۰ نفر
۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۸
تاخیر اجرای یک نمایش به خاطر موش‌ها

ایسنا نوشت:

نمایش «تکیه بر دیوار نمناک» که این روزها در تالار مولوی اجرا می‌شود، شب گذشته - هفتم خرداد ماه - با 45 دقیقه تأخیر روی صحنه رفت.

 

 در شرایطی که تماشاگران منتظر اجرای این نمایش بودند‌، این اثر نمایشی با 45 دقیقه تأخیر اجرای خود را آغاز کرد.

 

موش‌ها سیم‌های خط نوری تالار مولوی را جویده‌اند و همین موضوع باعث شده تا خط نوری این تالار دچار مشکل شود. گروه اجرایی پس از 45 دقیقه نمایش خود را به صحنه بردند اما ناچار شدند نورپردازی‌شان را تغییر دهند.

 

پیش از این دکتر سعید اسدی، مدیر تالار مولوی بر ضرورت بهینه‌سازی امکانات فنی این تالار که به عنوان یکی از بهترین سالن‌های نمایش ایران شناخته می‌شود، تاکید کرده بود.

 

نمایش «تکیه بر دیوار نمناک» اولین نمایشی است که بعد از توقف فعالیت‌های تالار مولوی به دلیل مشکلات مالی، در تالار اصلی این مرکز تئاتری به صحنه می‌رود. این نمایش جزو برگزیدگان جشنواره تئاتر دانشگاهی است.

 

اجرای «تکیه بر دیوار نمناک» به نویسندگی مشترک غلامحسین دولت‌آبادی و آراز بارسقیان و با کارگردانی غلامحسین دولت‌آبادی از پنج خردادماه در سالن اصلی تئاتر مولوی آغاز شده است.

 

متن این نمایش برگزیده سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است و داستان آن درباره زندگی حسن گلشن، کارگردان تئاتری است که در مسکو تحصیل کرده و در سال 1318 با ورودش به ایران تمام سعی و تلاش و انرژی خودش را برای اجرای تئاتر و ایجاد یک نظام آموزشی درست در این رشته می‌گذارد.

 

این داستان تا سال 1327 ادامه دارد، شرایط اجتماعی و سیاسی آن دوران با تغییرات عمده‌ای همراه است به طوری که زندگی گلشن و اطرافیانش همیشه و در همه حال در خطر از بین رفتن و به فراموشی سپرده شدن قرار می‌گیرد.

 

مزدک رستمی، پویان یحیی‌پور، شیوا اردویی، ندا شامی‌نوری، اشکان مهری،‌ وحید جباری، امیر عدل‌پرور، رویا امینیان و میثم عباسی، حمید رضازاده،کوهزاد کنعانیان،پیمان محسنی، مصطفی ساعدی و زهرا قربانخانلو ، بازیگران این نمایش هستند.

 

طراحی صحنه و لباس این نمایش هم به عهده وحید لاری است و یاسین محمدی به عنوان عکاس و طراح پوستر و بروشوربا گروه همکاری می‌کند.

 

«تکیه بر دیوار نمناک» هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 18 و 30 دقیقه در تالار اصلی مولوی اجرا می‌شود.

 

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =