ایسنا نوشت:

مدیرکل مدارس عشایر و مناطق کمتر توسعه یافته آموزش و پرورش گفت: با اعزام فارغ‌التحصیلان تربیت معلم بیش از 500 نیروی جوان به مدارس مناطق عشایر اعزام شده و تا چهار سال آینده مشکل کمبود نیروی انسانی نداریم.
عبدالرسول شکیبافر با اشاره به برخی اقدامات در جهت تامین کمبود نیروی انسانی در مدارس مناطق عشایر افزود: امسال با دستور وزیر اکثر نیروهای فارغ‌التحصیل تربیت معلم به مناطق محروم عشایری اعزام شدند و مشکلی که پیش از این در تامین معلم در این مناطق وجود داشت، تا حدود زیادی حل شد.
وی افزود: با اقدامی که صورت گرفت، بیش از 500 نیروی جوان به مناطق عشایری اعزام شد و می‌توان گفت حداقل تا چهار سال آینده مشکلی در زمینه کمبود معلم در این مناطق نخواهیم داشت.
شکیبافر درباره آخرین اقداماتی که آموزش و پرورش جهت ارائه درس کار و فناوری پایه ششم ابتدایی انجام داده است، گفت: با توجه به اینکه مراکز مجتمع‌های آموزشی و پرورش روستایی سال گذشته به لپ تاپ مجهز شده بودند، مقرر شد برای آشنایی دانش آموزان پایه ششم با رایانه این لپ‌تاپ‌ها را به صورت سیار در مدارس مناطق عشایر در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.
به گفته وی، یکی دیگر از اقداماتی که مقرر شده بود انجام شود، اتوبوس‌های سیار هوشمند برای مدارس عشایر بود که به علت عدم تخصیص اعتبار مناسب، امکان توسعه آن وجود نداشت و عملا این طرح تسری نیافت.
مدیرکل مدارس عشایر و مناطق کمتر توسعه یافته آموزش و پرورش اظهار کرد: از 2 سال گذشته توسعه رشته‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش در مناطق عشایری آغاز شد، به طوری که در سال تحصیلی جاری استان لرستان توانست هنرستان کشاورزی خود را به اداره آموزش و پرورش استان واگذار کند.
301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271715

برچسب‌ها