خواستگاری پسران از دختران یک سنت دیرینه است و نمی توان برای آن زمان خاصی را مشخص کرد چون در تمام کتب قدیمی ما هم به این موضوع اشاره شده است.

زهرا تالانی: خواستگاری پسران از دختران نه تنها در کشور ما بلکه در اکثر فرهنگها و کشورها وجود دارد،با این حال دور روز پیش خبری منتشر شد که در آن مجید ابهری، جامعه شناس پیشنهاد داده بود برای افزایش ازدواج و بالا نرفتن سن ازدواج فرهنگ خواستگاری دختران از پسران در جامعه شکل بگیرد. 

این خبر با واکنشهای متفاوتی از سوی کاربران مواجه شد و برخی موافق و برخی مخالف بودند و استدالال های خود را مطرح می کردند.در جدول زیر نظر این دو گروه آورده شده است:

 

موافقان - احسنت . بیکاری رو خوب گفتی . مسکن هم که دیگه هیچی . کافیه روزنامه رو باز کنی قیمت هارو بپرسی حالا چی میشه یه دختری که پول داره و سرکار میره خواستگاری کنه که بتونه حس مادر شدنو تجربه کنه و زندگی کنه.
- دوستان لطفا برداشتتون رو از خواستگاری دختر از پسر تصحیح بفرمایید...قرار نیست دختر باخانوادش برن خونه پسر باگل و شیرینی خواستگاری کنن!!! منظور اینه که باید فرهنگ ما جوری بشه که دختر بدون خجالت و درکمال آرامش ازطریق خانوادش یا یه شخص مورداعتماد به خانواده پسر بفهمونه که بله... اصلا خواستگاری مستقیم دختر از پسر مطرح نیست که بخاد باعث مشکلات در آینده بشه...شرایط خیلی ویژه می خواد...
- می شه حق طلاق رو برای دو طرف گذاشت و مهریه مسخره هم جمع بشه مثل همه جای دنیا در صورت طلاق مالی که در طول زندگی مشترک جمع آوری شده به نسبت مساوی تقسیم بشه.
- من که خودم از شوهرم خواستگاری کردم الان هم زندگی خوبی داریم . هیچ ایرادی نداره این پیشنهاد از طرف دختر مطرح بشه .
- به نظر من هم کم کم مسئولین باید در این زمینه کار کنن و فرهنگ سازی کنن. که دختر ها هم از این حق طبیعی شون که انتخاب هست بهره مند بشن. طوری نباشه که همیشه منتظر باشن تا کسی انتخابشون کنه یا اینکه از بین چند نفر محدود انتخابشون رو انجام بدن.
- بنظرم ایده ی خوبیه.الان تو کشور هند این خانواده دختر هستن که برای دخترشون خواستگاری می رن و انتخاب معقولانه ای هم دارن ،تو ایتالیا هم دختران براحتی ابراز علاقه و خواستگاریشون رو از پسران دارند.تو ایرانم باید فرهنگ سازی بشه هم از طرف دخترا که قدرت " نه " شنیدن داشته باشند و هم از طرف پسرا که هزار جور فکر منفی درمورد دختر نکنند و خودشون رو در موضع قدرت نبینن.اینجوری دایره ی انتخاب دخترا وسیع تر میشه و ضمنا دختر هم میتونه برای علاقه ش تلاشش رو نشون بده و انتخاب بهتری داشته باشه...
- خیلی خوبه که این فرهنگ جا بیفته اما مطمئنا را حل برای پایین اوردن سن ازدواج این نیست . باید مشکلات اقتصادی حل بشه
- حرف این جامعه شناس را باید طلا گرفت توصیه می کنم در ایران سربال های متعدد در رابطه با خواستگاری دختران از پسران ساخته شود تا این فرهنگ در کشور باب شود.
- به نظر من فکر خوبیه جنبه های مثبتش بیشتره امیدوارم اینطور بشه که خواستگاری دو طرفه باشه وقتی فرهنگش جا افتد نتایج خوبی می دهد .روابط بهتر میشه طلاق کمتر می شه هر کی به خواسته اش میرسه دوام زندگی هم بالاتر میره امیدوارم مردم خوب ما عمیقا به این مسئله فکر کنن و نتایج حاصل از ان رو ببینن.
- به نظر من اصلا صورت مسئله اشکال داره- به جای اینکه بشینیم فکر کنیم که کی باید بره خواستگاری کی، بشینیم فرهنگ سازی رو درست کنیم که چطور می شه یه خانواده ها آموخت تا فارغ از جنیست فرزند، به بچه هاشون حق انتخاب کردن و نهایتا پذیرش نتیجه انتخابشون رو آموزش بدن- یاد بدن که چطور بتونند ارتباط سالم بادختر یا پسر که منجر به شناخت بشه را انجام بدن- مسولیت پذیری و احترام به حق حقوق خود و دیگران (حتی طبیعت و حیوانات) را آموزش بدن. اگر اصول اولیه درست شه بقیه چیزای دیگه خود به خود درست می شه و لازم نیست کارشناس ها وقتشون را بیهوده تلف کنند. که کی باید بره خواستگاری کیه
- خواستگاری دختر از پسر در قرآن هم آمده در سوره قصص آیه 26 تا 28 ماجرای شعیب وحضرت موسی وهیچ مانعی از لحاظ شرعی ندارد.
مخالفان

- من متوجه منظور این جامعه شناس نشدم آخه کسی که قصد ازدواج نداره حالا یا شرایطشو نداره یا هر چیز دیگری ، قاعدتا دخترم بیاد جلو، مهم پسر که توانشو در خودش نمی بینه و ترجیح میده مجرد بمونه حالا هی شما بگو کی باید بره خواستگاری.
- واقعا نظر غیر کارشناسی بوده.خواستگاری دختر از پسر از اون حرفاست. حرفهای دیگش درسته
- سری را که درد نمی کنه دستمال نمی بندند،چه کاره آخه برم زن بگیرم کخ چی بشه،اون هم دختر های امروز که توقعات زیاد دارند،تازه اگر خوب باشه مهریه اش را به اجرا نگذاره!
- دختر از پسر خواستگاری کنه، اونوقت حق طلاق هم با پسر باشه؟! واقعا که!!!
- من زن جوانی هستم که بیش از سه ساله بصورت سنتی ازدواج کردم ...... شوهرم مرد خیلی خوبیه و زندگی خوبی داریم ولـــــــی زود عصبانی میشه !هر بار دعوایی هم میشه میگه خودت خواستی و انتخابم کردی میخواستی نکنی!........بهش می گم از بس رفتی و اومدی( خدا شاهده التماس کرد خودش و مادرش تا قبول کردم چون پول نداشت و از نظر تحصیلی هم من خیلی بالاتر بودم و چند تا چیز دیگه ) می گه نه دنبالم افتادی!!!!!!!!!!!)(البته تو دعوا که حلوا خیر نمی کنن اما این حرفش منو میسوزونه) این وضع منی هست که سنتی و با کلی التماس شوهر و مادر شوهر بله گفتم .....حالا شما فکر می کنید تو ایران خواستگاری خانم از آقا امکان پذیره؟ فکر 5 - 6 سال بعدش رو کردید که آقا طلبکارانه خواهد گفت خودت منو خواستگاری کردی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- خدا کنه فرهنگ نشه چون واویلا میشه. خواهشا نگید حضرت خدیجه چون طرف ایشون پیامبر خدا بود . رفتار مردهای ما کجا و رفتار کریمانه و انسایت و بزرگواری و مردانگی و عدالت رسول خدا کجا؟
- بنده خدا مثل اینکه خبر نداری بسیاری از دوستی های خیابانی دختران با پسران در همان هفته دوم منجر به درخواست ازدواج از سوی دختران منتهی می شود فقط خواستگاری به طور رسمی صورت نمی گیرد در ضمن صحبت از مسئولیت پذیری نمودید فقط یک مسئله ساده را اگر می شود حل نمائید با این همه هزینه های زندگی و گرانی مسکن و نبود کار مناسب چگونه یک پسر بایست جرا کند و تا آخر عمر زیر فشار سنگین اقتصادی برود و همیشه هم اول به همسر و بعد به بقیه اعضای خانواده بدهکار باشد و سرزنش شود شما انتظار دارید با یک خواستگاری از سوی دختران این مسئله حل شود !
- سلام درزمانی که پسرها به همراه خانواده خود رسما" و به طور سنتی از دختر خواستگاری می کنند و به اصطلاح با عزت و احترام عروس آن خانواده می شود ، کلی حرف و حدیث و بی احترامی را تحمل می کند . حالا فکر کنید دختر از پسر خواستگاری کند دیگه واویلا . با خانم و یا آقای بی نام موافقم بعضی خانواده ها و بخصوص پسرها خودبین و خودخواه هستند و جنبه ندارند.
- هر وقت خانومها و آقایون به حقوق برابر در همه زمینه ها بصورت عملی اعتقاد پیدا کنن هیچ اشکالی نداره اصن بحث مهمی نیست !

