ایسنا نوشت:

 نخست‌وزیر فرانسه طی اظهاراتی اعلام کرد، هیچ کس نمی‌تواند منکر این شود که حکومت سوریه اقدام به استفاده از گاز اعصاب کرده و فرانسه مصمم است که دولت دمشق را به خاطر استفاده از تسلیحات شیمیایی مجازات کند.

به گزارش شبکه فرانس 24، ژان مارک آیرو، نخست‌وزیر فرانسه در مصاحبه‌ای گفت که هیچ کس نمی‌تواند این واقعیت را در رابطه با حمله شیمیایی در 21 اوت حومه دمشق رد کند و مسئولیت این حمله بر دوش حکومت دمشق است.

ژان مارک آیرو در گفت‌وگو با مطبوعات پس از نشست با قانونگذاران بلندپایه که طی ‌آن شواهد حمله شیمیایی در سوریه ارائه شد، تأکید کرد: فرانسه مصمم به مجازات استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی حکومت بشار اسد با اقدامی متناسب و قاطع است.

وی افزود: این اقدام نه به هدف ساقط کردن حکومت سوریه و نه به هدف آزاد کردن سوریه انجام خواهد شد.

نخست‌وزیر فرانسه تأکید کرد که پاریس همچنان اصرار بر راه حل سیاسی برای جنگ داخلی دو و نیم ساله سوریه دارد؛ جنگی که بیش از 100 هزار کشته داشته است.

وی افزود، با وجود آن که فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه طبق قانون اساسی مجبور به کسب مجوز پارلمان برای حمله نیست، روز چهارشنبه یک جلسه مباحثه پارلمانی در این زمینه بدون هیچ‌گونه رأی‌گیری برگزار خواهد شد.

نخست‌وزیر فرانسه همچنین گفت که کشورش به تنهایی مسئول حل مسأله سوریه نیست.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    5 1
    ببين كيا ميخوان سوريه رو مجازات كنن عجب روزگاري شده
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    6 2
    کی منکر این هست که فرانسه و انگلیس که نصف بیشتر جهان رو مستعمره خودشون کردند و هزاران نفر رو کشتند و ثروت ملت ها رو به یغما بردند سزاوار مجازات هستند؟
  • علی صادقی A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    4 0
    درود شرفای ایران اسلامی بر همه مجاهدان خط مقدم اسلام علی الخصوص رجال الجیش العربی السوری.الله محیی هالجیش حامی ترابک سوریه*یحمی قائدنا بشار رئیس الجمهوریه.