«اندیشه آزادی» عنوان کتابی است نوشته مشترک محمد طبیبیان، موسی غنی‌نژاد و حسین عباسی که به بررسی عوامل مغفول ماندن نظام اقتصاد آزاد در دوران معاصر ایران، می‌پردازد.<BR>

موسی غنی‌نژاد، از مولفان کتاب «اندیشه آزادی» در گفت‌وگو با ایبنا، بیان کرد: هدف اصلی این کتاب، بررسی اجمالی برخی وجوه تجدد‌خواهی ایرانیان و ارایه خلاصه‌ای از خردورزی مدرن در وقایع 100 سال اخیر حوزه‌های اقتصاد و سیاست است. کتاب «اندیشه آزادی» با پرداختن به سه رویکرد تاریخی، تحلیلی و اقتصادی، سعی در برطرف کردن ابهامات و آشفتگی فکری درباره عقب ماندگی جامعه و رهایی از مشکلات اقتصادی با استفاده از چاره‌جویی‌های معقول و موثر دارد.

غنی‌نژاد گفت: همچنین این کتاب افزون بر بیان عوامل مغفول ماندن نظام اقتصاد آزاد در دوران معاصر، مبانی تئوریک اندیشه مدرن و ساختار عملکرد نظام‌های سیاسی و اقتصادی جوامع مدرن را به طور خلاصه تشریح می‌کند.

مولف کتاب ادامه داد: «نگاهی به اندیشه‌های چپ‌گرایانه در نهضت مشروطه»، «اندیشه اقتصادی»، «سازمان سیاسی جامعه»، «تلاش معاش و چگونگی نظام اقتصادی جامعه» و «حکومت قانون» از موضوعاتی است که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است. این کتاب با همکاری دکتر محمد طبیبیان و حسین عباسی در هفت بخش اصلی به رشته تحریر در آمده است. فصل‌های اول، دوم و سوم کتاب به تلاش‌های تجددخواهانه در ایران می‌پردازد و فصل چهارم، مبانی نظری اندیشه اقتصادی مدرن را تشریح می‌کند و فصل‌های پنجم تا هفتم، ساختار و عملکرد نهادهای مهم سیاسی و اقتصادی جامعه مدرن را به صورت چکیده بررسی می‌کند.

غنی‌نژاد به آثار تالیفی که تا به حال به چاپ رسیده اشاره کرد و گفت: تاکنون هفت عنوان کتاب منتشر کرده‌ام که می‌توان به کتاب‌هایی چون «معرفت‌شناسی علم اقتصاد»، «تجددطلبی و توسعه در ایران»، «جامعه مدنی» و «درباره هایک» اشاره کرد. همچنین کتابی با عنوان «روش‌شناسی علم اقتصاد» در دست نگارش دارم که احتمالا تا سال آینده به چاپ می‌رسد.

چاپ سوم کتاب «اندیشه آزادی» در 272 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و بهای 10 هزار تومان از سوی انتشارات دنیای اقتصاد منتشر شده است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    6 0
    كتاب فوق العاده اي است. خواندن اين كتاب را به همه دوستداران اقتصاد و علوم سياسي و اجتماعي توصيه ميكنم