- خدای من ! طرح این مسائل اصلا به یکباره در رسانه ها صحیح نیست. چون مثلا 1- آقایانی که برای ازدواج مناسب هستند به یکباره از طرف چندین خانم مورد خواستگاری قرار میگیرند و با توجه به جنس و ذات مرد خودتان پیش بینی کنید چه اتفاقاتی خواهد افتاد 2- اگر آقایانی که متاهل هستند و از ظواهر شان مشخص نباشد و مورد خواستگاری چند خانم قرار گیرند چه؟

3- خانمهایی که جواب نه می شنوند آیا برایشان مشکلاتی ایجاد نخواهد شد؟و غیره...................ما مردمی هستیم که نه گفتن را بلد نیستیم ...............بخصوص برخی آقایان نمی توانن به خانمها نه بگویند .
-تصور کنید یک دختر به یک پسر پیشنهاد ازدواج بده و طرف نپذیره. به خاطر ساختار عاطفی خانم ها دختر مذکور چنان ضربه روحیی خواهد خورد که تا اخر عمر عزابش خواهد داد. نه من با این طرح مخالفم. دختر باید با دلربایی پسر رو وادار به خاستگاری کردن کنه. روال طبیعی.
-غرور یک دختر هیچ وقت اجازه چنین کاری رو نمیده. کم نیست تعداد دخترایی که عاشق پسری شدند و سالها صبر کردند تا پا پیش بذاره، اما نگذاشت و دختر خانم هم یا با کس دیگه ای ازدواج کرده و یا اصلا قیدش رو زده. سؤال من اینه که اگر تعداد کنونی پسرها برای ازدواج با دخترها کمه، خوب چه فرقی می کنه کی خواستگاری کنه؟ در هر حال عده ای قربانی این شرایط میشن. در ضمن این جناب جامعه شناس بهتره نگاهی به این کامنت ها بندازن تا جنبه آقایون دستشون بیاد، بعد از این حرفا بزنند.
- امیدوارم آقای نویسنده این مطالب را بخوانند البته مشکلاتی که در خواستگار ی رفتن پسران پیش می آید در خواستگار ی دختر ازپسر هم هست پس بهتره فرهنگ ازدواج را اسلامی کنیم خیلی مشکلات حل میشه اگر به اندازه اعتقاد به کمک خدادرمشکلات در ازدواج به او اعتماد میکردیم سن ازدواج بالا نمیرفت.
-عواقبش رو هم در نظر بگیرید. خواستگاری دختر از پسر یعنی از بین رفتن شخصیت و ارزش دختر. طبق گفته روانشناسان مردهای اولیه شکارچی بودن و همین باعث شد حس شکارچی گری به روابط اونا نیز وارد شه و همه مردا دوست دارن دل جنس مخالف شکار کنن و به دنبالش باشن. اگه برعکس اتفاق بیفته و زن به دنبال مرد باشه و خواستگاری کنه، مرد نسبت به او سرد میشه و شروع زندگی با این شرایط اشتباه محض است و آمار طلاق رو بالا میبره
-کاملا مخــــــــــــــــــــــــــــــــالفم . فرهنگ جامعه ما اجازه این کار را نمی دهد . خانواده پسرها این کار را دوست ندارند و بعدا موجب ایجاد تنش در زندگی خواهد شد .
- برای فرهنگ سازی و تنظیم روابط زناشویی نیازمند به روز شدن قوانین جاری هستیم شمای جامعه شناس بایستی در این حوزه ابراز نظر بفرمائید در حال حاضر هم فرهنگ عمومی خصوص در شهرهای بزرگ از قوانین پیش هست که ثمره اش شده مهاجرت به خارج از کشور

 

در جدول زیر برخی خوانندگان هم دلایل ازدواج نکردن و بالارفتن سن ازدواج را مطرح کردند:

 

نام شرح اظهار نظر
بی نام

اینایی که شما گفتی یه طرف قضیه هست.جالبه کسی صحبتی از عدم زیربار رفتن مسئولیت در قبال همسر نمیکنه..که این مسئله بیشتر به اخلاقیات مربوطه تا بقیه چیزا..مخصوصا در وضعیت کنونی جامعه.

