خبر گزاری شهر نوشت:

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با بيان اين که آمار کمک 7 يا 8 برابري دولت به مترو غلط و بدون در نظر گرفتن فايناس‌ها است، گفت: کمک دولت‌هاي قبلي به مترو 2 تا 5/2 برابر نسبت به دوره فعلي است. سيدجعفر تشکري هاشمي بابيان اين که ادعاي کمک 7 يا 8 برابري دولت به مترو و حمل و نقل عمومي نسبت به دولت‌هاي قبلي صحيح نيست، گفت اين آمار و ارقام غلط است.
وي ادامه داد: دولت پرداخت‌هاي نقدي خود را با تخصيص‌هاي نقدي قبل از سال 84 مقايسه مي‌کنند که آمار به دست آمده به ظاهر صحيح به نظر مي‌آيد اما واقعيت اين است که فايناس‌هايي که توسط دولت‌هاي قبلي به مترو داده شده را ناديده مي‌گيرند.معاون شهردار تهران افزود: اگر بخواهيم اين تسهيلات را نيز در نظر بگيريم و با نرخ ارز امروز مقايسه کنيم مي‌توانيم بگوييم که کمک دولت‌هاي قبلي به مترو نسبت به هم اکنون 2 تا 5/2 برابر است.
وي يادآورشد: براي مترو تفاوتي ندارد که براي تامين هزينه‌هاي خود اعتبار ريالي و پول نقد دريافت کند يا امکان استفاده از فايناس و وام بين المللي داشته باشد.مساله مهم تامين اعتبارات لازم و به موقع براي ادامه روند توسعه مترو است.
تشکري هاشمي اظهارداشت: علاوه براين دولت مرجع تعيين ميزان کمک‌ها به مترو نيست و تصميم ديگري در اين رابطه وظيفه مجلس است و دولت ها موظف هستند آنچه که تصويب شده را به طورکامل پرداخت کند.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: معضل اصلي اين است که در طول سال هاي گذشته هر بودجه و اعتباري که مجلس مصوب کرده هيچ گاه به طورکامل توسط دولت پرداخت نشده است.
بنزين را گران کردند اما به مترو کمک نکردند
تشکري هاشمي با اشاره به دلايل ديگر ضرورت کمک هرچه بيشتر دولت به مترو ، گفت: دولت درسال هاي اخير سياست‌هايي از جمله سهميه بندي و افزايش نرخ بنزين را اعمال کرده که رويکرد سلبي و محدوديت‌ کننده دارد. درحالي که بايد در راستاي اين رويه، اقدامات ايجابي انجام نميشود.
وي ادامه داد: براي اين منظور درقانون هدفمندسازي يارانه ها که همه چيز طبق اين قانون گران شد پيش بيني شد که براي خدمات حمل و نقل عمومي يارانه‌هاي ويژه اي غير از بودجه هاي مصوب پرداخت شود اما هرگز اين اعتبارات پرداخت نشده است. دولت در طرح جامع ترافيک تهران مصوب کرده است که در سال 8/18 کيلومتر درسال مترو ساخته شود.
قانون هايي که نوشته شد اما عملي نشد
معاون شهردار تهران اظهارداشت: همچنين سهم 50در صدي دولت در تامين هزينه هاي مترو نيز که توسط مجلس تصويب شده به طورکامل پرداخت نمي شود.در قانون ديگري دولت بايد هرسال 4 هزار ميليارد تومان به حمل و نقل درون شهري کمک کند اما هرگز اين اين اعتبارات محقق نشده است.
وي افزود: در اين قانون تاکيد شده است که بودجه هاي حمل ونقل عمومي به صورت 100درصد تخصيص داده شود اما هرسال شاهديم اعتبارات مترو شامل تعديل هاي 70درصد و 30 درصد مي‌شود.
تشکري هاشمي تصريح کرد: در مورد تامين وام هاي بين المللي نيز هم اکنون هيچ کدام از فايناس‌هاي خطوط 3 ، 6 و 7 مترو محقق نشده و فايناس خط چهار نيز در پيچ و خم هاي اداري است.
وي با بيان اين که قوانين نوشته و عمل نشده در زمينه حمل ونقل عمومي و مترو بسيار زياد است، گفت: قانون استفاده مترو از تسهيلات صندوق ذخيره ارزي يا صندوق توسعه ملي به ميزان 2ميليارد دلار 3 سال است که توسط مجلس در قانون تکرار مي شود اما توسط دولت تخصيص داده نمي شود.
وي اظهارداشت: ما براي ساخت مترو هيچ اعتباري بيشتر از ميزان تعيين شده در مصوبات مجلس از دولت نمي خواهيم.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران تصريح کرد: دولت به جاي اين که اصرار کند بهتر از دولت هاي قبلي است به وظيفه خود عمل کند و قضاوت درباره کمک به مترو را براساس آمار و اطلاعات واقعي انجام بدهد تا مردم قضاوت درستي در اين مورد داشته باشند.
4545
کد خبر 250487

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    6 60
    در عوض این بودجه صرف کمک به مردم و تامین یارانه های نقدی شده است
  • بدون نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    49 0
    از موقعه ایی که اقای احمدی نژاد رییس جمهور شدن مترو شیراز هم قرار بود ساخته بشه الان 7 یا 8 ال میگذره خداوکیلی با جرئت میتونم بگم 30% هم ساخته نشده الله و علم 8 سال دیگه شاید بره به 60% درصد انشالله نوه هامون درست ازش استفاده کنن
  • بدون نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    2 52
    آقای جعفری تشکری یعنی چه با قیمت ارز امروز محاسبه کنید؟؟؟ واقعا مسخره نیست این طرز صحبت؟؟ شما سیاست بازی می کنید یا معاونت حمل و نقل هستید؟؟ پس شما هم قبول دارید که دولت کمک های نقدی اش به مترو بییش از همه دولتها بوده است در خصوص فاینانس مگر دولت مجاز به فاینانس بوده که شما فاینانس های دولتهای قبلی را هم با نرخ امروز ارز محاسبه می کنید؟؟
    • کارمند مترو GB ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
      30 1
      خواهشاً اونایی که اطلاعاتی درباره مترو ندارن الکی نظر ندن مترو شرکتی زیر نظر شهرداری وبودجه اش ازطریق خودشهرداری که سازمان عمومیه تأمین میشه واصلاً دولت کنونی هیچ بودجه ایی به این شرکت اختصاص نداده که هیچ بلکه متأسفانه مترو هم تحت تأثیر تحریما قرار گرفته وشرایط خوبی نداره و اینو خود مترویی ها بیشتر میدونن در دولتهای قبلی بودجه به مترو اختصاص داده میشد ولی متأسفانه در این دولت حرف دادن بودجه میلیاردی زده شد ولی هیچوقت به مترو داده نشد
    • حقیقت گو IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
      6 0
      آقای بدون نام!!! چطور آقای احمدی نژاد موقع آمار دادن اثر تورم رو در نظر نمی گیرند و آمار می دهند؟!!! آنوقت شما سر اینکه قیمت ارز باید با نرخ امروز محاسبه شود یا ده سال پیش مشکل دارید؟!!! آیا یک ریال در زمان آقای هاشمی یا خاتمی با یک ریال دوره ی احمدی نژاد یک ارزش دارند که آقای احمدی نژاد میاد میگه دولت ما بیشترین کمک رو به مترو کرده؟!!! اثر تورم رو اگه در نظر بگیری می فهمی که اصلا هم اینطور نبوده! ارزش پول ملی در گذشته خیلی بیشتر بوده و با یک میلیارد اگه تو زمان آقای هاشمی مثلا یک کیلومتر تونل حفر می کردند الان 100 متر هم باهاش نمیتونن حفر کنند!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    4 53
    آقای تشکری این بودجه ای که مصرف می کنید ازکجا می آورید؟ شما دیوار کوتاهتراز دولت پیدانمی کنید
    • بدون نام GB ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
      5 0
      محض اطلاعتون این بودجه رو خود شهرداری که مترو زیر مجموعه اش تأمین میکنه وتا حالا کمکی از دولت نهم ودهم به سازمان شهرداری بابت هزینه مترو داده نشده شما هم بهتره اطلاعاتتونو درباره شرکت مترو وبودجه اش بالا ببرید در زمان هاشمی بیشترین کمک به مترو شد شاید هم دلیلش پیگیریهای مدیر عامل اسیق مترو که واقعاًدر مدیریت توانمندش شکی نبود انجام شد منظورم محسن هاشمی مدیرعامله پرتوان ودلسوز وزحمتکش مترو بود
  • تهرانی IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    2 34
    همه چیز شده فقط ادعا!!!!

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین