معاون اول خاتمی با اشاره به اینکه اصولگرایان رقبایشان را از عرصه حذف کردند، گفت: اما آیا در غیاب اصلاح‌طلبان، عملکرد اصولگرایان از مقاطع قبلی بهتر بود؟

محمدرضا عارف در گفت و گوی مشروحی که با خبرآنلاین داشت، ادامه داد: اگر اینگونه است، پس چه شده که خودشان از یکدیگر اعلام برائت می‌کنند؟ تفرقه‌ای که الان بین اصولگرا‌ها هست، به هیچ وجه با دوران اصلاح‌طلبان قابل مقایسه نیست. اصلاح‌طلبان با هم یک دست بودند و حتی تقریبا همه دست اندر‌کاران از سیاست‌هایی که اعلام می‌شد، دفاع می‌کردند. اما الان چه شده که صدای اصولگرا‌ها در آمده است؟ چون در آستانه انتخابات هستیم برای اینکه جایگاهشان را حفظ کنند، اعلام برائت می‌کنند. این رویکرد، یک کم لطفی بزرگ به جناح خودشان است.
وی افزود: اصولگرا‌ها باید بپذیرند که در خیر و شر این دولت سهیم و مسئولند و مردم نمی‌پذیرند که آنها ازتحمل بار این مسئولیت شانه خالی کنند. بیایند صادقانه بگویند که اشکالاتی داشته‌اند و بکوشند که آن را رفع کنند. نه اینکه یک شبه، یک شبهی درست کنند به اسم «جریان انحرافی» و همه چیز را گردن آنها بیاندازند! این «جریان انحرافی» چیست؟! عواملش چه کسانی هستند؟! بروند با آنها برخورد کنند. اگر واقعا چنین جریان انحرافی‌ای در دولت هست چرا با آن برخورد نمی‌شود؟ چطور در جریان اصلاح‌‌طلب‌ها وقتی چهار نفر مشکل پیدا می‌کنند به کل جریان اصلاحات «فتنه‌گر» می‌گویند،با این حساب نمی‌توان به کل جریان اصولگرا گفت «انحرافی»؟! اگر با همان مصداقی که آنها با اصلاح طلبان برخورد می‌کنند، با خودشان برخورد کنیم، باید به کل جریان اصولگرایی، بگوییم که «انحرافی» هستند. البته من اصلا چنین برخوردی را قبول ندارم. اما تاکید می‌کنم که اصولگرایان اولا باید با مردم شفاف و رو راست باشند. ثانیا مسئولیتشان را بپذیرند و بپذیرند که در خیر و شر و عملکرد این دولت سهیم هستند.
عارف همچنین تاکید کرد: آنها هشت سال بر سر کار بوده‌اند و ما کاره‌ای نبودیم! آنها باید مسئولیت کار‌هایشان را بپذیرند.
مشروح این گفت و گو را تا ساعاتی بعد در خبرآنلاین بخوانید.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    56 15
    ممنون آقای ریس جمهور آینده
  • بدون نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    47 8
    بر مظلومیت یارن حقیقی انقلاب باید خون گریه کرد
  • بي نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    57 9
    افرين....،
  • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    62 10
    افرین . انشالله خودتان بیاید دوباره سر کار
  • ماهان IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    63 5
    واقعا دکتر عارف حرف زیبایی زده است. مگر این دولت از طیف اصول گرایان نبوده است؟
  • بدون نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    36 3
    جانا سخن از زبان ما می گویی
  • فقط عارف IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    38 3
    ایشون بسیار آدم منطقی و منظبتی هستند در این چند سالی که پست داشته اند یکبار نشده که در سر کلاسشون در دانشگاه صنعتی شریف دیر بیایند. ایشون فردی با مسولیتند هم در پستهای اجرایی هم در کارهای آکادمیک. همه دانشجویان برق دانشگاه صنعتی شریف که با ایشون درس داشتند از عملکرد ایشون رضایت کامل دارند. امیدوارم یه کاره ای بشند و این مملکت رو از این وضعیت نجات بدند.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    32 3
    درود برشما آقای عارف
  • بدون نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    2 43
    عزیزم اون موقع اصلاحات حامی فتنه گر بود ولی اصولگراها خودشون جریان انحرافی رو معرفی کردن الان خیلی از اصلاحاتی ها طرفدار جریان انحرافی هستن
    • بدون نام EU ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
      18 2
      ازکجا این تهمت زشت رابه مامی زنید که«خیلیی از اصلاحاتی ها طرفدار جریان انحرافی هستن»؟؟؟ گروه مشایی واحمدی نژاد اینقدر اوضاعشون جوريه که دوستانشون هم ازاونها اظهاربرائت می کنند اون وقت اصلاح طلبان که نشون دادند خوب اوضاع رارصد می کنند بیان بااونها دوست بشن؟؟ ازقیاست حنده آمد خلق را
  • ali IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    29 3
    به این جملات دقت کنید:اگر واقعا چنین جریان انحرافی‌ای در دولت هست چرا با آن برخورد نمی‌شود؟ چطور در جریان اصلاح‌‌طلب‌ها وقتی چهار نفر مشکل پیدا می‌کنند به کل جریان اصلاحات «فتنه‌گر» می‌گویند،با این حساب نمی‌توان به کل جریان اصولگرا گفت «انحرافی»؟! اگر با همان مصداقی که آنها با اصلاح طلبان برخورد می‌کنند، با خودشان برخورد کنیم، باید به کل جریان اصولگرایی، بگوییم که «انحرافی» هستند.
  • جابرکیخسروی US ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    2 8
    سلام اگر مبنای بحث گرانی ارز و مواد غذایی و غیره است باید گفت در دوران اصلاحات فیمت دلار 300 تومانی 3 برابر شده دولت هاشمی را به 1002 تومان یعنی 3 برابر رساندند و بنرین را 100 تومان و گرانی مواد غذایی هم به تبع سایر جریانات که بدترین آن هم یقه کشی تاکسی و مسافر بود که بنزین حتی قیمت کراوات را هم گران مینمود چه رسد به نان شب مردم، ما این روزها از دست و پاهای جا مانده ای میخوانیم که مدیون آنها هستیم و در اصلاحات یاد چندانی از آنها نمیشد بماند مگر در مواردی به سبک تخیل اصلاح طلبانه آثاری با مایه عشقی،اگر اصولگرایان شانه خالی کنند ما که ایستاده ایم، هنوز شیر شیشه ای کلاه قرمزی دوران جناب هاشمی و استرلیزه 90تومنی خاتمی یادمان نرفته