مازیار مشکل اصلی جوونها نداشتن چشم اندازی 15 یا 20 ساله برای زندگیشونه. بیشتر اونهایی هم که کار می کنند نمی دونند آیاسال بعد کارفرما قراردادشونو تمدید می کنه یا نه؟ کارفرماها هم بدبخت تر چون نمی دونند می تونند در ایران بیشتر سرمایه گذاری کنند یا نه؟ وقتی همه چیز در نوسان شدید باشه ریسک هر حرکتیزیاد می شه! خیلی ها مثل پدر و مادر من با هیچی زندگیشونو شروع کردند نه اینکه توقعشون پایین بود چون می دونستند اوضاعشون با کار و تلاش بهتر می شد! خوشبختانه الان سطح توقع دختر خانمها خیلی منطقی تر از قبل شده اما مشکل نداشتن چشم انداز روشن از آینده ست؟ نه اینکه اول کدومشون به خواستگاری بره!!!
بی نام
مسئولیت و وفاداری جزء اصلی همسرداری هم برای دخترها و هم پسرهاست و ربطی به مشکلاتی که الان گریبانمون رو گرفته نداره . فقط اینکه بالا رفتن سن ازدواج وضعیت رو بدتر و بدتر و فرهنگ و تربیت رو دچار خدشه کرده و می کنه .
بی نام
فرهنگ قناعت و گذشت رو در جامعه ترویج بدید تا ادما به دنبال ساختن زندگی خودشون باشند تا اینکه کس دیگری زندگی را براشون بسازه
آرمان خانه از پای بست ویران است . خواجه در بند نقش ایوان است!!! اگر مشکل اقتصادی حل بشه مشکل ازدواج هم حل میشه.
پسر 28 ساله
متاسفانه فرهنگ جامعه ما بیشتر به نفع خانم ها بنا شده است. من شک دارم که در دنیا جوامع زیادی مثل ایران وجود داشته باشند که با این شدت مسولیت ها و مشکلات اساسی زندگی را به گردن مردها قرار دهد. فراهم کردن مسکن، مواد مورد نیاز منزل، درآمد قابل قبول، ایجاد امنیت، تکیه گاه بودن برای تمام اعضای خانواده، داشتن مهارت های فنی لازم، سپر بلا شدن و ... به طور سنتی بر عهده مردان است. در کنار این مسائل، پذیرش دین مهریه و برگزاری عروسی همراه با هدیه های جانبی نیز از طرف فرهنگ به مردان به ارث رسیده است. در کنار همه این موارد، مشکلات جدید سیاسی-اقتصادی کشور سختی حل این مسائل را دوچندان کرده است؛ به نحوی که حتی پدری با 50 سال زندگی مشترک از ادامه ایفای این نقش برای خانواده اش خسته شده است و لب به شکایت میگشاید
استاد دانشگاه
من از این نظر تعجب میکنم.الان مشکل جامعه ما بیکاری تورم هست که مطمئنا اگر رفع بشه 90 درصد از افراد که در سن ازدواج هستند مشکلشون حل میشه .مسولیت پذیر نبودن نسل جوون هم هست .اما خواستگاری دختر از پسر واقعا جای تامل داره. اصلا این رفتار نه در طبیعت مرد هست نه در طبیعت زن .توی آمریکا و اروپا هم همیشه مرد باید پیشگام باشه این نظر اصلا کارشناسی نیست.یعنی الان اگر دخترها بتونند خواستگاری کنند مشکلات حل میشه؟
بابک من 26 سالمه هنوز دارم درس می خونم. 2 سال هم سربازی دارم. هیچ سرمایه ای هم نه خودم نه پدرم نداریم. در 28 سالگی تازه سربازیم تموم میشه باید بیام دنبال کار بگردم. در 30 سالگی شاید ... شاید بتونم ازدواج کنم. پس عوامل غیر از مسائل اقتصادی تاثیرشون در حد صفره و حتی نباید ازشون نام ببرید.
حمید ایرانی اصلا نگرش ما نسبت به ازدواج درست نیست..ازدواج یعنی چی؟یعنی دو نفر در کنار هم با هم برای یک زندگی مشترک تلاش کنن و یک زندگی رو بسازند .اما اصلا این طور نیست.خیلی ها توقع دارند همه چیز زندگی از همون اول ساخته شده باشه با هم تلاش کردند خیلی کم شده.
بی نام آقای دکتر دیدن عواقب سنگین ازدواج موثرتره تا حمایت خانواده. الان خیلی از مجردها(خانم و آقا) برای خودشون خونه و زندگی دارن اما از ترس اون عواقب( شامل هزینه های ازدواج و زندگی، آمار طلاق بالا و ...) جرات ازدواج ندارن.
ایمان کلا این موضوع اشکال ندارد ولی معمول نیست. مشکل این نیست، هستند کسانی که مسئولیت پذیرند ولی شرایط فعلی و بد اقتصادی و جامعه و آینده نگری باعث شده که آمار ازدواج بشدت پایین بیاید. باید به اصل مسئله پرداخت نه اینکه میانبر زد .
بی نام متاسفانه دولت دهم قانون بازنشستگی پیش از موعد که گام و اقدام راهبردی برای استخدام بجای افرادی خروجی بود در 2 سال اخیر آن را ملغی کرد حال باید پرسید چه طرح دیگری است تا 8 میلیون تحصیلکرده شغل مناسبی پیدا کنند وازدواج و تشکیل خانواده نمایندگان لازم است هر چه سریعتر نسبت اجرای ضربتی طرح بازنشستگی پیش از موعد با 10 سال ارفاقی اقدام وبجای آنها تحصیلکردگان بیکاراستخدام شوند
علیرضا اول معیشت مردم را درست کنید. تا بحرانهای فرهنگی که در آینده فجایع های عظیمی خواهد داشت را بتوان کنترل گردد.
وحید موافقم...باید فرهنگسازی بشه...ولی این راهکار در بهترین حالت شاید بتونه 10 درصد آمار ازدواج رو تغییر بدهد... مشکلات اقتصادی بزرگترین سد ازدواج هستش
نگین وقتی پسرا کار ندارن.قیمت خونه بالاست و مخارج زندگی گرونه چه فرقی میکنه کی پا پیش بذاره؟ خانه از پای بست ویران است دوست عزیز

 

دراین خبر نظرات شوخی و بامزه ای هم البته ثبت شد. چند نمونه را در زیر می بینید؛

- کامران: بابا جون این چه صحبتاییه که میکنین از وقتی گفتین خواستگاری دخترا از پسرا،پاشنه ی در خونه ما از جا کنده شده چون هم خوشتیپم هم ثروتمند.من میخوام روزی شرکت بزرگ خودروسازی کامران رو در آلمان بنا بگذارم نذارین دیگه بیشتر از این بانوهایی همچو آیدا،سارا،مهسا،سوسن و....تمرکزمو از بین ببرن و همه ش گل و شیرینی برا خونه آقا کامران بیارن.

- حسن: یه پسر دارم شاه نداره

- دلال مرکزی: حرفهای داماد به خانواده عروس هنگام بله برون: بابا اصرار نکنید ، مادر و پدرمان هم خونه نیستن رفتن مسافرت ، منم میخوام ادامه تحصیل بدم ، راستی عاشق مسافرت خارجه هم هستم.

- غضنفر: از همین الان گفته باشم من قصد ادامه تحصیل دارم ، خانوم آیندم باید خونه و ماشین هم داشته باشه ، دماغ جراحی شده هم قبول نمی کنم. بعدی لطفا

-  مهسا: یکی از فانتزیام اینه که برم خواستگاری پسر مورد علاقم بعد وقتی که بعلرو داد براش یه جین جوراب مارک دار به عنوان نشون ببرم...بعد اون در حالیکه اشک شوق میریزه و میخواد بیاد دستمو ببوسه تو غروب محو شم...

- محمد: بدبخت اون خواننده خوش صداهه که باید دوباره کاری کنه و بخونه : واسه پسر شما ، واسه پسر شما . خواستگارا اومدن ... یکیشون خانم دکتره و ... -------- بیچاره هنوز 2 روز نشده گیتارشو پیدا کرده ، حالا یه گرفتاریه دیگه.

- بی نام: بعد مادرشوهر هی راه میره میگه پسرم خواستگار زیاد داشت !!!!!! لطف کرده به تو بله گفت !!!

- علیرضا: خیلی خوبه...ولی منم شرایط خودمو دارم..طرفم باید با اسب سفید بیاد..خونه داشته باشه..ماشین داشته باشه..استخدام باشه.. پولدار باشه.

 

45232

کد خبر 315586

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 144
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    چقدر کیف میده حالا ما برای دخترا ناز کنیم کلا س بگذاریم اخ جون
    • کاظم IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      جو گیر نشو
    • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      آخیییییییییییییی مثل اینکه خیلی جواب رد شنیدیا!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      40 67
      کلا نظر کشکی بود خواستگاری دختر از پسر .
    • علی A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      87 10
      حالا که داره همه چی بر عکس میشه مهریه رو بندازین گردن دخترا. من تا حالا فقط به خاطر مهریه سنگین ازدواج نکردم والا عند المطالبه!!!!!بعدشم زندان!!!تو قبیله های سرخ پوستی هم به این راحتی زندان نمیکنن!!!!!چند وقت پیش تو سایتا زده بودن یه خانمی به خاطر اینکه از هدیه ای که شوهرش برا تولدش خریده خوشش نیومده مهرش رو گذاشته اجرا!!!حالا حتما شوهر بدبختش تو زندانه. به همین راحتی به همین خوشمزگی!!!
    • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      31 32
      بهتر است زنان در ایران با اشغال نکردن کرسی های شغلی و دانشگاهی به مردان مجال دهند تا بتوانند کار و زندگی دست و پا کنند و شاهد این همه دختر مجرد بی شوهر در ادارات دولتی و این همه پسر بیکاری که می توانستند کار کنند و با آنها ازدواج کنند و افسوس کار و زن را می خورند نباشیم. بخدا ستم کش شدن مردها از دست زنها با این فعالین حقوق زن که همش دارن جا رو در همه جا برای مردها تنگ می کنند و کلیه قوانین حمایتی از مردها رو از بین می برن و از اونها شیر بی دندون می سازن
    • وحید IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      42 12
      به نظرم مشکلی پیش نمیاد.ما باید این تابوهارو بشکنیم.یه زمانیم میگفتن دخترها نباید دوچرخه سوار شن اما الان میشنو مشکلی به وجود نمیاد
    • مریمی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      16 16
      یکی از فانتزیام اینه که وقتی رفتم خواستگاری پسر مورد علاقم و اون هم جواب مثبت داد واسه نشون کردنش یه جین جوراب مارک واسشم بگیرم.همین که اونا رو میگیره اشک شوق تو چشاش جمع شه بعد بییاد جلو که دستمو ببوسه منم دستمو پس بکشمو بگم ضعیفه ازین کارا نکن خوبیت نداره .... بعد همونجور که شیفته فروتنیم میشه مات و مبهوت نگام میکنه بازم اشک تو چشاش جمع میشه (خودم گریم گرفت لامصب) بعد تو این صحنه من هی دارم دور میشم اونم هی دمبالم میاد آخرشم تو افق محو میشم....بعد خبر میارن برام تو افقستان که شوهرت تا آخر عمرش دیگ ازد نکردو اون یه جینو یادگاری نگه داشت...هییییی روزگار
    • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      10 10
      که چی؟؟؟ بازم به دخترا قدرت انتخاب بدن نمیتونیم نیمه گمشده خودمون رو پیدا کنیم چون بلد نیستیم. ولی من کار و پول و تحصیلاتم بالا است و دیگه حوصله آدم درس خون و ... اصلا اصلا ندارم. دوس دارم فقط طرفم بهم محتاج نباشه چون مرد بایست غرور داشته باشه و شاد شاد شاد باشه. وسلام. حاضرم کل زندگی ام رو پای یه آدم شاد و سالم و بی غل و غش و مغرور بریزم.
    • احسان A1 ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      10 7
      خانم مريمي انگار پسرا بد جور اذيتت كردن عقده شده برات . نكنه خواستي دست خواستگارتو ببوسي اون بهت گفته ضعيفه ناراحت شدي حالا ميخواي تلافي در بياري :))
    • بی نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      3 4
      در پاسخ به بی نامی که گفته بود: "بهتر است زنان در ایران با اشغال نکردن کرسی های شغلی و دانشگاهی به مردان مجال دهند تا بتوانند کار و زندگی دست و پا کنند و ..."؛ به نظرم بهتر است زنان کلا توی ایران به دنیا نیایند تا جایمردان را اشغال نکنند. این طوری همه راحت می شوند. خلاص!
    • بی نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      2 5
      آقای احسان، نوشته خانم مریمی نوعی واکنش طنزگونه به این همه اظهار ناتوانی بود که شما آقایان در دیدگاه هایتان در برابر زنان افاضه نمودید!
    • بی نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      5 2
      با آن عجز و لابه، و آسمان و ریسمانی که آقای بی نام کرد و آقای احسان هم ازش دفاع کرد؛ واقعا اصطلاح «ضعیفه» برازنده مرد شد!
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    45 6
    ادامه ی بحث در پست قبلی به این پست منتقل میشود..حملهههههههه
    • کامی ترشیده IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      58 3
      بدم مامانم شله زردی آشی چیزی درست کنه هم بزنم شاید بخت منم وا شه....
    • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      12 4
      قوانین عوض بشه اول؛زندگیه خوب یعنی زندگیی که به صورت مسالمت آمیز با شراکت هر دو نفر باشه...بعد دخترام بلدند چجوری خواستگاری کنند...شما نگران این دخترای جدید مخصوصا دهه 70 از لحاظ غرور نباش!
    • نگین IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      20 13
      ما دهه 70یا میدونیم چیکار باید بکنیم.کاری میکنیم که آقاپسر مورد نظر خودش پا پیش بذاره!
  • بی نام EU ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    52 5
    به نظر من وضعیت نا مناسب اقتصادی و ازدواج نکردن باعث شد نتایج خوبی بدست بیاریم! اونم اینکه اگر مجرد باشی آرامش ، آزادی ، پیشرفت و لذت بسیار زیادی خواهی داشت . بنده دیگر ازدواج نخواهم کرد چون تازه متوجه شده ام اینکه می گویند ازدواج خوبه و... فقط افکاریست که در ذهن خودمان پرورش داده ایم .
    • بی نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      7 1
      صدها درصد موافق هستم!
  • مجتبي A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    خدايي اگه خواستگاري من كسي بياد ميگم سه تا خواستگار دارم ولي ميخوام ادامه تحصيل بدم :-)))
    • بی نام IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      5 8
      مگر پسرها درس هم می خوانند؟!!
  • لیلا A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    46 2
    سلام .بابا ما ازدواج کردیم درسن کم شوهرم 26 سالشه ومنم 25 چه کار کردیم شوهرم حالا با وجود یه بچه باید بره سربازی وفکرهم به حالمون نمی کنند کی اجاره خونه ومخارج رو بده وقتی اون رفت بقیه چه جوری زندگی کنند.
  • پيمان IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    116 6
    ما با هر كي دوست شديم مامانمون شمارشو ازم گرفته و از دخدره خواستگاري كرده.... اصن يه وضعي!!!
    • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      79 1
      عاشق اینجور مامانام... خیلی پاین
  • پریسا IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    25 1
    خانم تالانی ممنون از شما که «نظرات» رُ تبدیل به «خبر» کردید. به دیگر همکاران در موضوعات دیگه ی خبرآنلاین هم یاد بدید.
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    66 8
    همه فشارها روی آقایون هست. شاید لازم باشد دخترها هم قدمی بردارند تا این مشکلات سبکتر بشود. چند درصد دخترها حاضر هستند از مهریه و عروسی بگذرد؟ چند درصد دخترها حاضر هستند در منزلی با سطح پایینتر از منزل پدری زندگی کنند؟ چند درصد دخترها حاضر هستند خرج های جانبی خود را کمتر از دوره مجردی بکنند؟ چند درصد دخترها حاضر هستند بپذیرند که با ازدواج، مشکلات بیشتر میشود و شوهرشان نمی تواند با این مشکلات اقتصادی جامعه، به تنهایی آنها را حل کند؟
    • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      17 21
      چرا همه چیو میندازین گردن خانوما؟؟!!! پس اینایی که بار زندگیو به دوش میگیرن حتی پابه پای همسرشون پیش میرن، با همون درامدای کم زندگی رو میچرخونن درد شوهراشون چیه که حاضر نیستد با همون یک نفر این زندگی رو ادامه بدن؟؟ دخترای ایرانی اگه بدونن مردشون پاشون وای میسته مثل شیر زنای قدیم مادرا و مادربزرگای خودمون یه تنه کل زندگی رو به دوش میکشن...اما الان تو وضعیتی که همه کنار یک همسر دوست دختر هم برمیگزینند وقتی به یه نفر قانع نیستند وقتی هنوز تو دوران جوونیشونو این مسائل سیر میکنن...وقتی دیده ها و شنیده ها همشون حاکی ازین موضوع داره کم کم دیدشون عوض میشه... الان اکثر خانوما دستشون تو جیب خودشونه.همه اینایی که گفتین هم اگه اکی شه مطمئن باشین شما آقایون همیشه یه بهونه واسه اعتراض دارین!
    • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      6 9
      چرا همه چیو میندازین گردن خانوما؟؟!!! پس اینایی که بار زندگیو به دوش میگیرن حتی پابه پای همسرشون پیش میرن، با همون درامدای کم زندگی رو میچرخونن درد شوهراشون چیه که حاضر نیستد با همون یک نفر این زندگی رو ادامه بدن؟؟ دخترای ایرانی اگه بدونن مردشون پاشون وای میسته مثل شیر زنای قدیم مادرا و مادربزرگای خودمون یه تنه کل زندگی رو به دوش میکشن...اما الان تو وضعیتی که همه کنار یک همسر دوست دختر هم برمیگزینند وقتی به یه نفر قانع نیستند وقتی هنوز تو دوران جوونیشونو این مسائل سیر میکنن...وقتی دیده ها و شنیده ها همشون حاکی ازین موضوع داره کم کم دیدشون عوض میشه... الان اکثر خانوما دستشون تو جیب خودشونه.همه اینایی که گفتین هم اگه اکی شه مطمئن باشین شما آقایون همیشه یه بهونه واسه اعتراض دارین!
    • از تهران IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      16 5
      كاش مي تونستم به اين نظر 1000 مثبت بدم ، گل گفتي
    • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      17 12
      حدود 25 سال پیش که تازه جنگ تموم شده بود و اول بیکاری ها بود باشوهر دانشجویم ازدواج کردم. سه سال اول زندگیمون من کار می کردم و اون درس می خوند. وقتی دو سال کار کرد فیلش یاد هندوستون کرد و با صراحت بهم گفت می خواد با دختر عمه ش عروسی کنه. منم مستقیم با خواهراش در میون گذاشتم چنان پوستی از سرش کندن که تا حالا جرئت نکرده چیزی به زبون بیاره. تازه اون از من خواستگاری کرد و در خونه ای پایین تر از خونه پدریم زندگی مونو شروع کردیم و خیلی مزایای دیگه که برای یه دختر کم توقع می تونین فکر کنین. مردهای ایرانی هنوز ظرفیت و فرهنگ همسرداری سازگار رو ندارن. لطفا تز ندید.
    • بی نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      1 7
      به "از تهران": کاش می توانستم 1000 تا منفی به تو بدهم، گلاب پاش!
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    47 18
    اتفاقآ مشکل اقتصادی نیست . الان خیلی پسرها هستن که اصلا مشکل اقتصادی ندارن ولی حاضر به ازدواج نیستن . مشکل تربیت دخترهاست که باعث شده پسرهای ایرانی از این جانورها بترسن . اگه ازدواج تو همون 20-22 سالگی و با عشق شروع بشه و مهریه و کوفت و زهر مار نباشه ف خود به خود همه چیزی خوب پیش میره . در ضمن باثع روشهای تقدیم عشق به همسر و مدیریت زندگی رو به بچه هامون یاد بدیم .
    • بی نام IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      6 1
      البته مشکل تربیت پسرها هم است که باعث شده دخترها از این تنوع طلب ها و خالی بندها که گاهی معتاد هم هستند، بترسند.
  • عزت سگ سيبيل چشم قشنگ IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    68 1
    من ميخوام درس بخونم! وا!
    • سارا IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      23 1
      اگه من خواهش کنم چی؟
  • یاسین IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    16 3
    دیگه وقتشه بابا خوش به حال همه پسرهای ترشیده فقط خانوم ها لطف کنن سن و سال و در نظر بگیرند
  • سروش IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    58 1
    دیگه مهم نیست چون بهترین دوران عمرم سوخت
    • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      28 4
      عزیزم امید داشته باش. خدا بزرگه. خیلی خیلی
    • فرزاد IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      17 0
      سروش حرف دل منو گفدی.
  • داود IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    12 2
    بعضي ار آداب و رسوم به مرور زمان جا مي افتد نيازي نيست اجبار باش يا كسي حكم كند! بعد از يه مدت ديگه خواستگاري دخترا هم يه چيز عادي ميشه. مهم درك و صبر و تحمل همديگر است و بس.
  • زينال سيبيل چخماخي IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    42 5
    از همين الان خواستگارا واسم صف كشيدن، اوووف!
    • نصرت کوسه IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      3 1
      خوش به سعادتت. وای ی ی!
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    23 45
    واقعا که !!!!!! خواستگاری دختر از پسر واقعا مسخرست !!!!! غرور دختر میشکنه ...
    • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      33 9
      غرور؟ چه غرور مسخره اي بايد باشه كه بااين چيزهاي عادي بشكنه. غرور من وقتي ميشكنه كه ميبينم براي اشتغال و ادامه تحصيل و خروج از خانه و كشور احتياج به اجازه ي يه انسان ديگه دارم(درحاليكه خودم عاقل و بالغ هستم و دچار جنون يا ضربه ي مغزي هم نشده ام) غرورم وقتي ميشكنه كه ميبينم در زمينه ي بسياري از امور ِ مربوط به بچه اي كه 50درصدش مال ِ منه(و از جسم منه و من هم سهم يكساني در به وجود آوردنش داشته ام) ، امضاي من معتبر نيست درحاليكه اون بچه مال ِ من هم هست.
    • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      7 17
      حرف دل من و زدی بی نام غرور ما زنان با این چیزا میشکنه نه با جواب منفی یه پسر در ضمن اینکه میگن مهریه نباشه کاملا درسته اما به شرطی که موافق باشن حقوقشون با زنها یکی باشه مهمترینش حق طلاق حق حضانت از فرزند
    • دانشجو A1 ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      6 10
      خانم بی نام دوم. شما بالاخره یا باید ازدواج کنی یا نکنی. راه سوم وجود نداره. اگر ازدواج کردی باید با همسرت بر سر مواردی با هم به توافق برسید. مرد هم انسانه یک سری توقعات از همسرش داره. ازدواج مثل یک قرارداد است. کسی شما رو مجبور نمی کنه امضاش کنی، ولی اگر امضا کردی باید به بند بندش عمل کنی. اگر هم نمی خواهی ازدواج کنی، به خودت ربط داره. اینطوری هم بهتره برای مردها، چون با کسی ازدواج می کنند که تعهد داشته باشه، نه کسی که بخواهد هر موقع خواست بره، ثمره زندگی رو هم با خودش ببره. هیچ احمقی با چنین فردی قرارداد ازدواج نمی بنده.... لطفا پخش کنید..
    • در جواب بینام دوم A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      19 1
      اتفاقا غرور مااهم زمانی میشکنه که به خاطر سربازی کارو ازدست بدیم .بریم خدمت هرچی خوندیم فراموش کنیم بعد برای دانشگاه قبول نشی چرا چون دختره دوسالو خر خونی کرده جات میره دانشگاه (مجبورشی تغیرر رشته بدی )بعد از تحصیل بیای ببینی دختره با پارتی تو اداره جاتو گرفته بعد مجبورشی بری دنبال کار ازاد بعد بری خواستگاری دختره نفقه رو قبول کنی خرجهای دیگه رو قبول کنی خونه زندگی رو فراهم کنی اخرشم بگن مهریه بالا میخوایم !. ایناست غرور ادمو میشکنه که باعث میشه حاظر نباشم برم خواستگاری .نه اجازه گرفتن برای کاری که وظیفه اخلاقی زنه توی تمام دنیا که با شوهرش درموردش مشورت کنه . همین شما هایین که ادم دوست نداره بره خواستگاری.
    • بی نام IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      3 2
      آقای دانشجو! مرد اگر برود و صمره زندگی را ببرد چی؟ اجازه از زن گرفتن هم ندارد. می دانستی؟
    • بی نام IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      3 0
      به "در جواب بینام دوم": شما حالتان خوب است؟! توی بیشتر نظرات دیدم که دخترها جای شما را توی دانشگاه و محیط کار گرفته اند. فکر نمی کنی شاید یک درصد مشکل از کم کاری خودت باشد؟
    • بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      2 3
      دو تا دیدگاه بالاتر، "ثمره" را به اشتباه "صمره" نوشتم. دستم به جای حرف "ث" روی دگمه کناری اش که حرف "ص" بود، رفت. با عرض پوزش.
  • مهدي A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    15 15
    اگر مشكلات اقتصادي و اشتغال حل بشه ديگه هيچ نيازي به اين پيشنهادات كشكي نيست.اونوقت ما پسرها تعهد ميديم جاي يه دونه 2تا زن بگيريم تا ديگه هيچ دختري بي شوهر نمونه.آقاي جامعه شناس اصن نسل دخترا رو منقض بكنيم چطوره
    • قندنمک A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      12 2
      دختر خانم میگه: کار خونه و آشپزی و این مسایل وظیفه زن نیستا این رسمها مال قدیمه به دخترخانم میگی: با این شرایط اقتصادی برای اداره خونه باید حقوق هردومون را خرج کنیم، میگه از قدیم و ندیم خرج خونه با مرده حقوق خودم همش برا خودمه! مشکل فقط اقتصادی و اینکه کی از کی خواستگاری کنه نیست نه دخترا نه پسرا با دنیای جدید و واقعی وفق پیدا نکردیم.
    • بی نام IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      2 0
      از شما بیشتر انتظار نمی رود.
    • بی نام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      2 0
      از قدیم گفته اند: "مرد که تنبانش دو تا شد، زیر سرش بلند می شود". شما آخرش ذات خودتان را در قالب خیرخواخی نشان دادید.
  • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    13 95
    من سال ها به پسری علاقه داشتم اما هیچ وقت از او خواستگاری نکردم تا این که همین 3 ماه پیش با کس دیگه ای ازدواج کرد ، با این وجود پشیمون نیستم چرا ازش خواستگاری نکردم ، چون من شأنم و غرورم رو حفظ کردم ...
    • سعيد A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      18 1
      اگه دليلي براي لطمه به اون نبوده و صرف خودت را ديدي در خصوص رابطه شما و عشق شايد صرفا بشه گفت؛ جنابعالي عاشق خودتونيد
  • محمد A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    46 6
    من قصد ادامه تحصیل دارم
    • خواستگار IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      7 0
      من مشکلی با این قضیه ندارم!
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    26 46
    پسرا جو گیر شدن بدجور:-) زیاد خوشحال نباشین چون این اتفاق هیچوقت نمیفته... مرسی از دوستان بابت کامنتای با مزشون.کلی خندیدم
    • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      30 25
      این پسرا سر همه چیز مسخره بازی در میارن . اینه که خیلی ماماناشون دوسشون دارن.!!!!!!!! ولی بامزه ها اطمینان داشته باشید از این خبرا نیس !!! همچنان بایست منت بکشید و ما هم بگیم ادامه تحصیل و کارم و زندگی خودم. بعد شما دپرس برید چه حالی میده اینکه اذیت میشید.
  • سینا GB ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    63 14
    حدود 15 سال پیش ازدواج کردم و 3 تا بچه دارم. بجون شما اگه میدونستم اوضاع اقتصادی روزی اینجوری میشه و اینقدر تحت فشار قرار میگیرم, به هیچوجه تشکیل خونواده نمیدادم و تا آخر عمر مجرد میموندم.
    • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      49 2
      عزیزم خو چه خبرته سه تا بچه تو 15 سال!! خو یه کم بیشتر فکر میکردی!
    • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      4 1
      پس توی چند سال؟ 30 سال؟! 15 یا 20 سال پیش که 3 تا بچه را توی کمتر از 5 سال هم می آوردند.
  • اصغر IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    75 8
    من اصغر سيبيلو قصد ازدواج ندارم ميخوام درسمو بخونم
    • مهناز جون مشكل پسند IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      33 2
      اصغر؟!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      3 0
      فقط می توان بگویم: "واه!". همین! دیگر چیزی برای گفتن ندارم.
  • میرحسین A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    71 4
    مو که مِدونم خانوما مُخان بیان خاستگاری روشون نمِشه ها یره عیب ندِرِه شما هم بعد ای که حالا تابوی مذاکره با امریکا شکسته رفته بیِن تابوی خاستگاری رو بشکِنِن والا حضرت عباسی
    • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      10 4
      عالییییییی بود:)))))))))))
    • بی نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      5 0
      آره، اول از همه میام خواستگاری تو، توک زبون!
  • محمد IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    28 24
    قبول دارید بی تعارف این بهانه کردن مسائل اقتصادی و مالی، یه قسمت زیادش فقط برای فرافکنی و توجیه تراشی برای عدم تمایل به ازدواجه؟ که اگه صرفا مسئله مالی بود پس باید پسرای مرفه و مایه دار از همه زودتر ازدواج میکردن که در عمل دقیقا بالعکس هس. بعضی دلایل از جنبه مالی قابل درک و قابل قبول هست ولی بعضی ایده آل گرایی ها که باید ال و بل داشته باشم تا بعد ازدواج کنم، به نظر عمدتا برای طولانی تر کردن دوران تجرد و فرار از تعهد است
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    64 9
    یه روز کوکب اومد در خونه ما گفت بیا ازدواج کنیم و من هم گفتم نمی توانم چون سفارش داده ام برایم از چین کوکبی بیاورند . اخر کوکب های چینی خیلی خوب هستند و بزرگترین مزیت انها این است که زبان هم را نمی فهمیم و همه چیز هم می خورد و برایش مهم نیست وصبح ها هر روز جیبت رو خالی نمیکند و دقیقا مثل جنس هاشون هم هستن اگه خراب شد گارانتی نداره میندازیش بیرون.
    • کوکب IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      5 1
      پس بپا چینی هابه جای "کوکبی"، غضن فر قالبت نکنند!
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    20 5
    طبق نظر کارشناسان ( در برنامه های تلویزیونی به خانه برمی گردیم و....)که اعلام نموده اند خانمها بیشتر متقاضی طلاق هستند تا آقایون، لذا من با این طرح موافقم چرا که با این حرکت خانمها با انتخاب اصلحی که انجام می دهند متعهد می شوند . در حال حاضر مشکل ازدواج فرهنگی است تا اقتصادی ، خانمها در حال حاضر تمایل به ازدواج و پذیرش مسئولیت ندارند که بررسی دلیل این موضوع وظیفه ی استاتید جامعه شناس نی باشد.
    • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      12 17
      خانم ها بیشتر متقاضی طلاق هستند چون سروگوش آقایون همیشه در حال جنبیدنه..بابا مرد باشید قبول کنید دیگه!!!
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    58 9
    زن میخام :(((((((((
    • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      45 8
      آخي طفلي ديگه تحمل نداره!
    • مریم A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      5 2
      ناراحت نشو برات دعامی کنم!!!ا
    • بی نام IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      4 0
