آمار مهاجرت ایرانیان به کشورهای دنیا برای زندگی و ادامه تحصیل در این سالها متفاوت بوده است.

زهرا تالانی: البته مهاجرت برای تحصیل در این چند سال افزایش بیشتری داشته و تعداد کسانی که برای تحصیل راهی کشورهای هند و مالزی می شوند افزایش داشته است.
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال، آخرین آمار مربوط به ایرانیان خارج از کشور را اعلام کرد. محسن کرمی معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشوردرباره آخرین مهاجرت ایرانیان می گوید: بیشترین تعداد مهاجرین ایرانی با یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت مربوط به کشور آمریکاست و بعد از آن امارات متحده عربی قرار دارد که 800 هزار ایرانی را دارد.
وی در گفت وگو با مهر ادامه می دهد: انگلیس و کانادا با 410 هزار، آلمان با 210 هزار، فرانسه با 155 هزار و سوئد با 110 هزار ایرانی بیشترین کشورهایی هستند که ایرانیان در آنجا حضور دارند.


آمار تکان دهنده از مهاجرت المپیادیها
از مجموع 225 دانش‌آموز ایرانی که در سال‌های 1372 (م1993) تا 1386 (م2007) در 53 المپیاد جهانی شرکت کردند بیش از140 نفر معادل 62.2درصد آنها هم‌اکنون در یکی از دانشگاه‌های مطرح دنیا در آمریکا و کانادا تحصیل می‌کنند.
هم‌اکنون 69.2 ‌درصد مدال‌آوران در المپیاد فیزیک، 76.6‌درصد ریاضی، 50‌درصد کامپیوتر و 50‌درصد شیمی خارج از مرز جغرافیایی کشور و اکثرا عضو دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر و تاثیر‌گذاری در دنیا همچون دانشگاه هاروارد، استنفورد، ام‌آی‌تی، کالیفرنیا، کمبریج، جان هاپکینز و پرینستون در آمریکا و دانشگاه تورنتو و سایمون فریز در کانادا هستند. مبدا 94‌درصد آنها سکوی پرتابی به‌نام «دانشگاه صنعتی‌شریف است» و مقصد 66.4 ‌درصد آنها آمریکا.
23245 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامين IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    21 1
    با اين وضعيت ميخواهيم پيشرفت كنيم؟ حمايت از سرمايه هاي ملي يعني همين؟ بنظرم اين همان پسرفت مطلق هست.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    35 1
    بمونن اينجا چيكار كنن؟وقتي صاحبخونه ي بي سواد سر سال كه ميشه كرايه رو دو برابر مي كنه، قيمت چيزاي ديگه تا 60-70% افزايش پيداميكنه، اما اون بنده خدا بايد با يه حقوق كارمندي كه بيمه و ماليات هم ازش كم ميشه سر كنه؟ مالياتي كه نه بازاري ميده، نه دلال نه دكتر
  • بدون نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    2 37
    امیدوارم این عزیزان برای خدمت به کشورشون برگردند.من هم از المپیادیهایی بودم که سال 76 به امریکا رفتم و از دانشگاه MIT فارغ التحصیل شدم و سالهاست که برگشتم که به کشور عزیزم خدمت کنم
  • بدون نام GB ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    23 0
    من نه المپیادی بودم نه رتبه های اول کنکور را داشتم. ‍‍گرچه یک کاغذی دارم در سایز نیمه آ چهار از وزارت علوم که البته هیچ فرمت خاصی هم به نظر نمی رسد داشته باشد. روی آن نوشته رتبه یک دوره کارشناسی و بعد رتبه یک دوره کارشناسی ارشد. که البته در وطن به درد لبو فروش می خورد و بس. اما وقتی که برخی می ‍گویند دانش و رزومه و تعداد مقاله های چاپ شده و ... مهم نیست و چیز های دیگری مهم هست ؛ به نظر شما منطقی است کرسی دانش‍گاهی ای که بعد از اخد دکتری به من اینجا دادند را رها کنم و در وطن م همان برخی ها بگویند بی خود آمدی نمی خواهیم شما را؟
  • بدون نام US ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    21 0
    بمونن ایران؟
  • بدون نام IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    3 40
    حضرت رسول گفتند علم در چین هم باشه برید و اون علم رو بیارید ولی کسایی که میرن علم رو میگیرن و بر نمیگردن خیلی وطن فروش و نامردن چرا باید 6 نفر از 12 نفر اصلی ناسا ایرانی باشند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    9 0
    باعث کاهش ژن باهوش و افزایش ژن کند ذهن و نابودی به واسطه توسعه ژن مغلوب در امور علمی و تصمیمگیری میشود .
  • بدون نام IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    22 2
    کار بسیار بسیار بسیار خوبی میکنن! خودشون با این مصیبت درس خوندن و به جایی رسیدن و حق دارن خودشون تصمیم بگیرن که کجا زندگی و تحصیل کنن! اساتید ایرانی بهتره دانشجویان پیام نور رو راهنمایی کنن
  • بدون نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    29 1
    در ايران براي هر فوتباليست به اندازه 200 دانشجوي دكتري هزينه ميشود، نتيجه اي كم اهميت دادن به دانشجويان و نخبگان مهاجرت است.
  • دردمند IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    13 1
    مرسی از گزارش خوب اما تاسف آورتون ! واقعا نمی دونم چی میشه گفت ، فقط می تونم بگم حیف این کشور با اینهمه سرمایه (انسانی و غیر انسانی) :(
  • زیر خط فقر IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    11 1
    حالا این خوبه یا بده؟ انشالا خوشبخت بشن. ما که المپیادی نیستیم چیکار کنیم
  • اموزگار بازنشسته IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    20 0
    وقتی پاداش این افراد فقط یک حلقه گل است چه انتظاری غیر از این کار می توان از این نخبگان داشت
  • یک بیچاره از این همه IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    6 0
    اه......همینو بس به کدوم سمت میرویم؟
  • بدون نام MY ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    3 2
    منم المپیادی هستم! یک هفته دیگه عازمم D:
  • بدون نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    2 0
    تامین آنها ضرورت داره.ضمن اینکه افراد علمی به داشتن امکانات علمی برای ادامه راهی که به اون علاقه دارن خیلی اهمیت می دن. وقتی هیچی سر جای خود نیست طبیعیه.پزشک بساز بفروشی می کنه برای پول و... مادیات امروزه رل مهمی را بازی می کنه
  • مجید IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 5
    با سلام به هموطنان گرامی توصیه میکنم مستند "میراث آلبرتا" ( Alberta Legacy به کارگردانی حسین شمقدری و تهیه کنندگی محمد حسن مددی) رو ببینید تا حرف کسانی رو که رفتن رو به موندن ترجیح میدن، از زبون خودشون بشنوین.