مریم صدرالادبایی- وزارت آموزش و پرورش در نامه ای که به همه رسانه ها فکس کرده است صحبت های کوچکی نژاد رییس کمیته آموزش و پرورش مجلس را تکذیب کرده و اعلام کرده که فقط صحبت های مقتدایی سخنگویی کمیسیون قابل استناد است.

و البته این که آموزش و پرورش تشخیص بدهد که رسانه ها باید به سخنان چه کسی در کمیسیون آموزش و تخقیقات مجلس استناد کنند و این که صحبت های رییس کمیته آموزش و پرورش مجلس قابل قبول نیست و تنها صحبت های یک نماینده از 22 عضو کمسیون آموزش و تحقیقات قابل استناد است خود جای تامل دارد .
در تکذیبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش آمده است :

در پاسخ به اظهارنظر جناب آقای جبارکوچکی نژاد نماینده محترم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «بخشنامه اجباری وزارت آموزش وپرورش از دلایل کشته شدن 26 دانش آموز است »موارد ذیل جهت پاسخ به افکارعمومی واین نماینده محترم اعلام می گردد:
1- جناب آقای کوچکی نژاد در اظهار نظرات خود اشاره ای به اجباری بودن اردوهای راهیان نور نموده است. باتوجه به شیوه نامه ی 114871مورخ 5/6/91 که با امضاء وزیر محترم آموزش وپرورش جناب آقای دکتر حاجی بابایی وجناب آقای سردار محمدرضانقدی رئیس محترم سازمان بسیج مستضعفین ابلاغ شده است. هیچگونه اجباری در این اردوها وجود ندارد و براساس بند الف – 5 در ماده 3 نحوه اجرای شیوه نامه اردوهای راهیان نور اختیاری بودن اینگونه اردوها کاملا مشهود و مستدل است ، لذا اظهارات جناب آقای کوچکی نژاد درخصوص اجباری بودن اردوهای راهیان نور کاملا تکذیب شده و باعث تعجب است.
2- ایشان در جای دیگر از صحبت های خود اشاره به بحث نمره دادن مشروط به شرکت دانش آموزان در اردوهای راهیان نور نموده است. باعنایت به شیوه نامه مذکور در هیچ جای این شیوه نامه اشاره ای به نمره نشده است، لذا این اظهارنظر نماینده محترم جناب آقای جبار کوچکی نژاد تکذیب می شود.
3- جناب آقای جبارکوچکی نژاد در بخش ازصحبت های خود اشاره کرده بود که اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات از توضیحات وزیر آموزش وپرورش درخصوص حادثه دردناک ایجاد شده قانع نشده اند، لازم است اعلام کنیم که درهنگام توضیحات آقای دکترحاجی بابایی در کمیسیون آموزش و تحقیقات، برادر گرامی جناب آقای کوچکی نژاد به هیچ وجه در جلسه کمیسیون حضور نداشتند، لذا ادعای ایشان مبنی بر قانع نشدن کمیسیون از توضیحات آقای وزیر جای تعجب دارد.
4- سخنگوی محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات جناب آقای مقتدایی دراین خصوص مطالبی را مطرح نمودند و صرفا همین مطالب قابل استناداست .
 

