ایسنا نوشت:

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی ما بر این نکته تاکید شده است که فردی که در موقعیت‌های حساس مسئولیتی را بر عهده دارد باید «حفیظ و علیم» باشد، گفت: فرد حفیظ کسی است که در بالاترین مرتبه‌ی تعهد در برابر خدا و مردم قرار دارد.
در ادامه سلسله جلسات «به سوی امید» که توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران و با محوریت انتخابات ریاست جمهوری سال 92 برگزار شد، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، با اشاره به لزوم استفاده از نیروهای متعهد و کارآمد خاطر نشان کرد: با توجه به وظایفی که در موقعیت‌های مختلف داشتم ، می دیدم که چگونه با فقدان نیروهای متعهد و متخصص رو به رو بودیم. امروز این نیروها بیش از نیاز نظام جمهوری اسلامی و پاسخگوی به نیاز جهان اسلام وجود دارند. این سرمایه باید به این تعقل برسد که نظام و دستگاه‌های اجرایی ارزش آن ها را می دانند و از آن‌ها درست بهره می‌برند و این اعتماد در آن ها باید ایجاد شود.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         به نرخ امروز حدود هفتاد هزار میلیارد دلار ارزش ذخایر نفت و گاز ما است اگر این پول را تبدیل به فرآورده‌ها کنیم و به بازار وارد کنیم. باید تهدیدها به یک فرصت استثنایی تبدیل شود و برای رسیدن به این مهم به یک گفتمان مبتنی بر علم و اخلاق نیاز داریم. اگر با این چارچوب حرکت کنیم اختلاف‌های ما به وحدت و انسجام تبدیل می‌شود.
·         {در پاسخ به اينكه چه راهکار اجرایی برای کاهش فاصله طبقاتی دارید؟} نگاه کلی بنده این است که با توجه به سیاست‌های کلی رهبری که مورد توجه قرار نگرفته،در برنامه های چهارم و پنجم که نقشه راه ما متاسفانه بر طبق آن تعریف نشده، باید در طول برنامه چهارم هزینه‌های جاری و درآمد نفتی قطع می شد یعنی ما می توانستیم بر درآمد غیرنفتی خود بیافزاییم و هزینه های جاری را کم کنیم و از این بیماری مهلک ویران کننده که فروش سرمایه ای به نام نفت است، نجات پیدا کنیم.
·         با اجرای درست مرحله دوم هدفمند کردن یارنه ها بعد از ثبات نسبی قیمت ها، مدیریت نرخ ارز و کنترل تورم و مدیریت تورم و کاهش نرخ تورم، همانگونه که در قانون مطرح شده به کاهش این شکاف‌ها رسید. ما در کشور سرمایه‌های انباشته شده ی فراوانی داریم و با نقشه کلی که اشاره کردم می توانیم مسیر را به سمت افق های پیشرفت ترسیم کنیم و بر اعتماد مردم بویژه نخبگان بیافزاییم.
·         {در پاسخ به این سوال که تیم اجرایی و اعضای کابینه شما چه ویژگی‌هایی دارند؟} من معتقدم دولتی می تواند با قدرت در جهت رفع مشکلات حرکت کند که مورد اعتماد و حمایت کامل مجلس باشد. باید در کمیسیون‌های مختلف مجلس به رایزنی و گفتگو پرداخت، باید شاخص‌هایی را تعریف کرد و با اعضای کمیسیون‌های تخصصی به توافق رسید که کار سختی هم نیست. اعتقاد دارم که وزیر باید در هیات دولت به رای خود نگاه کند و اگر وزیری بخواهد به دست من نگاه کند مورد اعتماد من نیست. مدیر باید شاخص‌هایی که برمی گزینیم قبول داشته باشد و کارنامه او وجود این شاخص ها را نشان دهد که به آن ها وفادار بوده است و وی باید هماهنگ با گفتمان نظام با پشتوانه علمی پیش رود.
·         {در پاسخ به این سوال که شما چگونه با افرادی همچون محمدرضا باهنر که در مواردی چون فتنه مواضعی متفاوت از مواضع شما داشتند و در آن برهه زمانی به غبار افکنی در فتنه مشغول بودند، ائتلاف کرده‌اید؟} من به دنبال این بودم که این پراکندگی اصولگرایان در این انتخابات کاهش را دهم و در این راه ممکن است که هزینه‌هایی بدهیم. نگاه قطعی بنده این است که بدون هیچ‌گونه مسامحه یکی از مهمترین اصول برای تحقق نظام اسلامی و حرکت به سوی قله‌ها پاسداری از شایسته‌سالاری است و بنده برای انتخاب مدیران از این طریق عمل می‌کنم؛ لذا نگاه دوستان به هیچ وجه بر سهم خواهی نیست.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =