فرمانده نیروی انتظامی از کاهش 20 درصدی جرایم در ماه رمضان خبرداد.

فرمانده ناجا  در مورد برخی اخبار منتشره مبنی بر حادثه امر به معروف، گفت: از اینکه افرادی در جامعه احساس وظیفه کرده و امر به معروف می‌کنند، تشکر می‌کنم که امر به معروف یکی از واجبات دین است و دعوت افراد به خوبی و پرهیز از بدی، اختصاص به دین و کشور خاصی ندارد و این کنترل همگانی، ارزنده و لازم است و در دین نیز به عنوان فریضه از آن یاد شده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه بنا به سخنان مقام معظم رهبری، امر به معروف سه مرحله دارد، گفت: در مرحله اول، عملی و رفتاری، در مرحله دوم تذکر لسانی و در مرحله سوم برخورد انتظامی است که در دو مرحله اول، این مسئله جنبه عمومی و همگانی داشته و مرحله سوم نیز ویژه ماموران حکومتی است که مردم از ورود به مرحله سوم اجتناب کرده و تذکر کفایت می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری فرد خطاکننده و تحویل آن به ماموران، خلاف مقررات و قوانین است، گفت: البته ممکن است در این زمان تنش‌هایی نیز ایجاد شود که در قضیه اخیر، تحقیقات و بررسی‌ها در ابعاد مختلف و اظهارات طرفین انجام شده و ماجرا روشن است، اما اگر ما در حدود خود حرکت کنیم، کمتر مشکلاتی ایجاد می‌شود. هر چند ناجا از امر به معروف حمایت کامل دارد، اما در نظر داشته باشید که امر به معروف تنها به این مقولات ختم نمی‌شود و اگر دیدیم فردی زباله‌ای انداخت یا روزه‌خواری کرد، می‌توان آن را نیز به معروف دعوت کرد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه مردم باید این فرهنگ را تقویت کنند، اما نباید موجب درگیری و تنش شود، گفت: در دین اسلام نیز آمده است که اگر احتمال وجود دارد که این دعوت به معروف اثر نداشته باشد، از انجام آن اجتناب شود.

فرمانده ناجا درباره میزان وقوع جرایم در ماه مبارک رمضان گفت: جرایم و تصادفات نسبت به مدت ماه قبل از ماه رمضان کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه در کل جرایم حدود 20 درصد کاهش داشته است، گفت: آمار در حوزه‌های مختلف متعاقبا منتشر می‌شود، البته لازم به ذکر است که مردم نیز همراهی خوبی داشته‌اند، به گونه‌ای که سفرها نسبت به مدت مشابه قبل از ماه‌مبارک، 80 درصد کاهش داشته و آداب ماه رمضان نیز رعایت شده است؛ به گونه‌ای که مصادیق علنی روزه‌خواری نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته که این مهم را مردم نیز می‌توانند در سطح کشور مشاهده کنند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با بیان اینکه برابر آمار و شاخص‌ها در پلیس آگاهی، راهور، پلیس پیشگیری و ... اقدامات زیادی صورت گرفته، گفت: توجه به کیفیت، تدبیر و عقلانیت در اداره اجتماعی بحران‌های پلیسی، یکی دیگر از اقدامات موثر این پلیس است؛ به گونه‌ای که در قبل، حین و بعد از انتخابات و همچنین در جشن‌های مسابقات ورزشی شاهد آن بودیم که با تدبیر و رفتار اجتماعی، ذائقه‌ها شیرین شد و باید با افزایش آموزش و افزایش جنبه‌های مدیریت بتوانیم این مهم را تقویت کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه پاسخ شما به اعلام بهداشت جهانی مبنی بر ورود ایران به خط قرمز چیست گفت: من این گزارش را ندیده‌ام اما می‌دانم که سازمان بهداشت جهانی از ایران به سبب تلاش در کاهش تصادفات و تلفات تقدیر داشته است آماری که امروز در بحث کشته شدگان و وسایل نقلیه داریم نشان می‌دهد که وضعیت ما از آسیا بهتر است، در مقایسه با میانگین جهانی وضعیت بهتری داریم اما در مقایسه با کشورهای توسعه یافته عقب هستیم که امیدواریم تا پایان برنامه ششم آمار خود را به کشورهای توسعه یافته نزدیک کنیم.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌ نیروی انتظامی برای خودروسازان گفت: وظیفه ما ارتقای استاندار خودرو در بخش ایمنی است و در این خصوص خودروهایی همچون پژو و پراید تا حدودی توانسته‌اند مشکلات خود را برطرف کنند اما رضایت‌بخش نیست.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: تحریم‌ها فشار زیادی را به خودروسازان وارد کرده و آنها دست بازی برای فعالیت‌های خود ندارند.

