۰ نفر
۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰

علی اکبر ولایتی در شبکه سه سیما برنامه های خود را در صورت پیروزی در انتخابات بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این برنامه از وی پرسیده شد: برنامه شما برای ورزش قهرمانی در کشور چیست؟
ولایتی در پاسخ گفت: ورزش مربوط به همه است به خصوص جوانان. در سند تحول آموزش و پرورش آمده که شنا و ژیمناستیک باید در مدارس اجباری شود. وقتی در سنین مدرسه ورزش را همگانی کردیم، می بینیم که چه کسی چه استعدادی دارد. وقتی ورزش را در مدارس همگانی کردیم، عملا کار به جایی خواهد رسید که ورزش قهرمانی یشرفت می کند. ما در والیبال به همین دلیل موفق بوده ایم. در کشتی فرنگی با توجه به اینکه کار در دست جوانان بود و جوان​گرایی در مربیان بود چنین موفقیتی در المپیک به دست آوردیم.
در برنامه کنونی آموزش و پرورش بیکارترین زنگ، زنگ ورزش بود و جدی هم گرفته نمی شود. ولی اگر الان جدی گرفته شود، حتما در ورزش موفقیت‌هایی خواهیم داشت.
در ادامه برنامه از وی درباره اختلافات مدیران و اولیت ورزش همگانی یا قهرمانی پرسیده شد. وی در پاسخ گفت: ورزشکاران می‌خواهند که اداره ورزش به ورزشکاران سپرده شود و تصدی گری دولت در ورزش از بین برود. بنده این خواسته را قبول دارم و انشالله در دولت من همینطور خواهد شد. خصوصی سازی ورزش و اینکه اجازه بدهیم که طرفداران سهامداران باشگاه‌ها بشوند هم در برنامه های من هست. نکته بعدی این است که ورزش را سیاسی نکنیم. یک کسی یک سمت سیاسی دارد، وقتی می خواهند یک امتیاز به او بدهند، یک باشگاه را می دهند به او که مدیر آن بشود! باید مدیر هر بخش ورزشی اهلیت داشته باشد.
سولال بعدی که از ولایتی پرسیده شد این بود: چه راهکاری برای نهادینه کردن اخلاق در ورزش دارید؟
این نامزد انتخاباتی در پاسخ گفت: من یک کتاب دارم به نام «دانشنامه جوانمردی» که الان به چاپ سوم هم رسیده است. مبانی قرآنی و روایی فتوت در این کتاب آمده است. از طریق دعوت از پیشکسوتان ورزش هم می‌توان این کار را کرد. باید از زندگی تختی و دیگر کسانی که راه تختی را رفته‌اند فیلم ساخت. جوانان ما نجیب هستند و متعهد به اخلاق هستند. وقتی این ظرفیت وجود دارد از رسانه ها توقع می رود که از این‌ها استفاده کنند و فیلم‌هایی در این زمینه تهیه کنند.
در ادامه برنامه مجری از ولایتی پرسید: چه برنامه‌هایی برای ارتقای زنان در جامعه دارید؟
وی در پاسخ تصریح کرد: زنان نیمی از جامعه هستند و نقش مهمتری از مردان از نظر شکل دهی به جامعه ما دارند. جامعه ما که یک جامعه مسلمان ایرانی هست ،زنان هم به عنوان یک رکن اصلی خانواده هستند که نقششان مهمتر از مرد هست. دسترسی آن‌ها به علم و صحنه های اجتماعی باید بیشتر از این باشد. در مسابقات علمی می بینیم که تعداد دخترانی که قبول می‌شوند بیشتر از پسران است. البته بعضی آسیب پذیری‌ها را هم دارند. مثلا بسیاری از زنان، سرپرست خانوار هستند و نیاز به حمایت امنیتی دارند. دولت باید نگاه ویژه به این‌ها داشته باشد و بیمه آن‌ها را تامین کند.
وی در پایان برنامه گفت:‌ امید ما به جوانان است. سن متوسط دانشمندان ایرانی 32 سال است. این نشان دهنده این است که جوانان ما از دیگران جلو افتاده اند و این به برکت انقلاب است. چرا که انقلاب ما هم 34 ساله است. باید دولت آینده -اگر بنده آن را تشکیل دهم - امکانات لازم برای پیشرفت جوانان در حوزه‌های علوم جدیده را فراهم کند. این یکی از راه‌های ارزشمند برای ایجاد شغل برای جوانان است. الان هند به این رویکرد رو آورده است. ما از هند کمتر نیستیم.
29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    10 0
    چند تا باشگاه ورزشی را به بورس بیاورید
  • بی نام A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    4 8
    زنده باد ولایتی
  • بی نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    فقط روحانی