۰ نفر
۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹

با اعلام کناره گیری ایهودباراک از زندگی سیاسی و نیز کنار رفتن او از سمت وزرات جنگ رژیم صهیونیستی این سوال مطرح است که جانشین وی در دولت بعدی این رژیم چه کسی خواهد بود؟

به گزارش خبرآنلاین تحلیلگران برای این باورند که در صورت پیروزی مجدد حزب بنیامین نتانیاهو در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی این پست به آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه تندروی کنونی این رژیم خواهد رسید.
رژیم صهونیستی در ماه ژانویه آتی شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام خواهد بود جائیکه رهبر دو حزب اسرائیل بیتنا یعنی آویگدور لیبرمن و حزب لیکود یعنی بنیامین نتانیاهو از هم اکنون برای پیروزی در این انتخابات برنامه ریزی فشرده ای را بعمل آورده اند.
دو حزب اسرئیل بیتنا و لیکود قرار است در انتخابات آتی پارلمانی این رژیم یک قدم فراتر از ائتلاف رفته و با یکدیگر ادغام شوند.
خبر کناره گیری ایهودبارک از سیاست که یکی از رقبای جدی نتانیاهو محسوب می شود می تواند خبر خوشی برای تندروی های رژیم صهیونیستی باشد. با این همه حزب کادیما همچنان یک رقیب جدی برای نتانیاهو و لیبرمن به حساب می اید مضاف براینکه کناره گیری باراک از سیاست به معنی کنار رفتن حزب کارگر که او رهبری آن را بعهده داشت نیست.
در عین حال باید توجه داشت که ادغام دو حزب راستگرای افراطی بیتنا و لیکود با یکدیگر در انتخابات آتی رژیم صهیونیستی می تواند از سر ناچاری و ترس از شکست و به دست نیاوردن اکثریت کرسی ها در پارلمان باشد چرا که افکار عمومی اسرائیل در شرایط مناسبی برای شرکت در انتخابات نیست . از جمله اینکه نظرسنجی های انجام شده پس از جنگ هشت روزه غزه حاکی از افت شدید محبوبیت راستگراهای افراطی است.
در نظام انتخاباتی اسرائیل، افراد نخست وزیر را انتخاب نمی کنند بلکه رهبر حزبی که بیشترین کرسی را در انتخابات پارلمانی کسب کند، به عنوان نخست وزیر دولت انتخاب می شود. اگر یک حزب نتواند به تنهایی اکثریت کنست اسرائیل را کسب کند آنگاه مجبور به ائتلاف با احزاب دیگر حاضر در پارلمان خواهد بود و نخست وزیر ائتلافی انتخاب خواهد شد.

دولت ائتلافی کنونی رژیم صهیونیستی زائیده چنین ترکیبی است. در حال حاضر حزب لیکود 28 کرسی از مجموع 120 کرسی "کنست" را در اختیار دارد. همچنین حزب بیتنا به رهبری لیبرمن نیز، 15 کرسی را به خود اختصاص داده است.

با این همه یک چیز به نظر قطعی می آید و اینکه اگر حزب ادغامی نتانیاهو و لیبرمن در انتخابات آتی رژیم صهیونیستی اکثریت پارلمانی را به دست آورد و نتانیاهو نخست وزیر شود، پست وزرات دفاع این رژیم به لیبرمن خواهد رسید.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    آویگدور لیبرمن
  • سینا از شیراز IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 2
    هر کسی جایگزین بشه ، هیچ غلطی نمی تواند بکند.