 

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    66 78
    امر به معروف يك وظيفه و عمل انسانيه و به نظرم ربطي به دين و مذهب انسان هم نداره، و نبايد تبديل به دخالت در مسائل شخصي ديگران بشه
    • میلاد حمیدی به بینام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
      19 21
      نشانه هایی از اجتماعی و نه تنها فردی بودت امر به معروف الف) آمران به معروف و اهیان از منکر جانشینان خدا در عمل به این وظیفه اند. « در حقیقت خدا به عدل و نیکوکاری و بخشش به خویشاوندان امر می کند و از کار زشت و ناپسند و ستم نهی می کند »( نمل آیه 90 ) پس کسی که به این وظیفه مهم عمل می کند در واقع کار خدایی می کند چنانکه مضمون روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله چنین است. ب) نشانه برترین امت: « شما بهترین امتی هستید که برای مردم پدید آمده اید، به کار خوب و پسندیده امر می کنید و از کار ناپسند نهی می کنید »(آل عمران 110 ) بهر حال این موضوع از همان روزهای اول بعثت مورد عنایت اسلام بوده است. سوره والعصر که اوائل بعثت در مکه نازل شده است در جمله « تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر » هم هست
    • میلاد حمیدی A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
      24 31
      وقتی به حیطه اجتماع وارد شدید دیگر نمی توانید کارهای شخصی تان را در ملا عام انجام دهید. اگر معتقدید حجاب شخصی است اشتباه می کنید چون رعایت نکردن حجاب تجاوز به حقوق دیگران است و جامعه حیطه شخصی نیست. مثل کسی که کشتی را سوراخ می کند و می گویند نکن می گوید به تو چه! کسی حجاب ندارد می گویند بگیر می گوید به تو چه. تو داری کلی انسان را اذیت می کنی! مگر شهر هرت است هر کس هر طور دوست دارد بگردد! حیطه شخصی منزل شماست نه بستر جامعه!
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    16 73
    مصادیق علنی روزه‌خواری نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته که این مهم را مردم نیز می‌توانند در سطح کشور مشاهده کنند . جالب بود....
    • حمید IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
      35 8
      ابدا اینطور نیست حتی بعضی کارخانه سلف سرویسشان نیمه فعال است در خیابانها که تقریبا میتوان گفت نیمی از مردم روزه نیستند و میخورند
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    83 14
    فرهنگ امر به معروف خیلی خوبه ولی نه وقت در حجاب ! در همه چیز باید باشه مثلا وقتی یه مدیری کار غلطی می کنه باید مردم بتونند امر به معروف کنند
    • میلاد حمیدی A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
      33 32
      نظر شما کاملا صحیح است. علاوه بر حجاب امر به معروف در سایر موارد هم لازم است. اما اگر بخواهیم به این بهانه که امر به معروف در امور دیگر صورت نمی گیرد امر به معروف حجاب را هم تعطیل کنیم حرف اشتباهی است. باید بگوییم آفرین که امر به معروف در زمینه حجاب را رعایت می کنید لیکن خواهشمندیم به موارد دیگر هم رسیدگی نمایید. حجاب خیلی لازم است. کسانی که با حجاب مخالفت می کنند اگر آتش این گناه دامان خودشان را هم بگیرد و خانواده خودشان را هم تهدید کند مخصوصا خانم ها اگر زندگیشان دراثر این دل سوزی نابجا برای همجنسانشان تهدید شود آنگاه است که متوجه می شوند. چطور از دستگیری اراذل و اوباش خوشحال می شوید زیرا از آنها احساس خطر می کتید این احساس خطر باید در زمینه حجاب هم باشد
    • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      9 20
      در پاسخ به "میلاد حمیدی " اتفاقا اگر توانایی امر به معروف برای مسائلی مانند تضییع حقوق مردم و معشیت آنها که به مراتب مهمتر هم هست وجود نداره ، در نتیجه امر به معروف در زمینه حجاب که سلیقه ای هست و حتی در مورد وجوب اون میان دانشمندان دینی اتفاق نظر نیست باید تعطیل بشه. من مطمئنم حادثه ای رو هم که این اندازه تو رسانه راجع بهش سروصدا کردن فقط یک سناریو از سوی تندروهاست برای فشار بر مردم. وگرنه همه ما کم و بیش با طرز برخورد "ناحیان از منکر" آشنا هستیم !
    • میلاد حمیدی به بی نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
      9 1
      پس اگر شما دستتان درست کار نکرد بزنید چشمتان هم کور کنید چون سلیقه ایست. اگر یک یا چند جای بدنتان کار نکرد باید خودکشی کنید! و احیانا به جای فکر درمان برای بقیه جاها اندک جاهای باقیمانده را هم نابود کنید. این منطق مضحک شماست
  • mehdi EU ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    36 9
    امر به معروف ونهی از منکر از جانب یک غریبه در خیابان مادامی که دخالت در انتخاب غلط یا درست یک فرد باشد نتیجه عکس داشته و کوچکترین حاصلی در بر نخواهد داشت . درست مثل روزه گرفتن که نخودرن و نیاشامیدن را فقط و فقط یاد گرفته ایم و جنبه های دیگر آن را درک نکرده ایم امر به معرف و و نهی از منکر را نیز به گونه ای آموخته ایم که فقط و فقط باید در کوچه و خیابان به تذکر بپردازیم حال آنکه امر به معروف و نهی از منکر خود دارای شرایط خاصی است که هر یک از این شرایط وجود نداشته باشد به هیچ وجه این امر جایز نیست و این دقیقاً چیزی است که ما هنوز آن را درک نکرده ایم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    26 7
    نکته ای که در این میا بایستی مورد تأکید باشد این است که امر به معروف و نهی از منکر بایستی به گونه ای بیان شود که در طرف مورد خطاب نشان دهد که از سر دلسوزی است و خدای نکرده با شدت و حدت بیان نشود که در طرف مقابل موضع مقابله و درگیری ایتجاد نماید.
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    12 8
    مردم با اعمال خود امر به معروف می کنند. مثلا شرکت در انتخابات 92 خودش نوعی نهی از منکر و لذا امر به معروف نسبت به دولت جدید است. امر به معروف فضولی در کار دیگران نیست و خیلی فراتر از این حرف هاست. شما چرا دین را در یک استکان ریخته اید؟
  • درجواب ميلاد IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    22 15
    اقا ميلادمن چند تا ازنظرات شمارو خوندم اميدوارم حداقل خودت به نظرات خودت اعتقاد داشته باشي چون فقط در اين صورت ميشه اميد داشت كه شايد يه روزي اگاه شي.والا به خدا مردم كه توكشورهاي ديگه حجاب اجباري ندارن لقمه رو توگوششون نميذارن.اونها هم ادمند مثل ماعاشق ميشن مثل مابه همنوع كمك ميكنن بچه دار ميشن به بچشون عشق ميورزن خيانتو بد ميدونن صداقتو خوب ميدونن به سالمندان كمك ميكنن وو....خلاصه مثل ما ادمند ولي به كارديگران دخالت نميكنن ووقتشونو نميذارن كه به زور ديگرانومثل خودشون بكنن وقتي خودشونو پرازايراد ميدونن
    • میلاد حمیدی به بینام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
      8 4
      بله می تونید توی اون کشورها آمار خیانت،خشونت های جنسی علیه زنان، فرزندان نامشروع و آمار بالای طلاق و بی وفایی را ببنید!
    • جواب میلاد IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
      1 0
      اگه واقعا فکر میکنی که تو کشور های دیگه آمار تجاوز از ایران بیشتره خیلی عقبی تو ایران آمار تجاوز کنه چون خانواده ها از ترس آبروشون اگه همچین اتفاقی برای بچه هاشون بیفته اصلا رو نمیکنن
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    18 6
    اگر قراره مردم اینکارو بکنن پس چرا نیروی انتظامی دخالت میکنه و گشتهای ارشاد چیه؟
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    22 7
    اصرار بر رعایت حقوق شهروندان امر به معروف است یا نه؟ هیچ فردی یا گروهی حق ندارد حتی به عنوان امر به معروف این حق را زیر پا بگذارد. استفاده ابزاری از مفاهیم دینی ممنوع!!!!!!
  • محمد IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    16 7
    تو ایران اسلامی نمیشه بی حجاب بود!!!!!!! تو اروپای غرب زده نمیشه با حجاب بود!!!!!!! اینا یعنی چی؟تو چین نمیزان روزه بگیری !!!!! تو ایران نمیزارن تو ماه رمضان تو جمع چیزی بخوری !!!!!! تو اروپا که واویلا با حجاب مخالفن ...........آخرش که چی!!!!! بنظر شما کدوم درسته؟منطق چی میگه ؟
  • بی نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    1 3
    بجای اینکه نیروهای خود را متوجه کنید که موضوع امر به معروف موضوع مامورم ومعذور نیست به مردم اموزش میدهید مردم جایگاه خود را خوب میدانند ولی انهایی که بیش فعالی در اینگونه موارد دارند حتی یک نگاه ساده را بر نمیتابند