مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه پنجشنبه 28 دی ماه 1391:

 

 

  • رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران در خصوص نحوه پیگیری و رسیدگی به شکایات مربوط  به لپ تاپ های مسروقه گفت: تمامی مشخصات،‌شماره سریال لپ‌تاپ‌های دزدی شده به اتحادیه فناوران رایانه تهران اعلام می شود،بر این اساس سریال لپ تاپ‌های دزدی در سایت اتحادیه قرار گرفته می‌شود و فروشندگان می‌توانند در هنگام خرید کالاهای دست دوم برای چک کردن سرقتی بودن یا نبودن لپ تاپ به سایت این اتحادیه مراجعه کنند.سایت اتحادیه فناوران رایانه تهران در آدرس اینترنتی http://www.itunion.ir واقع شده است.
     

 

  • یک مقام مسئول بانک مرکزی گفت: به دنبال توقف پذیرش برخی کارت‌های بانکی بر روی درگاه‌های پرداخت موبایلی، بانک مرکزی ضمن پیگیری موضوع جریمه‌های سنگینی را برای این بانک‌ها درنظر گرفته است. کاربران درگاه‌های پرداخت موبایلی طی دو هفته اخیر هنگام مراجعه به این درگاه ها نمی توانند خدمات مورد نیاز خود را با کارت‌های بانکی برخی بانک‌ها دریافت کنند. پیگیری های خبرنگار فارس از مدیران چند شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت همراه نشان می دهد برخی از بانک ها از جمله بانک..... به تازگی پذیرش کارت های بانکی خود را بر روی درگاه های پرداخت موبایلی متوقف کرده اند. به گفته منابع مطلع، بانک های متوقف کننده، بهانه های مختلفی از جمله تعداد بالای تقاضای دریافت موجودی و هزینه بر بودن ارایه این سرویس، به عنوان دلائل توقف پذیرش کارت های بانکی بر روی درگاه های پرداخت موبایلی را عنوان می کنند.
     

 

  • مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اعلام اینکه فعالیت سامانه شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) باعث خلوت شدن شبکه‌های بانکی شده است، گفت: امیدواریم مشکلات روزهای پایان سال‌های گذشته در بانک‌ها کاهش یابد. ناصر حکیمی از برنامه ریزی بانک مرکزی برای رفع مشکلات طرح شاپرک خبر داد و گفت: هم اکنون با یک تاخیر 4 تا 5 ساعته مبالغ به حساب استفاده کنندگان از سامانه های فروشگاهی واریز می شود. مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اظهار داشت: هم اکنون میزان تراکنش های موفق در سیستم شاپرک 98.1 درصد است و این یک رکورد محسوب می شود، بنابراین میزان تراکنش های ناموفق نسبت به آبان ماه که شاپرک نبود، بسیار کاهش یافته است. حکیمی ادامه داد: بی نظمی هایی در اوایل آذرماه برای واریز مبالغ به حساب دارندگان سامانه های فروشگاهی داشتیم که در اواخر همان ماه مرتفع شد و ما هم اکنون هیچ پرداختی که به روز بعد موکول شود، در سطح کل شبکه نداریم. وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سیستم تسویه و وضعیت انجام تراکنش ها و نحوه پاسخ دهی پایانه های فروش به مراتب روند بهتری داشته است.
     

 

 

  • رئیس کمیته ICT مجلس گفت: دولت معتقد است قانون اخیر ممنوعیت سرپرستی یک وزیر بر وزارتخانه دیگر عطف بماسبق نمی‌شود و سرپرستی آقای نیکزاد می‌تواند ادامه داشته باشد، اما نظر مجلس خلاف این است. رمضانعلی سبحانی‌فرد اظهار داشت: در مورد سرپرستی آقای نیکزاد وزیر راه و شهرسازی بر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت معتقد است که این سرپرستی قانونی است و می‌تواند ادامه داشته باشد. رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس افزود: دولت معتقد است قانون اخیر مصوب مجلس در خصوص ممنوعیت ادغام‌ها بدون مجوز دولت و ممنوعیت سرپرستی یک وزیر به وزارتخانه دیگر عطف بماسبق نمی‌شود و از این رو سرپرستی آقای نیکزاد به وزارت ارتباطات می‌تواند ادامه داشته باشد.

 

 

  • گوشی ایرانی جی ال ایکس و دیمو با قابلیت پشتیبانی از دوسیکارت و قیمت زیر 100 هزار تومانی توانسته‌‌اند در بازار موبایل تهران از فروش خوبی برخوردار شوند. W2 ،‌ W3 ،‌ K3 ،‌ M3 ،‌ H3 ،‌ H1 و S1 از جمله ‌گوشی‌های پرفروش جی ال ایکس در بازار است که با قیمت زیر100 هزار تومانی توانسته از فروش بالایی برخوردار شود. هفت مدل فوق به ترتیب با قیمت 72 ، 73 ،‌56 ،‌71 ،‌63 ،‌62 و 73 هزار تومانی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. گوشی‌های جی ال ایکس فوق با قابلیت پشتیبانی از دوسیمکارت و ارتقا حافظه داخلی تولید شده‌اند که بیشتر جهت مکالمه ساده تلفنی به کار می‌روند. از دیگر گوشی‌های پرفروش ایرانی موجود در بازار می‌توان به مدل‌های افرا و ‌آبشار دیمو اشاره کرد که تا کنون با استقبال مناسبی از سوی مشتریان روبرو شده است. دو مدل فوق به ترتیب با قیمت 65 و 145 هزار تومانی در اختیار خریداران این کالای ارتباطی قرار می‌گیرد.
     

 

  • به اعتقاد کارشناسان و صاحب نظران بازار تلفن همراه همزمان با اجرای طرح جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق و فاقد شبنم، تعرفه واردات این کالای ارتباطی باید کاهش یابد. رییس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری تهران با اشاره به طرح جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق از سطح بازار تلفن‌همراه اظهار داشت: همزمان با اجرای این طرح باید واردات قانونی این کالای ارتباطی به کشور افزایش یابد که لازمه این امر نیز کاهش تعرفه واردات این کالای ارتباطی و دیجیتالی است. "ابراهیم درستی" افزود: همزمان با اجرای طرح جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق و فاقد طرح شبنم، ظرفیت گوشی‌های بازار را کاهش می‌دهد و به دنبال آن نیاز به واردات گوشی افزایش می‌یابد.

 

 

  • کاظم آیت الهی با حکم رئیس جمهور به عنوان رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای منصوب شد. به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، طی حکمی از طرف رییس جمهور، کاظم آیت‌اللهی به‌عنوان رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور منصوب شد.

     

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =