مهر نوشت:

علی باقری رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی درباره برخی اظهارات حسن روحانی در مناظره دیروز نسبت به عملکرد خود در دوران اصلاحات و نیز عملکرد سعید جلیلی در راس تیم مذاکره کننده با غرب گفت: در گذشته روندی شکل گرفته که باید واقع بینانه به آن نگاه کنیم، متاسفانه در چند روز گذشته برخی جریان ها شعور مردم را به بازی گرفته و حرف هایی زدند که خودشان در جاهای دیگر خلاف آن را گفته بودند.

باقری با بیان اینکه این مساله که آنها برای جلوگیری از جنگ این توافقات را قبول کردند درست نیست، خاطرنشان کرد: روحیه سازش ما به آنها جرات داد که ما را به جنگ تهدید کنند که اگر مقتدرانه رفتار می‌کردیم جرأت چنین کاری را نمی کردند.

وی ادامه داد: در سال 87 بنده با معاون آقای سولانا دیدار و گفتگو کردم، یکی از موضوعاتی که مطرح شد این بود که گفتند چرا چنین بسته پیشنهادی را در سال 84 به ما دادید که ایران تعهد دهد چرخه سوخت هسته‌ای خود را برچیند و در مقابل آن دو کشور اروپایی متعهد شوند که برای دانشمندان هسته ای که در اثر این اقدام بیکار شده اند کار پیدا کنند؛ خود آقای روحانی در کتاب شان نوشتند این اتفاق توهین به ملت ایران و عین کاپیتولاسیون بود.

باقری گفت: وقتی توافق پاریس امضا شد ما تعهدات زیادی را پذیرفتیم و هیچ چیزی هم به ازای آن نگرفتیم. به نظر می رسد تحلیل آقایان در این دوره این بوده که چنین تعهداتی درست نیست. زیرا بعد از این توافقنامه آقای روحانی نامه ای را به وزیر اروپایی نوشته و می گوید انتظار ما از توافقنامه پاریس این است که تعهد سه کشور مبنی بر این که پرونده هسته ای ما به شورای امنیت ارجاع نشده است پابرجاست؛ به اذعان آقای روحانی طرف مقابل هیچ تعهدی برای عدم ارسال پرونده ما به شورای امنیت نداده بودند.

باقری همچنین درباره رویکرد دولت آقای جلیلی مبنی بر نقش زنان در دولت آینده گفت: در جامعه ما تاثیرگذاری زنان در روند پیروزی و تثبیت انقلاب امری عادی بوده، آقای جلیلی بر اینکه اهمیت ویژه به نقش مادری بدهند تاکید دارند که به این نقش به عنوان شغل دوم نگاه نشود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رد صلاحیت آقای هاشمی باعث خوشحالی آقای جلیلی شد یا نه؟، گفت: همه باید از اجرای دقیق قانون خوشحال شوند.

وی خطاب به حسن روحانی گفت: یکی از سوالات من از شما این است که آیا شما به اینکه ایران باید از حقوق هسته ای برخوردار بوده و در این عرصه در چهارچوب قانون از همه ظرفیت های خود استفاده کند، قائل هستید یا نه؟، اگر بر این مساله قائل هستید چرا همه فعالیت های هسته ای کشور را تعطیل کردید، می خواستید فعالیت دوباره تجهیزات هسته ای را چه زمانی شروع کنید؟، آیا می خواستید در توافق با آمریکایی ها این چرخه را فعال کنید؛ اینکه می گویید در دوران ما قطع نامه شورای امنیت علیه ایران صادر نشد، باید پرسید آیا می‌خواستید تا آخر فعالیت های هسته ای را تعطیل کنید؟

باقری خاطر نشان کرد: نسبت به ادعای آقای روحانی باید اسناد مختلف بررسی شود و برای بررسی و انتشار آن نیاز به مجوز است، آقای روحانی اسناد طبقه بندی شده نظام را منتشر کرده که ملک شخصی افراد نیست؛ از کجا این اسناد را آوردید که انتشار دادید، از کدام مرجع قانونی اجازه گرفتید که این اسناد را منتشر کردید؟

