شاد و قرین رحمت باشه