دو کشور نمایندگان خود را به اسکار معرفی کردند

نمایندگان یونان و نپال در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم تیره و تار «پسری که غذای پرنده می‌خورد» (Boy Eating the Bird's Food) اولین ساخته اکتوراس لیگیزوس نماینده یونان در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان است.

این فیلم بر مبنای رمان «گرسنگی» (1890) نوشته کنوت هامسون، نویسنده نروژی برنده جایزه نوبل و حامی نازی‌ها ساخته شده است.

«پسری که غذای پرنده می‌خورد» درباره یک پسر 22 ساله بی‌کار اهل آتن است که نه پول دارد، نه دوست و نه غذا برای خوردن. تنها چیزی که او دارد یک قناری و صدایی خوب برای خوانندگی است. وقتی او خانه‌اش را از دست می‌دهد، باید برای پرنده‌اش سرپناه پیدا کند.

این فیلم همان مسیر فیلم‌های رادیکال و تجربی این روزهای سینمای یونان مانند «سگ دندان» و «آتنبرگ» را طی می‌کند.

«پسری که غذای پرنده می‌خورد» سال 2012 در بخش مسابقه جشنواره کارلووی واری حضور داشت و داوران این بخش از یانیس پاپادوپولوس ستاره جوان فیلم تقدیر کردند. این فیلم پارسال در جشنواره تورنتو هم روی پرده رفت.

«پسری که غذای پرنده می‌خورد» اشاراتی به آلبر کامو و فئودور داستایوفسکی دارد. استفن دالتن منتقد هالیوود ریپورتر با اشاره به رئالیسم اجتماعی سرد و صحنه‌های تکان‌دهنده فیلم از آن به عنوان «یک تجربه دیداری سخت» یاد کرد.

این فیلم واکنشی به شرایط اقتصادی فعلی یونان است، کشوری که نرخ بیکاری در آن به 27 درصد رسیده است.

از سوی دیگر، «سونگاوا: رقص ارکیده‌ها» (Soongava: Dance of the Orchids) به کارگردانی سوبارنا تهاپا نماینده نپال در جوایز اسکار 2014 است. این فیلم درباره دختری به نام دیا است که به تشویق بهترین دوستش کیران، آرزو دارد یک رقصنده حرفه‌ای باشد.

پیش از این رومانی درام «حالت بچه» به کارگردانی کالین پیتر نتزر و مجارستان «دفتر یادداشت» ساخته یانوش ساس را به عنوان نمایندگان خود در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرده‌اند.   

هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس 2014 (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود. اسامی نامزدها پنجشنبه 16 ژانویه (26 دی) اعلام خواهد شد.

مهلت ارسال فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی اول اکتبر (9 مهر) است.

هالیوود ریپورتر / 26 اوت / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • موسوی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    12 1
    یه صحبتی دارم که به موضوع فوق ربطی نداره:چرا باید منه جوون حسرت یه سینماتوشهرم رو دلم بمونه؟چرا باید سینما رفتن من محدود بشه به سالی یکبار که اگه به مسافرت رفتیم واگه تو اون شهر سینما باشه اگه فیلمش هم مناسب باشه؟تو استان ما فقط یک سینماست که آن هم در مرکز استان واقع است.که آن هم سالنش مال سینما نیست و به لطف ارشاد سالن آمفی تئاتر را به سینما تبدیل کرده اند...لطفا رسیدگی کنید.
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    8 2
    دوست عزیز موسوی جان؛ حداقل اینجا اسم شهرت را بگو تا به گوش مسئولین هم برسد و فکری برای این اوضاع نابسامان فرهنگی در شهر شما کنند...