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    اقاي باقري!!!! كم او ردند زدند جاده خاكي
  • shz EU ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    7 كانديد ديگر بر عليه جليلي جبهه گرفته بودند و ميخواستند جليلي را خراب كنند.
    • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      12 8
      ببيخشيد جناب جليلي شما چشماشون بسته نه بزرگتر ي و نه كوچكتري هركاري دلش ميخواهد ميكنه و بعدم معلوم نيست جز كدوم دسته است اصولگراست از جريان دولت است و كلي هم روضه ميخواند كه بر گرفته از توهمات است نه واقعيت ها
    • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      43 4
      وقتی یکی قابل تخریب باشه میشه واقعا تخریبش کرد وگرنه با این همه بدگویی از هاشمی خاتمی و... اونها تخریب نشدن
    • احمد IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      11 2
      اتفاقا من یک بار با دقت تمام مناظره رو بصورت ضبط شده تماشا کردم. این آقای جلیلی بود که بر علیه همه جبهه گرفته بود و میخواست طوری وانمود کنه که فقط من حقم و بقیه باطل! و طبیعیه که در این صورت اونا هم به دفاع از خودشون بپردازن در مقابل ایشون.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    شما از مردم مایه نذار آقای باقری . قیاس شما و آقای جلیلی با آقایان ولایتی و روحانی مثل تیم فوتبال مالدیو با برزیل میمونه
  • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    می شه یکی بگهاین آقای باقری چه تجربه ای دارد.
    • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      5 8
      تجربه در چه کاری ؟ تعلیق ؟ عقب نشینی؟ معاهده سعد اباد ؟ محافظه کاری؟
  • بی نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    143 8
    جالبه کشور را با قطعنامه های مکرر وتحریم گسترده به این وضعیت که می بینیم کشانده اند باز هم طلبکا رانه صحبت می کنند
  • بی نام A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    125 9
    آقای جلیلی و همفکرانشان تنها خود را حق میدانند و هر صدای دیگری را ناحق. تفکر خودشان را به نام مقاومت شعار می دهند و به هر تفکر دیگری برچسب تسلیم و خیانت می زنند.آقای باقری فقط شما میفهمید چه اسنادی اسناد طبقه بندی شده است؟ ضمنا پیامدهای اسناد طبقه شده شما را مردم هر روز بر دوش میکشند و بدیهی ترین حقشان است که بدانند تاوان چه تصمیمات یا بی تدبیری هایی را می دهند.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    کاملاً مشخص بود که کی کلی کاغذ زیر دستش نگه داشته بود که ، بگم بگم راه بندازه .
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    آقای ولایتی در آخرین مناظره انتخاباتی شنل قهرمانی خودساخته برخی اصولگرایان تندرو را از دوش آقای جلیلی برداشت.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    0 1
    اونيكه شعور مردم را به بازي گرفته شماييد
  • فرهاد IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    27 3
    اقا هر كشوري اسناد قديمي و فاقد ارزش خودش رو منتشر ميكنه،چرا تو كشور ما همچين چيزي نيست آخه
  • یک تحصیلکرده علم سیاست RO ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    45 3
    من به عنوان تحصیلکرده علم سیاست و هم رشته جناب باقری از مردم عذر خواهی میکنم.جناب باقری که متاسفانه دکترا دارید!دیپلماسی پدیده نیست پروسه است،شما نمی توانید زمانی کهدر موضع ضعف قرار دارید مطالبات بالا بخواهید،این همان اشتباهی است که در طول حضور شما به عنوان مذاکره کننده هسته ای رخ داده،در کنار سیاست،اتفاقا فن آوری هسته ای هم یک پروسه است و اتفاقی از آسمان بر زمین نمی افتد،تعلیق اختیاری زمینه ای ایجاد کرد فن آوری تکمیل شود و ایران بتواند به صورت ناگهانی و بدون اینکه غرب آمادگی داشته باشد چرخه هسته ای را راه بیاندازد،اگر بابت دکترایتان واقعا درس خوانده اید می دانید غافلگیری در دیپلماسی یعنی دوگام به جلو،اگر طرف مقابل شما در عمل انجام شده قرار بگیرد مطالبات را بر اساس شرایط جدید تنظیم می کند