سیدحسن موسوی‌چلک

در هر کشوری برای ارتقای سطح آگاهی مردم در حوزه های مختلف از ظرفیت های متعدد بهره گرفته می شود. بدون شک به دلیل فراگیری «رسانه» و بویژه تلویزیون، این ابزار یکی از مهمترین منابع موجود برای تحقق این اهداف هستند. در کشور ما نیز به دلیل دسترسی همه مردم به رسانه ملی، این رسانه می تواند بیشترین نقش را در این زمینه ایفا کند و بخشی کوتاه از ساعت های پر مخاطب خود را برای اطلاع رسانی مناسب در زمینه مسایل مختلف از جمله فرهنگ ایمنی، سلامت جسمی، روانی و اجتماعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ...اختصاص دهد.

گر چه رسانه ملی برای تبلیغ در حوزه هایی که هزینه دریافت می کند نه تنها کوتاهی نمی کند بلکه استقبال هم می کند، ولی بپذیریم که اعتبار رسانه ملی هر ساله در قانون بودجه کشور از محل درآمدهای عمومی کشور تامین می شود و به همین دلیل هم این رسانه موظف به تامین برنامه هایی با این هدف برای مردم است.

البته در این زمینه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور باید تمهیدات لازم را هنگام مبادله موافقتنامه با سازمان صدا و سیما اتخاذ کند تا این سازمان در جهت ارتقای آگاهی عمومی بصورت رایگان با همکاری دیدگاه های مرتبط برای توسعه شاخص های سلامت اجتماعی و روانی نیز برنامه های کوتاه تهیه کند چرا که این نوع اطلاعات و تبلیغ ها بیشتر از تبلیغات چیپس و پفک و ... برای مردم ضروری است.

بد نیست کمی هم به مردم فکر کنیم و همه موفقیت خود را در دستگاه های مختلف اداری به میزان پول گرفتن از مردم خلاصه نکنیم.

*رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام NO ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
    8 0
    دقیقا درست می فرمایید ، مهمترین راه ارتقا فرهنگ آموزش همگانی است .