۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۵

سیدمحمدرضا دربندی، معاون بین الملل بنیاد سعدی

به هنگام انتخاب معاون برای هریک از وزرا ، کمتر مشاهده می شود که افراد و رسانه ها به این موضوع بپردازند و در مورد چگونگی انتخاب اظهار نظر کنند. برای مثال بسیاری از وزرای دولت یازدهم، معاونین خود را انتخاب کردند و یا وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی- آقای جنتی- چهار معاون دیگر وزارت­خانه مربوطه اش را معرفی کرد، اماهیچ کس در مورد این معاونین اظهار نظری نکرد.

به نظر من دلیل این بی تفاوتی ها و کم اهمیت شمردن موضوع در این است که این معاونین اگرچه خوب هستند ولی از نقطه نظر بسیاری، افراد خوب تری شایستگی آن را داشته اند که جایگزین شوند. اما در مورد انتصاب معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قضیه فرق می کند.

در مورد این انتصاب، افراد صاحب قلم و نظر، اعم از روزنامه نگاران و خبرنگاران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، مدیران مطبوعاتی، اساتید علوم ارتباطات، انجمن های صنفی و اساتید علوم سیاسی و حتی همه جناح‌های مختلف اصول‌گرا و اصلاح‌طلب اعلام نظر کرده و رضایت و خوشحالی خود را از سپردن این پست حساس به ایشان آشکار نموده اند. چرا چنین اتفاقی افتاده است؟ به نظر من اصلی ترین علت این اقبال فراگیر، انتخاب دقیق آقای جنتی است که یکی از "خوب­"ها را برنگزید، بلکه "بهترین گزینه" را برای این کار انتخاب نمود. این "توی خال زدن" بود که احساسات همه را برانگیخت و همه را به واکنشی مثبت واداشت.

چرا حسین انتظامی ، بهترین گزینه معاونت مطبوعاتی است؟
وی فعالیت مطبوعاتی اش را از خبرنگاری روزنامه قدس در مشهد شروع کرد، سپس به نمایندگی روزنامه در تهران منصوب شد، پس از چندی معاون مدیر کل مطبوعات داخلی شد و مدتی بعد به عنوان مدیر کل مطبوعات داخلی منصوب گردید، پس از آن بود که روزنامه جام جم را پایه‌گذاری کرد و الگوی یک مؤسسه مطبوعاتی فراگیر را در حوزة‌ روزنامه‌‌نگاری بنیان نهاد. بعدها با انتصاب به عنوان مدیر مؤسسه بزرگ مطبوعاتی همشهری ، پایه‌گذار مدیریت مالی و اقتصادی مطبوعاتی در ایران شد و بعد از آن هم با اداره سایت خبری "خبر آنلاین" تلفیق نظریه و عمل را به کمال رساند.
حسین انتظامی در همه این دوران، در این حوزه‌ها مطالعه کرد، برنامه داد، نظریه‌هایش را آزمود، بهترین‌‌‌‌‌‌ها را به کار گرفت و استعدادها را کشف و تربیت کرد تا جایی که به عنوان یک نظریه‌پرداز در علوم مدیریت رسانه شناخته شد و به تدوین چند مقاله تأثیرگذار و کتاب، توفیق یافت.
انتظامی با اخلاق خوب،ادب مثال زدنی، رفتار متواضعانه، نظم و پی گیری ، پرهیز از سیاست زدگی ، برخورداری از سواد حرفه‌ای و تجربه‌‌‌‌‌‌های موفق‌‌‌‌آمیز، چهار دوره به عنوان نماینده هم صنفان خود در هیئت نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.
این‌ خصوصیات و چند ویژگی دیگر، بهترین دلایل برای این است که - حسین انتظامی- بهترین گزینه برای تصدی معاونت مطبوعاتی است و می تواند ضمن تأمین نقطه نظرات نظام مقدس ج.ا.اسلامی ایران، رضایت همکارانش را نیز جلب نماید.
براین اساس به دوست عزیزم جناب آقای جنتی به مناسبت این انتخاب و به یار و رفیق دیرینه‌ام -حسین عزیز- به خاطر برخورداری ازاین همه شایستگی‌ ، تبریک گفته و از خداوند تبارک و تعالی موفقیت هر دو نفر را در این مسئولیت خطیر خواهانم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    3 0
    امیدواریم اهالی مطبوعات در انتخاب جایگزین آقای انتظامی در هیئت نظارت بر مطبوعات دقت کنند و مثل ایشات شخصی معتدل و مدافع مطبوعات را انتخاب کنند
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    3 0
    بسیار عالی بووود