ایسنا نوشت:

سیدعباس عراقچی درباره اظهارات معاون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا مبنی بر احتمال برگزاری مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا در نیمه دوم سال 2013 خاطرنشان کرد: درباره انجام مذاکره مستقیم هیچ موضوع جدیدی مطرح نشده است، گمانه‌زنی‌هایی که از طرف‌های مختلف یا توسط افراد یا موسسات مطالعاتی مختلف مطرح می‌شود، هیچ مبنای مشخصی ندارد.

وی تاکید کرد: برای تصمیم‌گیری درباره هرگونه مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا منتظر تغییر در رویکردها و رفتارهای طرف آمریکایی هستیم.

عراقچی گفت: درباره انجام مذاکره با آمریکا از سوی دولت جدید هم تصمیمی گرفته نشده است.

معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی این احتمال را مطرح کرد که دیپلمات‌های آمریکایی و ایرانی در نیمه دوم سال 2013 برای اولین بار پس از 34 سال با یکدیگر بر سر میز مذاکرات مستقیم بنشینند.

نیکلاس برنز، در بخشی از مقاله‌اش با عنوان «سرگردانی آمریکا - اسراییل درباره ایران» که بر روی وب سایت "تایمز ریکورد" قرار گرفت، نوشت: این مذاکره در نیمه دوم این سال (2013) احتمالا در میز مذاکرات در وین، استانبول یا ژنو رخ خواهد داد؛ که در آن جا دیپلمات‌های آمریکایی و ایرانی احتمالا اولین گفت‌و‌گوی اساسی را پس از 34 سال قطع روابط که در دوران جیمی کارتر آغاز شد، انجام خواهند داد.

/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    18 1
    اونا دیگه به دولت بعد مربوط میشه آقای عراقچی. لطفا فامیلتان را هم عوض کنید.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    1 5
    هیچ وقت هم انجام خواهد شد
  • ماهان A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    5 1
    به نظر من باید مذاکره بشه. قرار نیست امتیاز بدیم . قراره گفتگو بشه برای حل مسایل و سو ظنها. ما برای خودمون از آمریکا یه غول ساختیم و از مذاکره باهاش میترسیم. فوقش مذاکره می کنیم و به توافق نمی رسیم . لااقل همین مذاکره باب جدیدی برای روابط بعدی دو کشور و راحتی زندگی مردم باز می کنه.
  • میرزا A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    با نظر دوستم موافقم