۰ نفر
۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۷

ایسنا نوشت:

 یک منبع امنیتی اردنی فاش کرد که شش جنگنده آمریکایی روز دوشنبه با نقض حریم هوایی سوریه، وارد آسمان این کشور شدند.

به گزارش پایگاه خبری پانوراما، یک منبع امنیتی آگاه در اردن در این خصوص گفت: این شش جنگنده که از نوع اف 16 بودند رأس ساعت 18 روز دوشنبه به وقت دمشق، وارد حریم هوایی سوریه شده و در مسافتی به طول پنج کیلومتر در حریم هوایی این کشور پرواز کردند.

وی افزود: شش هواپیمای آمریکایی بلافاصله پس از طی مسافت مذکور به سرعت از حریم هوایی سوریه خارج شدند و تمامی مدت این عملیات تنها یک دقیقه به طول انجامید.

این منبع اردنی در ادامه مدعی شد: ورود هواپیماهای آمریکایی به حریم هوایی سوریه به صورت عمدی و هدفمند نبوده بلکه احتمالا به اشتباه صورت گرفته و خلبانان آمریکایی فورا مسیر خود را تصحیح کرده و به سمت مرزهای اردن تغییر جهت دادند.

بنا به گفته این منبع، هواپیماهای سوری پس از ورود جنگنده‌های آمریکایی به آسمان سوریه، بر فراز مناطقی از استان درعا در نزدیکی مرز با اردن به پرواز درآمدند.

از زمان آغاز بحران سوریه این اولین باری است که هواپیماهایی F16 آمریکایی وارد حریم هوایی سوریه می‌شوند. جنگنده‌های آمریکایی برای شرکت در یک مانور نظامی به اردن اعزام شده‌اند اما واشنگتن اخیرا اعلام کرده که حتی پس از پایان مانور نیز این هواپیماها به همراه سامانه‌های موشکی پاتریوت در اردن باقی خواهند ماند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    74 9
    این تحرکات شاید نشانه حمله نظامی امریکا و متحدانش به سوریه باشه
    • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
      38 17
      بذار حمله کنه نسل بشار اسد و دیکتاتورهای اینچنینی پاک بشه
    • علی A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
      14 17
      اقای بی نام واقعا برات متاسفم.دیکتاتور واقعی اسد هست یا اونایی که میگن اگر روی کار بیایم تمام شیعه ها و مسیحی های سوریه رو قتل عام میکنیم و از گفتن این هم ابایی ندارن؟ خودتون قضاوت کنین دیکتاتور و تروریست واقعی کی هست
    • محمد A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      2 6
      عجب یعنی آمریکایی ها انقدر شوتن که نفهمیدن از مرز خارج شدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    27 3
    پس اس 300 ها کجایند؟
    • علیا A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      1 0
      خیلی اتفاق میفته که به اشتباه جنگنده ها و یا هواپیماهای دیگه و حتی کشتی ها در مرزهای دریایی حریم رو نقض کنند و یا خودشون متوجه میشند و برمیگردند یا با هشدار. به هرحال این یک اتفاق نادر نیست. و اگه قرار باشه همه ی کشور ها بدون توجه به هیچ مسئله ای به این اتفاقات شدیدترین عکس العمل رو نشون بدند که همه جای دنیا جنگ میشه. وقتی اس 300 ها یا هر توانایی دفاعی دیگه ای رو استفاده میکنند که موضوع خطری بالقوه تشخیص داده بشه.
  • ایرانی GB ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    18 7
    باید هرچه سریعتر به این کشار خاتمه داده شود ، البته بهتر است سازمان ملل عنان کار را در دست بگیرد نه کشورهای قدرتمند.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    1 3
    پس چرا این سفیانی چهره نشون نمیده؟
  • مهدی IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    6 9
    اولا با 1 دقیقه پرواز نمیان محل اس 300 رو برا همه رو نمایی کنن با هوش دوما آقای بی نام واقعا برات متاسفم که داری آرزوی پاک شدن و از بین رفتن نسلی رو از خدا میخای که مردانه پای مملکت، مردم و عقایدش ایستاده ، پیشنهاد حکومت مادام العمری رو که بهش پیشنهاد کردن رو رد کرد و حاضر به سازش با امریکا و اسرائیل نشد ، به والله منسفانه نیست این حرف ها ، خداوندا نسل و تعداد آدمهای آزاده آزاد اندیش و با اراده از جمله نصرالله و بشار اسد و ارتش دوست داشتی سوریه رو زیاد کن
    • بی نام EU ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      5 3
      جسارتا منصفانه درسته نه منسفانه...
  • علی A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    2 1
    آقا یا خانم بی نام شما اگه خودت کسی بودی اسمتو حداقل مینوشتی. خدا نسل همه وهابیا و صهیونیستارو ازروی زمین برداره شمارو هم هدایت کنه به امید پیروزی هر چه زودتر مسلمونای جهان بر کافران...........