فارس نوشت:

علی لاریجانی در همایش ناظرین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد گفت: انتخابات ستون مردم سالاری‌ دینی است و اگر انتخاباتی در یک کشور برگزار نشود نظام و حکومت فرو می‌ریزد.
رئیس مجلس شورای اسلامی صیانت از انتخابات را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: چنانچه انتخابات همراه با آداب و ضوابط آن برگزار شود دلبستگی مردم را به نظام افزایش می‌دهد و ملت برای مشارکت در اداره امور تشویق می‌شوند.
وی ادامه داد: تاکنون حضور مردم در برگزاری انتخابات شوراها چشمگیر بوده است و امسال هم 277 نفر برای حضور در شورای شهر قم کاندیدا شده‌اند که این مسئله هم امر مبارکی است زیرا نشان‌دهنده وجود علاقه زیاد برای آبادانی قم است.
لاریجانی با تاکید بر ایجاد فضای بیشتر به منظور معرفی صحیح نامزدهای شوراها گفت: همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها موجب غلبه فضای انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌ها شده و در این میان معرفی نامزدهای شوراهای شهر و روستا موجب برگزاری بهتر این رویداد عظیم می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات باید در فضایی سالم برگزار شود عنوان داشت: در نصوص اسلامی آمده است که بدترین خیانت، خیانت به مردم و امت است؛ اگر در انتخابات که ستون مردم‌سالاری دینی است خللی به وجود آید خیانت عظیمی به ملت صورت می‌گیرد زیرا موجب از بین رفتن اصالت انتخابات و ناامیدی مردم می‌شود. هیچ کس نباید دنیای خود را برای آخرت دیگری از بین ببرد؛ برگزاری انتخابات در واقع نوعی امانت‌داری بزرگ محسوب می‌شود و نباید هیچ‌گونه خیانتی در آن صورت گیرد.
لاریجانی با بیان اینکه ممکن است برخی افراد به دلیل دوست داشتن یک کاندیدا اقدام به حضور در پای صندوق‌ها و نوشتن رای یا تبلیغ برای نامزد خود کنند گفت: ناظران باید از این اقدامات جلوگیری کنند زیرا هرچند شاید اقدام آن افراد تغییری در نتیجه به وجود نیاورد اما لکه ننگی برای نظام خواهد بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فشارهای بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی و مشکلات اقتصادی در شرایط کنونی ابراز کرد: شیطنت‌های تبلیغاتی خارجی‌ها بیشتر شده و در اظهار نظر برخی مسئولان غربی دیده می‌شود که سخنانی حاکی از حساسیت می‌زنند بنابراین باید فضایی به وجود آورد که بازی آنها برهم بخورد.
وی گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری در تبلیغات خود باید توجه کافی داشته باشند تا فضای سوء استفاده برای بیگانگان فراهم نشود؛ انتخابات ریاست جمهوری نباید انرژی‌ها را از بین ببرد زیرا برخی اوقات حرف‌هایی زده می‌شود که سایش‌هایی ایجاد کرده و دیگران از آن سوء استفاده می‌کنند.
لاریجانی با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ آرامش فضای کشور در آستانه انتخابات بیان داشت: باید این دوره را با احترام و تفکر پشت سر گذاشت و این امر موجب برکت بیشتری برای نظام خواهد شد.
/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    5 0
    دلت خوشه اقای لاریجانی!!! هم شما خوب می دانی و هم من می دانم چرا بعضی ها برای انتخابات شوراها سرو دست می شکنند.
    • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      0 0
      راستی میگم این دیگه چه مسخره بازیه که تبلیغات انتخابات شوراها را همزمان با انتخابات ریاست جمهوری گذاشتید؟