یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری تکثر نامزدها در این دوره انتخابات را تهدیدی عنوان کرده که اگر مدیریت شود می‌تواند به فرصت بدل گردد.

یحیی آل اسحق درباره تعدد نامزدهای انتخاباتی گفت: باید بگویم که این تکثر بالا تهدید هم به شمار می آید اما واقعیت این است که اگر درست مدیریت شود، این تهدید تبدیل به فرصت می شود. این ظهور و بروز حداکثری اصولگرایان در وهله اول این را نشان داد که این جناح پتانسیل بالایی برای مدیریت امور دارد. دست کم 10یا 12 نفر از این جناح با این کار نشان دادند که توان انجام این مهم را دارند.
در ادامه اهم سخنان نامزد حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگو با نسیم می آید:
  • یکی از نکات مربوط به این جناح(اصولگرایان) تعهد به روحانیت و نمودهای روحانی است که تقریبا درصد بالایی که در صحنه هستند قولا و فعلا گفته اند که اگر نتوانیم به یک نظر واحدی برسیم، نظر جامعتین را قبول می‌کنیم. اکثریت در این فضا هستند. آقای ولایتی، حداد، قالیباف، بنده و مجموعه ما پنج نفر و جمع دیگری از دوستان تقریبا با بیان و گفتار اعلام کرده ایم که روحانیت فصل الخطاب ما است.
  • جبهه پایداری معتقد نیست که رقیب اصولگراها در انتخابات، دو گروه اصلاح طلبان و حامیان دولت هستند و تصورشان این است که جریان غالب در خود اصولگراها است و لذا آنها خودشان در معرض خطری نیستند. البته و با آنها خیلی مشکل نداریم.
  • ما به دنبال ائتلاف با 1+2 و جبهه پایداری هستیم و بعید هم نمی‌بینم و دست کم تلاشم این است که این اتفاق شکل بگیرد.
  • همه آنها که در صحنه هستند شهرت را دارند اما مقبولیت بستگی به مردم و رایی که داده می شود دارد. هرچه زودتر باید تصمیم بگیریم. خیلی از کاندیداها تازه شروع کرده اند و هنوز به سفر استانی نرفته اند و هنوز مردم آنها نمی‌شناسند. نظرسنجی اصلا الان ملاک نیست.
  • من در دولت هاشمی گفتم که چه ضرورتی دارد که این سازندگی را ما حتما در 4 سال انجام دهیم. گفتند حرف شما صحیح است اما ما نگرانیم که با گذشت زمان این درآمدهای دولت به سوی شاخه هزینه ای کشیده شده و طرح های عمرانی باز بماند. حرفم این است که دولت هاشمی نیز از آن سو کاملا حسن نیت داشت. به نظر من نیازهای عمومی مردم باید در حداقل نوسانات باشد.
  • (آیا برای انتخاب فرد نهایی ائتلاف، مکانیزم مشخصی را طرح ریزی کرده‌اید؟) پیشنهادهای متعددی رسیده است اما هنوز هیچکدام نهایی نشده است. در اصولگرایان چند بلوک وجود دارد از جمله 1+2 و ائتلاف اکثریت اصولگرایان. یک مکانیزم این است که ما بعد از مدتی بر اساس ضوابطی همچون نظرسنجی هایی به توافق برسیم بحث دیگر این است که به طور حسی در قالب یک جلسه به فرد آخر برسیم. یک نظر هم این است که الان زود است.
  • نظام بین فتنه و اصلاح طلب فرق می‌گذارد. نمی توانیم بگوییم همه اصلاح طلبان حکم‌شان با فتنه گران واحد است. همچنین نمی‌توان فتنه‌گران را یک گونه از اصلاح طلبان دانست. آنچه قطعی است در شاخص‌های نظام و در قوه قضائیه یک جریاناتی را رسما فتنه گر نامیده اند که اینها قطعا در هیچ حوزه ای جای ندارند و هر کس بخواهد برای فتنه‌گران جا باز کند خلاف قانون رفتار کرده است.
  • من راجع به آقای خاتمی گفتم که او آدمی است که نظام را قبول دارد. و محکومیتی راجع به فتنه گری ندارد و به دلیل شرایطی که امروز جامعه دارد کاندیدا شدن خاتمی انتخابات را داغ می کند. اما آمدن وی نه به مصلحت اش است نه می آید و اگر هم بیاید موفق نمی شود لذا به تشخیص من ایشان نخواهد آمد. او آدم باهوشی است و با هزینه فایده کردن به این نتیجه نخواهد رسید.
  • حذف از نظام بین‌المللی ممکن نیست چرا که تمام ساختار جهانی به هم مرتبط است. آیا شما می توانید در این نظام بگوئید من هیچ ارتباطی با بانک‌های بین المللی نمی خواهم داشته باشم و تنها مایل به فعالیت در چار دیواری کشور خودم را هستم. خرید، فروش، دانش، فناوری و محیط زیست را بادی چه کنیم؟ این هرگز شدنی نیست. مگر ما معتقد نیستیم که با ظهور حضرت حتما، قطعا و جزما مدیریت آتیه دنیا بر اساس نوع تفکرات ما خواهد بود؟ و این به معنای بودن در صحنه های بین‌المللی است. باید ما از موضع اقتدار در نظام بین المللی باشیم. ما باید در جهان و منطقه تعامل خود را با حفظ اصول و اقتدار خودمان داشته باشیم. 30 سال مقاومت کردیم و الان به این مرحله رسیده ایم که بدون پیش شرط مذاکره را برای حل قضیه ادامه دهیم و نه مذاکره در خصوص آنچه که غرب می خواهد. مسئله این است. حضرت آقا گفتند که ما مخالف مذاکره نیستیم. علت درست بودن این مقاومت 8 سال اخیر دقیقا همین بود.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    28 0
    چشم! هر چه شما بفرمایید...
  • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    37 1
    "این ظهور و بروز حداکثری اصولگرایان در وهله اول این را نشان داد که این جناح پتانسیل بالایی برای مدیریت امور دارد" تو این 8 سال همه دیدن این پتانسیله بالاتون رو!!!!
  • هم وطن IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    41 2
    آقاي آل اسحاق باور كنيد كه موتلفه جايگاه حتي متوسط در بين مردم ندارد. در ضمن چرا از آمدن خاتمي ميترسيد؟ خوب ميدانيد اگر او بيايد شما و تمامي كانديداهاي اصولگرا شانسي نخواهيد داشت.