باراک اوباما که برای جلوگیری از سقوط کشورش به پرتگاه مالی مجبور شد تعطیلات کریسمس خود را ناتمام گذاشته و به واشنگتن بازگردد نسبت به حل معضل بودجه آمریکا ابراز خوشبینی کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بی بی سی، رئیس جمهوری آمریکا درحالی که خسته و عصبانی به نظر می رسید پس از پایان یک دور مذاکره دیگر با رقبای جمهوریخواه خود در کنگره درباره بودجه این کشور گفت: هنوز به رسیدن به توافق امیدوار است.

در همین حال واحد مرکزی خبر نیز به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد همچنان امکان توافق در مورد بودجه با کنگره پیش از روز سه شنبه برای جلوگیری از درمان ریاضتی اجباری در این کشور وجود دارد.
رییس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد به دورنمای مذاکرات کنونی در سنای این کشور تقریبا خوش بین است. وی تصریح کرد :«ما همچنان می توانیم به توافقی در این مورد برسیم.»
اوباما روز جمعه با نمایندگان کنگره برای دستیابی به توافقی در خصوص جلوگیری از افزایش شدید مالیات ها و کاهش بودجه امریکا مذاکره کرد. وی از هری رید رییس اکثریت دموکرات سنا خواسته است مانع از افزایش شدید و ناگهانی مالیات ها شود. در صورت به توافق نرسیدن مذاکرات این افزایش مالیات از یکم ژانویه اجرایی می شود.
همچنین میچ مک کانل رییس اقلیت جمهوری خواه سنای آمریکا نیز در مورد حل احتمالی بحران «پرتگاه مالی» در آمریکا ابراز خوش بینی کرد.
رد و مک کانل روز جمعه در نشستی با اوباما در این مورد شرکت کردند که در این نشست همچنین جان بوهنر رییس جمهوری خواه مجلس نمایندگان و نانسی پلوسی رییس اقلیت دموکرات نیز در آن حضور داشتند.
پرتگاه مالی و بحران بودجه

در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد تازه ترین دیدار رئیس جمهور و رهبران کنگره که پس از لغو تعطیلات کریسمس باراک اوباما انجام شد بدون نتیجه پایان گرفت و به این ترتیب، سیاستمداران آمریکا فقط چهار روز بیشتر برای رسیدن به توافق برای جلوگیری از سقوط اقتصاد کشورشان در پرتگاه مالی فرصت ندارند زیرا در صورت نرسیدن به توافق، برخی هزینه های دولتی کاهش و مالیات ها در این کشور افزایش می یابند.
سقوط آمریکا در پرتگاه مالی به معنی ششصد میلیارد دلار افزایش مالیات و کاهش هزینه های دولتی است که از اول ژانویه اجرایی می شود و کارشناسان هشدار می دهند در این صورت، اقتصاد آمریکا بار دیگر وارد رکود می شود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، دمکرات ها و جمهوری خواهان باید به نوعی مصالحه دست یابند.
اوباما خواستار مالیات برای آمریکایی هایی است که درآمد سالیانه آنان بالاتر از چهارصد هزار دلار است و در عین حال، کمک های دولتی بیشتری را برای کسانی که درآمد کمتری به دست می آورند، می خواهد. جان بوئنر، رئیس جمهوری خواهان در کنگره می گوید هم حزبی هایش فقط با افزایش مالیات برای آمریکایی هایی که بیشتر از یک میلیون دلار در سال درآمد دارند موافقت می کنند.
با این حال این امکان نیز وجود دارد که دو حزب، مهلت اول ژانویه را تا اول مارس تمدید کنند و به این ترتیب، مدت زمان بیشتری برای سیاستمدان آمریکایی ایجاد شود تا چانه زنی های لازم برای این کار در اختیار باشد.
کاخ سفید با انتشار بیانیه ای کوتاه درباره نشست دو تن از سران جمهوری خواه و دو نفر از سران دمکرات به همراه تیموتی گایتنر رئیس خزانه داری نتیجه ای نداشت و خزانه داری آمریکا پیشنهاد تمدید مهلت برای افزایش بدهی های ملی آمریکا را مطرح کرده است. عدم تمدید و افزایش سقف بدهی های دولت آمریکا تاثیرات چشمگیری بر اقتصاد جهانی نیز به همراه دارد.
از دیگر سو پیشنهاد رئیس جمهور برای تخفیف مالیاتی برای آمریکایی هایی که درآمد سالیانه آنان از دویست هزار دلار کمتر باشد از طرف جمهوری خواهان رد شده است. قرار است مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه بار دیگر تشکیل جلسه دهد و پیشنهادهایی را که مطرح می شوند، به رای بگذارند ولی هنوز جزئیاتی از پیشنهادی که رای اکثریت نمایندگان را به دست آورد منتشر نشده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    8 2
    شما هم دارین میرین تو فاز صدا و سیما
  • م.ی IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    5 8
    شما همینجور امیدوار باش حتما به یه جایی میرسی پدر مردم آمریکا رو در اوردی داداش سیا با این سیاست های مزخرفت