محمدرضا توپچی دبیر فدراسیون کشتی به نمایندگی از کشورمان در کنگره فیلا شرکت می کند.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛این یکی از اتفاقات تعجب آورکشتی است که بعد از انتصاب حجت اله خطیب به عنوان سرپرست فدراسیون دیگر چندان هم عجیب به حساب نمی آید ! عدم اعتماد سرپرست فدراسیون کشتی به دبیر و نایب رئیس فدراسیون ابتدا منجر به برکناری عارف ربطی دبیر معترض به عملکرد و تصمیمات خارج از عرف اداری خطیب و جایگزینی توپچی به جای او شد. در گام بعدی هم از حضور حسن رنگرز نایب رئیس فدراسیون در مهم ترین رویداد فیلا جلوگیری شد.
در حالیکه کنگره مهم فیلا روز شنبه در مسکو برگزار می شود ، حجت اله خطیب برای مذاکره با رئیس فدراسیون کشتی آمریکا به نیویورک سفر کرده و به فدراسیونی ها نیز دستور داده هیچ نماینده ای از ایران حق ندارد به مسکو برود . محمدرضا توپچی هم در توجیه این دستور غیرمنطقی رئیس خود مدعی شد " اگر حضور ایران در کنگره فیلا به صلاح کشتی ایران باشد به این کنگره می‌رویم و اگر به صلاح نباشد هم حاضر نخواهیم شد . زیرا اگر ما نرویم شاید بعضی از کشورهای دیگر هم نروند و انتخابات از رسمیت بیفتد"!
گویا اعتراض علاقمندان کشتی به این تصمیم سرپرست فدراسیون ، باعث شد تا از تصمیم قبلی مبنی بر غیبت در کنگره فیلا به امید تبعیت و تحریم از سوی برخی کشورها عدول کرده و اعلام کند دبیر فدراسیون کشتی به همراه بهمن طالبی رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی به نمایندگی ایران راهی مسکو می شوند .
این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که محمدرضا توپچی اولین سفر برون مرزی خود در کسوت جدید را با حضور در مهم ترین کنگره فیلا طی سالیان اخیر تجربه می کند. چند سال است که توپچی از کشتی و مسائل داخلی آن دور بوده ، چه رسد به مسائل بین المللی کشتی. او بعد از پایان دوران قهرمانی و اتمام مسئولیتش در اداره ورزش شهرستان شهریار ، بیشتر فعالیتهایش در ورزش باستانی و پهلوانی خلاصه شده و به رغم نهایت ارادت و احترامی که برای این دوست عزیزمان قائلیم ولی آیا انصافا ایشان در جایگاه دبیر فدراسیون کشتی توان دفاع از حق کشتی ایران را دارد ؟
اگر قرار است با حضور در مسکو فقط یک رای در صندوق بیندازیم که هیچ ، ولی اگر برای مقابله با ترفندها ولابی های تاثیر گذار روسها و دفاع از حق کشتی ایران در کنگره فیلا حاضر می شویم ، هیچ نماینده ای بهتر از توپچی نداشتیم که به این رویداد مهم اعزام کنیم ؟ حجت اله خطیب که قبلا ادعای تاثیر گذاری فدراسیونش در فیلا و تصمیم گیریهای فدراسیون جهانی را مطرح کرده بود ، امروز نیز مدعی شده که با 50 کشور دنیا در حال رایزنی و تعامل هستند تا بتوانند در انتخابات رئیس فیلا تاثیرگذار باشند . حسن رنگرز نایب رئیس فدراسیون کشتی نیز همچون گذشته تلاش دارد بر اختلاف خود با سرپرست فدراسیون سرپوش نهاده و پیرامون دلیل اصلی ممانعت از اعزام خود به کنگره فیلا سخن نمی گوید.
 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =