مهر نوشت:

یک خبرگزاری غربی از تلاش اوباما برای راضی کردن اعضای کنگره برای حمله به سوریه و تردید قانونگذاران آمریکایی در این خصوص گزارش داد.

به گزارش  رویترز، مشاوران امنیت ملی "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، عصر روز گذشته به مدت 70 دقیقه با دموکرات های حاضر در کنگره به صورت تلفنی در خصوص چگونگی پاسخگویی به سوریه در خصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی در این کشور رایزنی کردند. 

در همین رابطه "جیم موران" از اعضای مجلس نمایندگان از وجود تردیدهای فراوان در میان نمایندگان در خصوص مداخله نظامی آمریکا در سوریه خبر داد.

علاوه بر مشاوران امنیت ملی، شخص اوباما نیز درصدد است تا با رایزنی با چهره های سرشناس کنگره آنها را متقاعد به موافقت با طرح حمله به سوریه کند.

در همین رابطه اوباما از دو سناتور مطرح جمهوریخواه یعنی "لیندسی گراهام" و جان مک کین" خواسته تا به کاخ سفید بیایند تا به طور خصوصی در خصوص سوریه با آنها گفتگو کند.

مک کین از جمله افرادی است که در گذشته انتقادات تندی از اوباما به دلیل سیاست های واشنگتن در قبال سوریه مطرح می کرد و اکنون نیز از حامیان اصلی حمله به سوریه در سنا محسوب می شود. اوباما امیدوار است تا از طریق رایزنی با این چهره های جنگ طلب بتواند سایر اعضای کنگره را نیز به جنگ راضی کند.

بر اساس این گزارش، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا، از جمله افرادی بوده که اقدام به تماس با نمایندگان دموکرات کنگره برای راضی کردن آنها جهت موافقت با طرح حمله به سوریه کرده است.

به ادعای کری، سوریه هم اکنون در وضعیتی همانند وضعیت آلمان بیش از جنگ جهانی دوم است و کنگره باید این مجوز را به رئیس جمهور بدهد که به سوریه حمله کند. 

یکی از نگرانی ها و تردیدهای اصلی نمایندگان کنگره، آن است که با وجود اعلام اوباما مبنی بر محدود بودن حمله به سوریه، این یورش تبدیل به حمله ای گسترده و ادامه دار شود.

به نوشته رویترز، مشکل اصلی اوباما جلب نظر اعضای دموکرات کنگره و همچنین چهره های نومحافظه کار آن برای حمله به سوریه است. به اعتقاد نومحافظه کاران دلیلی برای حمله آمریکا به سوریه وجود ندارد.

در همین رابطه "کریس ون هولن" از دموکرات های حاضر در مجلس نمایندگان، که تا کنون همکاری زیادی با اوباما داشته می گوید : شیوه درخواست کاخ سفید از کنگره به گونه ای است که گمان می شود این حمله، حمله ای بدون پایان بوده و می تواند منجر به حضور گسترده آمریکا در سوریه شود.

این رایزنی ها در حالی در آمریکا در جریان است که فرانسه نیز گزارشی دروغین در تایید اینکه دولت سوریه عامل استفاده از تسلیحات شیمیایی در این کشور بوده، منتشر کرده است.

 52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    23 0
    هر تصمیمی که گرفته می شود امیدواریم به نفع مردم سوریه باشه و برای همیشه کشت و کشتار در این کشور بعد از دو سال به پایان برسه و آوارگان و پناهندگان به کشور خودشون باز گردند.
  • دقت IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    8 2
    دقت كردين به 11 سپتامبر داريم نزديك ميشيم ؟