ایسنا نوشت:

سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با دولت سوریه در خصوص عملیات تحقیق تیم محققان این سازمان درباره استفاده احتمالی از سلاح‌های شیمیایی در سوریه به توافق رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سازمان ملل در این بیانیه کوتاه به جزئیات بیشتر این توافق اشاره‌ای نکرده و درباره اینکه آیا تیم محققان قادر به انجام تحقیقات میدانی در تمام خاک سوریه خواهند بود یا خیر، توضیحی ارائه نداد.

در این بیانیه سازمان ملل اعلام کرد که دو نماینده ویژه این سازمان روزهای سه شنبه و چهارشنبه در سفری به دمشق با ولید العلم، وزیر خارجه سوریه دیدارهایی برگزار کردند. براساس این بیانیه مذاکرات میان دو طرف بسیار حساس و موفقیت‌آمیز بوده و دو طرف به توافقاتی در خصوص نحوه ادامه کار تیم محققان دست یافتند.

دو نماینده سازمان ملل پنج شنبه و پس از مذاکرات طولانی با مسئولان سوری این کشور را ترک کردند.

سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که در درگیری‌های سوریه سیزده بار از سلاح شیمیایی استفاده شده است.

انگلیس، فرانسه و آمریکا نیز پیش از این مدعی شده بودند که اسنادی در اختیار دارند که نشان می‌دهد نظام سوریه در درگیری‌های دو سال گذشته از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

فعالیت تیم محققان سازمان ملل پس از آنکه این سازمان از مقامات سوریه خواسته بود با حضور بی قید و شرط محققان در نواحی مختلف سوریه و انجام تحقیقات در تمام خاک سوریه موافقت کنند، به حالت تعلیق درآمد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =