افزایش وام مسکن، افزایش یارانه‌های نقدی، وام 23 میلیونی برای ازدواج، آزادسازی سهام عدالت و .... وعده های یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی شبکه شش سیما بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن رضایی به تشریح برنامه های خود در یک برنامه کارشناسانه پرداخت که اهم آن را در ادامه خواهید خواند:

*سران کشورهای منطقه را به ایران دعوت کرده و دوستی جدیدی را در روابط منطقه ای ایجاد کرده و با عربستان، سوریه و مصر رابطه خوبی تشکیل می دهم.

* از تحریم های جدید جلوگیری کرده و می کوشم تحریم های کنونی را کاهش دهم. پس از پایان چهار سال وضعیت بین المللی بهتری خواهیم داشت.

* نمی گذارم بحث به تعلیق غنی سازی برسید و به یک بازی برد -برد خواهیم رسید. برای این کار از استراتژی قیچی استفاده می کنم که یک لبه آن اداره خوب داخلی کشور است که آنها از قوت و قدرت درونی ما مطلع باشند و لبه دیگر دیپلماسی قوی است که آنها بدانند مذاکره کنندگان ما هر حرفی که می زنند، فکر زیادی پشت آن است. من همگرایی منطقه ای و موازنه نسبی را در فرا منطقه، پیگیری می کنم.

*اکثر اقتصاددانان خارجی بزرگی که تا مرز اخذ جایزه نوبل پیش رفته اند مرا می شناسند. مجمع مشاوره ای از اقتصاددانان داخلی و خارجی تشکیل می دهم و ساعت ها پای مشورت هایشان می نشینم.

* اولین مصوبه من جلوگیری از چاپ پول بدون پشتوانه خواهد بود و شورای پول و اعتبار را به جایگاه اصلی خود می رسانم.

*منطقی نیست که اعلام کنم ظرف چه مدت چه مشکلاتی را می توان حل کرد. ظرف چهار سال می توانم کل مشکلات اقتصاد را حل کنم اما اینکه ظرف 100 تا 150 روز این مشکلات حل شود، منطقی نیست. من قول می دهم در کوتاه مدت مشکل بیکاری را حل کنم و در این باره مطمئنم که می توانم این مشکل را حل کنم.

*من اکثر شهرها و روستاهای کشور را رفته ام و مطالعه کرده ام که چه مشکلاتی دارند. بخش مهمی از برنامه های من مربوط به شهرستان های کوچک و روستاها است که 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما از نظر اقتصادی به شدت مشکل دارند.

*یارانه ها چیز خوبی بوده ولی بد اجرا شده چون روش های علمی در آن به کار برده نشده است. چاقو چیز بدی نیست اما وقتی یه دست یک مست می افتد، چه خطری می تواند داشته باشد؟ البته این فقط یک مثال بود وگرنه کسانی که یارانه ها را اجرا می کننددوستان شریفی هستند اما عملکردشان خوب نبوده است.

*مبلغ یارانه ها را به همین شکل می دهم اما 65 هزار تومان مابقی صرف تولید و اشتغال می شود.

*بانک مردم تشکیل می دهم و اشتغال خانگی ایجاد می کنم. به توانمندسازی جوانان و زنان می پردازم تا مهارت بیابند.

*هدیه عروسی به جوانان می دهم. 23 میلیون تومان وام می دهم. اما این پول را به کارخانجات می دهم که نیاز به نقدینگی دارند و از جوانان می خواهم که از این کارخانجات جهیزیه خود را خریداری کنند. به این ترتیب با یک تیر دو نشان می زنیم. هم کارخانجات سرپا می شوند و هم به جوانان برای حل مشکلاتشان کمک می کنیم.

*مسکن مهر را ادامه داده و اصلاح می کنم و وام مسکن را بیشتر می کنم.

*صادرات غیر نفتی را جدی می گیرم. 700-800 میلیون دلار می توانم به ذخایر ارزی اضافه کنم. قله معتبری از ارزهای معتبر دنیا ایجاد می کنم که ارزش ریال ما را دیگر نتوانند تکان دهند. این کار را با افزایش صادرات غیرنفتی انجام می دهم.

*سهام عدالت را آزاد می کنم.

