رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگر درکشور می‌خواهد حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اتفاق بیفتد در پناه قانون و برنامه محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در نخستین جلسه عمومی با کارشناسان، بازرسان و مدیران سازمان بازرسی کل کشور در سال 92، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری آن به عنوان سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» گفت: در دل این پیام نکته‌ای نهفته است و آن این است که شرایط ما همچنان خطیر است و نیازمند حرکت جهادی و حماسی هستیم.
وی خاطر نشان کرد: منطقه ما کانون گرفتاری‌ها و بحران است و از هر طرف تحت فشارها و درگیری می باشد. این بحران یک مخاطب عام و یک مخاطب خاص دارد. مخاطب عامش، امت اسلامی است و مخاطب خاصش جمهوری اسلامی است و تضعیف هر کدام تضعیف دیگری را در پی دارد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور، اختلاف‌افکنی و توطئه‌های دشمنان را یادآور شد و افزود: دشمن به دنبال ایجاد اختلافات مذهبی و اعمال خشونت است و به گونه‌ای عمل می‌کند که هر روز صحنه‌های بدی را جلوی دیدگان همه به تصویر می‌کشد و این نقشه و کیدی است که با جدیت توسط دشمن تعقیب می‌شود. از طرف دیگر عملیات و ترفندهای سیاسی علیه ملت ایران اسلامی در حال تشدید و تعقیب است و به‌طور عمده و برجسته موضوع انتخابات هدف گرفته شده است. خود انتخابات فی‌نفسه دارای هیجان و شور و احساس است و در آن بسترهایی تولید می‌شود که طی آن منازعات و درگیری‌ها را می‌شود تشدید کرد و باید در این زمینه حواسمان جمع باشد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به مشکلات اقتصادی که جهان درگیر آن است افزود: دشمن از مدت‌ها قبل برای فشار اقتصادی بر کشور برنامه داشت. معمولاً تدابیر اقتصادی زمان‌بر است. چه سیاست‌های انقباضی و چه سیاست‌های انبساطی در پیش بگیریم اینها زمان‌ می‌برد تا خودش را نشان دهد.
نظام از اول انقلاب نشان داد که میزان رأی ملت است
وی با بیان این‌که کشور به رأی مردم متکی است، گفت: از اول انقلاب، نظام نشان داد که میزان رأی ملت است و صندوق‌های رأی کانون اصلی‌ تعیین سرنوشت است. امروز هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که از صندوق چه بیرون می‌آید و چه کسی پیروز صحنه انتخابات است و این نشان می‌دهد که نتایج انتخابات غیر قابل پیش بینی و واقعاً متکی به رأی مردم است.
پورمحمدی با اشاره به بیانات صریح و روشن مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات و مشارکت مردم گفت: مشارکت گسترده، حضور عمومی می‌خواهد و حضور عمومی زمانی اتفاق می‌افتد که مردم بدانند رأیشان تعیین‌کننده است. نظام روی این مسأله تأکید دارد و و مقام معظم رهبری در بیاناتشان این مسأله را تبیین کردند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تبیین نقش حضور مردم در انتخابات در ابعاد داخلی و بین‌المللی افزود: حضور مردم در انتخابات هم سرنوشت داخلی را ثبات، اطمینان و قوت خواهد داد و هم در عرصه بین‌المللی جایگاه جمهوری اسلامی را تقویت خواهد کرد.
پورمحمدی به بخش دوم پیام نوروزی مقام معظم رهبری(حماسه اقتصادی) اشاره کرد و گفت: امکانات و منابع و فرصت‌های خوبی داشتیم اما متأسفانه از آن خوب استفاده نکردیم و تحریم‌ها نیز بر آن اضافه شد و مشکلات را بیشتر کرد. راه خروج آن هم، خلق یک حماسه اقتصادی است که باید در حوزه‌های مختلف تحول ایجاد شود.
وی با بیان این‌که تحول اقتصادی با سیستم جدید مدیریتی کشور محقق خواهد شد، خاطرنشان کرد: مقدمه تحول اقتصادی، تحول مدیریتی و اداری کشور است و در دوره جدید مدیریت کشور باید ضعف‌ها را جبران و نقاط قوت را تقویت نمود.
موانع مسیر تحول کشور را می‌شناسم
پورمحمدی با اشاره به حضورش در مصاف انتخاباتی دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: امیدوارم با توکل بر خدا، با حضور در انتخابات، توانایی‌ها و تجربه‌های‌مان را جهت ادای دین به مردم نشان دهیم. دریافتم این است که بسیاری از مدیران کشور با خیلی از لایه‌های اداری کشور آشنایی ندارند. موانعی را که در مسیر تحول کشور وجود دارد می‌شناسم به خصوص در لایه‌های پنهان. در مدت حضورم در سازمان بازرسی، شناختی از وضعیت کشور به دست‌آوردم و در صورت توفیق، این سرمایه عظیم را در خدمت توسعه، رشد و تعالی کشور قرار می‌گیرد.
همکاران به‌جای کمک به من در انتخابات کار سازمان را محکم و قوی‌تر از قبل انجام دهند
پورمحمدی ادامه داد: اگر همکاران می‌خواهند کمکی به من بکنند توصیه‌ام این است که کار سازمان را محکم و قوی‌تر از قبل انجام دهند و این بهترین کمک به من است. بنده ملتزم هستم طبق قانون عمل کنم و یکی از محورهای انتخاباتی من هم همین است و تبعاً خودم و سایر همکارانم باید به قانون ملتزم باشند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =