مهر نوشت:

وزارت اوقاف دولت منطقه کردستان عراق اعلام کرد: 40 عضو جبهه النصره بعد از اینکه متوجه شدند علیه کردهای سوریه می جنگند، به کردستان عراق بازگشته اند.

به گزارش  الحیات، وزارت اوقاف دولت منطقه کردستان عراق با صدور بیانیه از جدایی 40 عضو کرد جبهه تروریستی النصره در سوریه و بازگشت آنها به این منطقه خبر داد.

بنابر این گزارش، کردهایی که از این منطقه به جبهه النصره پیوسته بودند پس از اینکه متوجه شدند علیه کردهای سوریه نبرد می کنند تصمیم گرفته اند به عراق بازگردند.

"مریوان نقشبندی" سخنگوی وزارت اوقاف منطقه کردستان عراق در این باره به الحیات گفت: اینکه برخی شهروندان سلاح به دست بگیرند و تحت عنوان جهاد علیه دیگر گروهها وارد جنگ شوند از سوی ما کاملا مردود است. برهمین اساس ما به همه ائمه مساجد و سخنرانان ابلاغ کردیم که جوانان کُرد را از این مسئله آگاه کنند که اولویت آنها خدمت رسانی به مردم خودشان است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حقیقت گو A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    31 10
    آهان! یعنی اینکه داشتند علیه یک سری مسلمان، یا نه، اصلا یک سری انسان آواره و بی دفاع می جنگیدند براشون مهم نبوده،اما تا فهمیدند طرفشون کردهای همسایه هستند از کارشون پشیمون شدند؟!!!! عجب چیزهایی که آدم توی این گرگ بازار نمی بینه!!!! جالبه که این گروه النصره به ظاهر پرچم اسلام رو بلند کرده ولی داریم می بینیم که در اصل انگیزه های فرقه ای و قومی و قبیله ای که در اسلام هیچ جایی نداره برای اعضای اون مهم تره!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    32 13
    خیلی باحاله. بعد اینکه متوجه شدند علیه کردها میجنگند تصمیم گرفتند دیگه جهاد نکنند!!!!! انگیزه های جهادشونم معلوم شد!
  • يوسف وثوي IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    17 12
    با عرض سلام خدمت تمامي دوستان . جنگ در سوريه يكي از كثيف ترين توطئه هاي امريكا و اسرائيل جهت حمايت از منافع خود و سياستشان مي باشد . مهمترين اهداف آنها شناسايي افراد سلفي و اعزام آنها با هزينه خود امريكا و اتحاديه اروپا به سوريه است . تا مملكت خود را با كمترين هزينه امن نمايند.مطمئن باشيد پس از شكست گروههاي سلفي هيچيك از مبارزان سوري به كشور خود زنده باز نخواهند گشت. اين افراد انصرافي هم به نوعي از بي جهت كشته شدن خود در آينده اي نزديك به هراس افتاده و برگشته اند . حتـّي خانواده هاي آنان نيز در آينده نزديك يااز امريكا و ديگر كشورهايي كه به آنان مهاجرت كرده اند برگردانده مي شوند ويا عواقبي تلخ تر يعني از قتل عام بي نصيب نخواهند ماند.
  • بی نام RS ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    12 3
    دوستانی که کرد نیستن اظهار نظر نکنن همه تو ایران واسه ما شدن کارشناس