*فرهنگ واقعا مظلوم است. ما بیشترین شعار را در حوزه فرهنگ می دهم اما کمتر به آن توجه می کنیم. من پای سیاست را از ورزش و فرهنگ بیرون می کشم. فدراسیون ورزشی ما چه ربطی به سیاست دارد؟ خود بخش ورزش باید کمیته ملی المپیک را اداره کند. با هنرمند هم نمی توان برخورد چکشی کرد. توپ  را باید در میدان خود هنرمندان انداخت. کی گفته دولتمردان دلسوزتر از هنرمندان برای حوزه فرهنگ هستند؟ البته نظارت یک وظیفه حاکمیتی است.

*شورای راهبردی فرهنگ و هنر ملی ایران را تشکیل می دهم تا با کمک این شورا حوزه فرهنگ و هنر را اداره کنیم.

*ورزشکار ملی ما که مدال گرفته، کف خیابان های شیراز دارد به شهرداری کمک می کند. من اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر را سامان می دهم. وام هایی به هنرمندان می دهم که اگر موفق شوند و به قول معروف گل بزنند، من وام را به آنها خواهم بخشید.

*ماهواره و اینترنت چه اشکالی دارد؟ چرا باید اینقدر محدودیت ایجاد کنیم؟ البته در بسیاری از کشورها این چیزها هست و نمی گذارند خیلی از فیلم ها را کودکان ببینند. اما چطور این کار را می کنند؟ به گونه ای که هم کنترل می کنند و هم برخورد آزادانه را لحاظ می کنند. من به مصونیت در این زمینه خیلی معتقدم. نباید سرعت اینترنت را کم کرد. باید به گونه دیگری کنترل کرد.

*20 میلیون آمریکایی عاشق پرنده ها هستند که اغلب پرنده های مد نظر آنها در ایران هستند. اگر 10 میلیون نفر آنها به ایران بیایند و نفری یک میلیون دلار هزینه کنند، می توان یک میلیارد دلار درآمد کسب کرد و آن را در اختیار فقرا قرار داد. ما جاذبه های گردشگری بیشتری به نسبت ترکیه داریم اما کمتر از آن بهره می بریم.

*آرامش را به گونه ای در کشور ایجاد می کنم که سرمایه گذار و گردشگران خارجی خودشان به ایران بیایند.

*آرامش و نشاط را به خانواده و کشور باز می گردانم و مشکل اشتغال و تورم را رفع می کنم. اطمینان دارم که می توانم این کارها را بکنم. جوانان گمنام را به صحنه می آورمو با توانمندی و استعداد آنها مشکلات کشور را حل می کنم.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    23 12
    درود بر رضایی
  • بهنام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    11 13
    شنیدن کی بود مانند دیدن
  • رضا IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    14 1
    ( نفری یک میلیون دلار هزینه )این مطلب اصلاح شود.غلط چاپی.صد دلار.
  • ایرانمهر IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    20 7
    خداوکیلی دیدگاه ها و برنامه های بسیار جالبی هستند . و اگر عملی شوند به نظر جواب می دهد . درود بر شما آقای رضائی و همه کاندیدهای دیگر و همه ایرانیان عزیزم
  • مهدی IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    15 8
    من به شخصه با مطالعاتی که انجام داده ام آرزوی داشتن رئیس دولتی مانند حاج محسن دارم و یقین دارم که هموطنان بسیاری مثل بنده فکر میکنند ولی متأسفانه روند جریانات سیاسی-اجتماعی در کشور ما به گونه ای رقم خورده که حسی تاریک و پنهان مانع از تجمیع نظرات موافق حول چنین عقایدی شده و در ضمیر ناخودآگاه امثال من این تفکر ریشه دوانده که "رضایی شانس انتخاب شدن ندارد!!! " چرا اینگونه است و این طرز فکر از کجا ناشی میشود معمولاً مورد بررسی قرار نمیگیرد ولی بدون شک سیاستهای غلط عده ا ی بظاهر دلسوز نقش پررنگی در شکل گیری این جریانات بیش از هر گزینۀ دیگری تأثیر گذار بوده است.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    39 21
    جان مادرتون اين امار ها رو از كجا مياريد ما هم بريم بياريم
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    39 1
    آقاي دكتر رضايي كشور ما از خيلي جهات پتانسيل توريست پذير شدن را دارد اما تا خيلي مسائل چه داخلي و چه در ارتباط با ساير ملل را حل نكنيم توريستي به كشور نخواهد آمد.
  • mohsen A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    37 25
    الان که دکتر عارف انصراف داده تنها کاندید با برنامه و دانش محور و با تجربه دکتر رضائی است.
  • بهرام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    19 5
    نفری 1000 دلار نه نفری یک میلیون دلار !