شب گذشته تیم فوتبال دورتموند موفق شد در دیداری پر افت و خیز مالاگا را شکست دهد و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمد تقوی بازیکن سابق استقلال و تیم ملی تحلیلی در مورد این مسابقه دارد که در ادامه می خوانید:
«شب گذشته بیشتر فوتبال دوستان ترجیح میدادند تا بازی رئال مادرید و گالاتاسرای را ببینند اما بازی دو تیم دورتموند و مالاگا از جذابیتهای خاص خود برخورداربود. این بازی در حالی تا دقیقه نود دو بر یک بسود مالاگا در جریان بود که در پایان با پیروزی سه بر دو دورتموند به پایان رسید. مالاگا ازبهترین خط دفاعی این دوره از لیگ قهرمانان اروپا برخورداربود و رسیدن این تیم تا این مرحله از این مسابقات نیز ناشی از این خط دفاعی قدرتمند بود. مالاگا تا دقیقه نود نیز به لطف مدافعین و دروازه بانشان به آنچه میخواست رسیده بود اما دورتموند طبق فلسفه آلمانی شان تا آخرین دقایق جنگیدند و شکست را به پیروزی تغییر دادند. تغییر سیستم بازی دورتموند در بیست دقیقه پایانی و استفاده از بازی مستقیم و توپهای بلند نتیجه داد و این تیم توانست در کمتر از دو دقیقه به مرحله نیمه نهایی صعود کند. استفاده از توپهای بلند که پلان B دورتموند بشمار میرفت زمانی جواب داد که بخوبی از طرف موج دوم و سوم این تیم که هافبکها و مدافعین این تیم بودند حمایت میشد. حضور نفرات زیاد در هجده قدم و در 1/3 دفاعی مالاگا باعث شده بود که تمامی توپهای برگشتی را تصاحب کنند و در نهایت نیز به پیروزی رسیدند. اگر به گلهای دوم و سوم دورتموند دقت کنید این موضوع کاملا مشهود است. امروز در بازی استقلال و الهلال کادر فنی استقلال نیز سعی میکرد از سیستم بازی مستقیم دروازه الهلال را باز کند اما این سیستم بدون حمایت هافبکها و مدافعین سیستمی کارآمد نیست. بازی مستقیم نیز مانند دیگر سیستم های فوتبال اگر هوشمندانه اجرا شود بسیار مفید نیز هست در حالی که دربازی تیم سابقم این سیستم بیشتر نشان دهنده بی برنامگی استقلال در بازی دیشب بود.»

252 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرارسلان-عاشق فرهادمجیدی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    27 5
    محمد تقوی هم دوره فرهادمجیدی علیرضا اکبرپور-علی چینی و محمد مومنی-سال1374 دوران طلایی استقلال بود
    • بدون نام IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      26 3
      سیروس دین محمدی و پرویز برومند و جواد زرینچه و مهدی پاشازاده یادت رفت.عجب تیمی بود!
    • علی بور IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
      6 1
      و همینطور هاشم حیدری و ادموند اختر و رضا حسن زاده و .... اولین تصویری که از تیم محبوبم در ذهنم مونده اون تیم رویایی با حضور این بازیکنا بود!