البته این عدم تخصیص نمره برای اردوی راهیان نور در حالی اعلام می شود که خبر آنلاین در بخش مشکلات مردم بارها و بارها در مقابل این سئوال قرار گرفته بود که چرا به این اردو 10 نمره اختصاص می یابد که در جواب این اعتراض ها" مستقیم" مدیر کل نظارت و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش پاسخ داد که این سفر بخشی از درس آمادگی دفاعی دانش آموزان است و10نمره از این درس هم مربوط به این سفر می شود اما این پاسخ برای بسیاری از والدین قانع کننده نبوده و اعتراضات خود را مجددا برای خبر آنلاین نوشته اند .
و البته شما هم اگر با اجباری بودن و یا تخصیص نمره برای این سفر روبه رو بوده اید می توانید مشکل خود را در قالب کامنت با نام مدرسه با ما مطرح کنید.تا بدون ذکر نام شما آن را مطرح و بررسی کنیم.
4545
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مدرسه IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    38 0
    بله . حقیقت داره . من دانش آموز دختر دبیرستانی دارم که از مدرسه گفتند که 10 نمره درس آمادگی دفاعی به اردو راهیان نور اختصاص داره.
  • بدون نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    20 0
    من یک اموزش پرورشی هستم قبلا هم گفته بودم که نمره امادگی دفاعی از سفر راهیان نور هست حالا شما هی جدی نگیرید
  • بدون نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    18 0
    مدرسه خواهر من هم براي دانش آموزان دوم دبيرستان اردوي راهيان نور اجباري برگزار كرده و 10 نمره از درس امادگي دفاعي رو به اون اختصاص داده.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    15 0
    مدرسه دخترانه سرفراز منطقه 5
  • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    18 0
    من پسر دبیرستانی دارم گفتند که 10 نمره داره و هرکس نیاد 10 نمره را نمیگیره
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    16 0
    خواهرزاده من هم سال گذشته همین مشکل را داشت وقتی گفتیم نمره راهیان نور رانمی خواهیم و با ده قبول شود گفتند تضمینی نیست که ده نمره امتحان را بیاورد
  • بدون نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    13 0
    اینکه اردوی راهیان نور هست و مربوط به درست امادگی دفاعی و البته که اگر اجباری هم نباشد یک جوری به بچه می فهمانن که اجباری هست. اما اردوهای دیگر رابگو که یه کاری می کنن ما پدرو مادرها حریف بچه ها نمی شویم که اجازه ندهیم انها را ببرند. بابا یکی بگه اصلا ما نخواهیم مدرسه بچه های ما را رادو ببرد باید چه کسی را ببینیم.
  • یک معلم امادگی دفاعی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    8 6
    بخشنامه و ادعای وزارت اموزش و پرورش مبنی بر اجباری نبودن اردوهای راهیان نور درست است اما حقیقتش این است که اولا درباره این اردوها از ناحیه مدرسه و معلم فشارهایی وارد می شود که بخشی از نمره عملی متعلق به این اردو هاست و معمولا بچه ها چون دوست دارند نموره معدل انها بالا باشد و ثانیا چون تبلیغات زیادی درباره این اردوها می شود و اینکه به هرحال دوستان مدرسه ای دور هم خوش می گذرانند و دسته جمعی صفایی دارد و این ها باعث می شود که این اردوها همچنان داغ باشند.
  • کیان IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    6 0
    مدرسه شهدای طلائیه کن منطقه 5
  • بدون نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    2 1
    همه میدونن که اردویی که 10 نمره داره هزینه ای هم دانش اموز پرداخت نمیکنه تازه بقول رییس جمهور اگر با چفیه چند عکس هم بگیره بدرد اینده اش می خوره کلاس هم تعطیله احتیاجی به اجباردارد یا نه؟!!!!
  • سلامی IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    4 0
    مسئولین آموزش و پرورش شهرستان بانه در استان کردستان بر اجباری بودن حضور دانش آموزان سال دوم دبیرستان و مدیر و معاون پرورشی در اردوهای راهیان نور تاکید دارند و از مواضع خود نیز کوتاه نمی آیند.
  • یک مادر IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    4 0
    راهیان نور ده نمره دارد واگر کسی نرود ده نمره ازش کم میشود شاید سردار فضلی خبر نداشته باشد
  • بدون نام IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    1 0
    فعلا دوران تکذیب است تابعد
  • دبیر IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    0 0
    سلام روزی توی دفتر مدرسه نشسته بودیم. که یکی از اولیائ دانش آمووزان وارد دفتر مدرسه شد.از معاون آموزشی مدرسه خواست به دلیل بیماری دانش آموزش که بایستی از دارو استفاده کند، از اعزام به راهیان نور مستثنی بشه البته غیر از این مورد متوجه شدم که سرپرست دانش آموز بدلایلی علاقمند نیست که فرزندش در این اردو شرکت کند.ولی معاون آموزشی گفت ده نمره عملی آموزش دفاعی مربوط به حضور در این اردو می باشد.ولی دانش آموز خیلیاصرار می کرد.نهایتابه ولی دانش آموز گفت شما باید بروید نزد سرهنگ .... به همراه مدارک پزشکی واز وی درخواست کنی. ولی دانش آموز با ناراحتی گفت :بچه ی دانش آموزه.سرباز که نیست.من فرزندم را به شما سپردم.نه فلان سرهنگ.البته همکاران ما هم برای همراهی با دانش آموزان ناراضی بودن.علاوه بر این
  • دبیر IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    0 0
    علاوه بر این ما بخشنامه ایی در مدرسه در مورد اجباری بودن یا اختیاری بودن در مدارس وجود نداره.و حتی در ادارات آموزش و پرورش.