      حالا واسه چی می خوای؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    35 10
    من یک الگو وطنی برای خودم پیدا کردم.طرف با هزاران میلیارد تومن و 43 سال سن دنبال هیچ دختری برای ازدواج نمیره.من میخوام حسابی که پولدار شدم از این دخترای فیس و افاده ای حالگیری اساسی کنم که درد اصلیشون برای جواب مثبت ندادن برای خواستگاراشون پول هست ولی بیخودی از تیپ و قیافه پسرا ایراد میگرند و دلشون رو میشکنند .
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    38 76
    من مجردم .کار دارم .خونه هم دارم.پولم دارم . با کسانی هم هستم.هر شب مهمونی و باغ ومسافرت.ازدواج کیلو چنده؟مجردی و عشق است به شرطی که انگشت به دهن نباشی.
    • محمدرضا A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      54 8
      سلامت روحی و اخلاقی زندگی خیلی مهمه ، دختر و پسر نداره ! مجرد و متاهل هم نداره چه بسا آدم هایی تنها هستند ولی زندگی سالمی دارند و روحی لذت میبرند
    • امیرسام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      18 5
      اگه یه روز اتفاقی واست بیفته(مثلا دوتا پاهات فلج بشن) اونوقت هیچکدوم از اون دخترایی که گفتی پیشت نمیمونن ولی زنت تا آخرش باهاته(البته اگه درست انتخابش کرده باشی)
    • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      19 5
      بی بند و باری که شاخ و دم نداره !
  • محمد A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    5 1
    فکر میکنم کسی که این موضوع رو مطرح کرده منظورش این بوده که اون دسته از خانومهایی که درآمد کافی دارند و از نظر شخصیتی در حدی هستند کهبرای آیندشون و انتخابشون ارزش خاصی قائلند به فرد خاصی که ایده ال خودشون میدونن بتونن بدون رو در بایستی حرف دلشون رو به فرد مورد نظرشون بزنن و ابراز تمایل کنن که اگر شما هم مایل هستین با هم ازدواجکنیمو غیره...
  • علیرضا IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    20 2
    آقا چه عیبی داره بذاریم دخترا هم بیان خواسگاری یعنی اونا حق ندارن عاشق بشن و انتخاب کنن! بحث غرور و این چیزا هم نیست اصلن ! باید واقع بین بود خیلی وقتا ما پسرا نمیدونیم که یه دختری هست که از ما خوشش میاد !! والا !
  • رامتين IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    17 2
    والا اون موقع كه دانشجو بودم و پائين شهر زندگي مي كردم و بي پولي به مغز استخوان رسيده بود به هر دختري اظهار علاقه مي كردم مي گفت :خودتو لاغر كن پسر چاق دوست ندارم يا اينكه از نظر قدي به هم نمي خوريم يا..... (قدم 175 وزنم 80 كيلو بود) الان كه هم خونه دارم هم ماشين خوب و........ وزنم شده 105 كيلو چند روز پيش يكي از همكارام مي گفت از پسراي لاغر قد بلند بدم مي ياد پسر بايد مثل شما چهار شونه باشه!!!!!!! مسخره نيست !!!! حالا بيام همه زحمتامو با يه خانوم شريك بشم ؟؟؟؟ عمرا!!
    • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      12 2
      رامتین جون خوشم اومد عین خودمی . دخترا همه دوست دارن یکی همه چیزو بسازه بعد اینا بیان نزول اجلال کن .فکر میکنن که کین .تو هیچ جای دنیا دخترا اینجوری نیستن .مشکل از اینجاست که رسانه ها در موردمعضلات بی شوهری و... برنامه های مستند پخش نمیکنن برا همین همه تو توهمن .منم چند مورد پیشنهاد ازدواج موقت داشتم وحتی ابراز علاقه غیر مستقیم جهت ازدواج .اما از اونجا که دنبال پولن قبول نکرم . ظاهر در مقابل ظاهر اصالت در مورد اصالت پول داشتن پسر در مقابل همون مقدار پول دختر خانواده پولدار درمقابل خاونواده پولدار وقت گذاشتن برا زندگی وخرج های مربوطه دختر در مقابل پسر باید هردو برابر باشن نمیدونم چرا دخترا متوجه نمیشن
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    5 0
    مشکل از اونجا شروع میشه که بیایم برای این مسائل قانون گذاری کنیم و یا بدتر تابو درست کنیم. مسئله ازدواج رو نمیشه با قانون های از پیش نوشته شده جلو برد. از اون طرف هم تابوی خواستگاری دختر از پسر باید شکسته بشه. هرچند من خودم جایی ندیدم که دختر از پسر خواستگاری کنه مگه اینکه مطمئن باشه پسر همینو میخواد.این هم چیزی نیست که امروز بگیم و طرحشو تصویب کنیم و از فردا هم اجراش کنیم. هر مسئله فرهنگی احتیاج به زمان داره تا به مرور در باور افراد جامعه حل بشه. این راه حل هم بیشتر شبیه به یک شوخی میرسه تا راه حل. وقتی مرد احساس میکنه که نمیتونه از پس فشارهای زندگی متاهلی بربیاد، خواستگاری دختر چه فایده ای داره؟ تعارف که نداریم، مشکل مالی بین پدر و فرزند گاها مشکلات بزرگی ایجاد میکنه چه برسه به زن و شوهر.
  • مهی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    2 1
    آقایون خانوما بیاین یه بنگاه شادمانی ترتیب بدیم.
  • درخودمانده IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    27 4
    این غریزه ی ... هم بلای جون همه شده. اقتصاد که خوب نمیشه، باید از پزشکی کمک بگیریم...
  • فرهاد RU ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    58 10
    من 21 سالم که بود؛ از یه دختری خوشم میومد اما به خاطر اینکه تازه دانشجو بودم و خونه و ماشین نداشتم محل ... بهم نمی کرد الان 30 سالم هست کاری پیدا کردم و به کمک خانواده هم خونه دارم هم ماشین اما هیچ علاقه ای به ارتباط با دخترها ندارم ... فکر کنم بعضی از خانمها فقط دنبال یه سفره بازی هستند که بدون مسئولیت و سختی بشینند کنارش رو بهره مند بشند و دستور بدند...
    • خانوم IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      21 5
      خواهشا کامنت منو بذار!ببین برادر من با اینکه من یه دخترم کاملا باهات موافقم که بعضی دخترا فقط دنبال پولن واین اصلا انسانی نیست!اما میدونی این قضیه از کجا شروع شد؟ازونجایی که نسل دخترای دهه 60 و 70 دید که دخترای دهه 50 با کمترین توقعات به یه پسر بعله گفتن چندین سال با نداری اون ساختن ولی همین که اوضاع زندگیشون افتاد رو روال اون اقا زیر سرش بلند شد در واقع بدبختی هاشو زن اول بدبخت کشید ولی خوشبختیا به اسم یه زن دیگه خورد,اینطوری دختر با خودش فک میکنه چه فایده ای داره من زندگیم بزارم پای یه پسری که هیچی نداره بذا با یه پسری ازدواج کنم که همه چی داره و منو به خواسته هام میرسونه حداقلش اینه اگه اتفاقی هم افتاد دلم نمیسوزه جوونیمو حروم کسی کردم قدر ندونست
    • خانم دکتر IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      18 6
      منم22 سالم بود یکیو خیلی دوست داشتم 2 سال بهش وفادار بودم دور هرچی دوست پرتی بود خط کشیدم.طرف وض مالیش عالی بود هم تحصیلکرده هم کار و خونه ماشین ...هیچی ازش نخواستم نه دنبال ماشینش بودم نه پولش.واقعا دوسش داشتم....منتها آخرش گفت نمیتونم دیگه مسئولیتی در قبالت داشته باشم!!(آقایون خیلی واضحتر میفهمن منظورشو) ....الان 24 سالمه و هیچ علاقه ای به ارتباط با پسراها ندارم.....فقط بلدین شعار بدین.
    • خانم دکتر IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      18 12
      منم22 سالم بود یکیو خیلی دوست داشتم 2 سال بهش وفادار بودم دور هرچی دوست پرتی بود خط کشیدم.طرف وض مالیش عالی بود هم تحصیلکرده هم کار و خونه ماشین ...هیچی ازش نخواستم نه دنبال ماشینش بودم نه پولش.واقعا دوسش داشتم....منتها آخرش گفت نمیتونم دیگه مسئولیتی در قبالت داشته باشم!!(آقایون خیلی واضحتر میفهمن منظورشو) ....الان 24 سالمه و هیچ علاقه ای به ارتباط با پسراها ندارم.....فقط بلدین شعار بدین.
    • دو پیام بالا را دوباره با دقت بخوانید. IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      24 1
      جالب‌ترین نظر ها همین بالا بود! این آقای فرهاد و این خانم دکتر ، دقیقاً آینه‌ی جامعه‌ی ما هستند. دخترهایی که در دوران نوجوانی تمام معصومیت خودشان را فدای عشق‌های دروغین انسان‌های سؤاستفاده چی می‌کنند، و در اون دوران افرادی مانند فرهاد را اذیت و آزار می‌کنند، و بعد که تمام جوانی‌شان از دست رفت تازه مدعی هم می‌شوند. و پسرهایی که سال‌ها سختی را در تنهایی سپری می‌کنند و وقتی دیگر آنها نیز جوانی را پشت سر گذاشته‌اند دیگر حاضر نیستند با کسی باشند که فقط دنبال یه سفره بازی هستند که بدون مسئولیت و سختی بشینند کنارش رو بهره مند بشند...
  • یک جوان IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    14 4
    عشق کیلو چنده؟ فقط پول! . من اگه پول داشتم 17 سالگی ازدواج میکردم
  • فرشید IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    28 2
    دیشب رفته بودم عروسی. عروس و داماد هر دو اشک تو چشاشون حلقه زده بود. عروس، اشک شادی و داماد، اشک غم !!!!! عروس و داماد هر دو لباس مخصوص پوشیده بودن. لباش عروس، دو میلیون تومان و لباس داماد، دویست هزار تومان !!!!! عروس و داماد هر دو آرایشگاه رفته بودن. هزینه آرایشگاه عروس، 450 هزار تومان و هزینه آرایشگاه داماد، 20 هزار تومان !!!!! تنها وجه تشابهی که داشتن این بود که هر دو با مهریه هزار سکه طلا کنار اومده بودن، اما با این تفاوت که عروس طلبکار بود، و داماد بدهکار، اونم از نوع عندالمطالبه !!!!!
    • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      17 3
      خاک عالم بر سر اون پسری که : 1- مهریه قبول کنه . 2- وقتی ازدواج کرد به زنش محبت نکنه . 3- به زنش خیانت کنه . 4- بد دهن باشه . حاک عالم بر سر اون دختری که : 1- شرط و مهریه برای شوهرش بزاره . 2- به همسرش خیانت کنه . 3- محبت نداشته باشه . 4- فقط به پول فکر کنه .
    • بی نام IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      4 0
      مگر داماد مجبور بود قبول کند؟
    • بی نام IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      4 0
      یکی نیست به این داماد بگوید: "مگه مجبوری؟"
    • بی نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      3 0
      نکند آقا داماد، خرج عروسی را گردن خانواده عروس انداخته که این جوری از آب درآمده است؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    21 1
    همین الان هم دخترا دارن از پسرها خواستگاری میکنن، پسر فقط مجبوره که با دسته گل بره خونه دختر که خواستگاری دخترو قبول کنه
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    14 2
    اخی یکی به داد من عاشق برسه .خام بدم .پخته شدم .سوختم. الان شدم خاکستر دارم سرد میشم و به طور کلی از زن گرفتن پشیمون میشم.
  • مهدی IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    39 1
    من 1 سال پیش خواستگاری رفتم گیر همشون کار بود الان کار پیدا کردم بعد 1 سال اما الان گیریشون شده خونه واقعا دارم روانی میشم
  • مهدي A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    7 1
    به نظر بنده قشر جوان بايد واقع بين باشد و قبول داشته باشد كه چشم و هم چشمي در ازدواجهاي امروزي حرف اول را مي زند حال اگر جوانان ما توقعات خود را كم كنند و متناسب با جيب خود برنامه ريزي كنند شايد تمام مشكلات نه ولي بسياري از مسائل قابل حل باشد بعنوان مثال : كم شدن مهريه و در مقابل متعهد بودن پسرها - كم كردن هزينه هاي عروسي شايد با يك سفر به مشهد مقدس نيز بتوان زندگي خوبي را شروع كرد - رفتن به حومه شهر هاي بزرگ جهت حل مشكل اجاره مسكن - عار ندانستن كار مي توان با كارهايي با درآمد كم شروع كرد و به فكر اين نباشيم كه يك شبه ره چند ساله را طي كنيم - و .....
  • احمد A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    7 27
    با سلام من 27 سالمه 4 سال پیش با خانومم با مهریه 700 سکه ازدواج کردم خیلی هم الان خوشبختیم هیچ مشکلی هم نداریم آقایون مجرد به مهریه و پول اینها خیلی توجه نکنن اول توکل به خدا بعد هم تفاهم مهمه یا علی
    • دیوید A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      12 2
      شما ی دزدی عزیزم یا اینکه 700 سکه رو داری بدی . حدیث داریم پسری که مهریه ای رو قبول کنه که در زمان عقد نداره بده دقیقآ دزده . در ضمن توکل و متدین بودن ربطی به قبول کردن یا قبول کردن مهریه نداره . اتفاقآ پسر اگه خدا و پیامبر رو قبول داشته باشه مهریه ای که در توانش نباشه رو اصلا قبول نمیکنه . حتی اگه تا آخر عمر مجرد بمونه . در ضمن حماقت شاخ و دم نداره .
    • جی A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      5 1
      اتفاقا یکی از اصلی ترین نگرانی های من همین مهریست وبعداز اون هدیه های عجیب غریب.در مورد کار وخونه میتونم بگم مشکلم نسبت به خیلی ها کمتره اما نمیتونم به دخترا اعتماد کنم .حتی اگه اعتمادم بکنم .مهریه یه جور دینه (البته در حالت عادی وبدون پیش شرط) برا همین از اون دنیام میترسم (شاید باور نکنید) وقتی خانم شما عذاب اخرت و ببینن میتونن از این حقی که بهشون دادین بگذرند یا این که الان افراد زیادی در زندان ویا درحال پرداخت قسط هستن وخیلی ها هم به واسطه به اجرا گذاشتن مهریه زندگیشان ازهم پاشیده است .(اگر این اجرا گذاشتن به دلیل خاصی نباشد این باعث بوجود امدن مشکل روحی خسارت مالی و مشکلات دیگری برای مرد نمیشه .چه کسی حاظره برای این مشکلات خسارتی بپردازه .شما تضمین میکنی همه خانم ها مهریه نخوان)
    • بی نام A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      4 0
      ادامه شاید به مشکل بر نخوردید اما با رواج دادن و رسم کردن چنین مهریه های باعث بالا رفتن توقعات و زندانی شدن و بهم خوردن زندگی خیلی ها و در نتیجه فراری شدن و بالارفتن سن پسرها ودر ادامه دخترها در زمینه ازدواج شدین نمیخوام بگم 100 درصد مقصری اما درصد زیادی از تقصیر ها رو میشه به مردم (امثال شما )با رواج چنین رسم هایی دونست . که برای رسیدن به خواستشون فقط خودشونو میبینن البته منم به این فکر کردم که مهریه بالا بدم و نیازمو برطرف کنم گور بابای بقیه . اما بیشتر که فکر میکنم نمی خوام جزو دسته شما باشم
    • جی A1 ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      8 0
      ادامه اخری درشرایطی که مرد ها باید خدمت برن 2 سال اون هم برای تامین زنو بچه مردم و کارشون و تحصیلشون و هم در این راه ازدست بدن جهاد اجبار برن در شرایط لزوم. کار بکنن دوشیفت و نفقه بدن.خرج مراسم بدن. خونه تهیه بکنن. جهازم که ماشالله خانواده ها اروم اروم دارن از زیرش در میرن .اجبار به دادن خدمات زناشویی باشن . مهریه هم که اقا میگه اشکال نداره بالا باشه وشده حق!! . تازه هدیه (نمیدون چه رسمیه پسر فقط باید بده) .من موندم در مقابل چی قراره بدست بیاریم . رفاه ! .اسایش! .محبت کردن وگرفتن !(اصلاجای محبت میمونه ) ارامش ! .غذا !(خیلی هم بلد هستن .اونم با کلی منت ) مسائل زناشویی (وقتی اینهمه خرج کرده باشی .خدماتم بدی دیگه زوره به خدا ) . و توی این مدت خانم ها چیکار میکنن ؟؟؟؟؟.لطفا بگن
    • بی نام IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      2 1
      آقایان، چرا این قدر شکوه می کنید. خوب ازدواج نکنید و به قول خودتان راحت باشید. مگر مجبورتان کرده اند که ازدواج کنید!
  • زهرا IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    19 18
    شما یه مرد کاری و خوش اخلاق پیدا کنید من همین جا ازش خواستگاری میکنم.خونه و ماشین خودم دارم
    • سلام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      21 5
      اون قسمت اول اوکی هست( البته اگه کار باشه!! که نیست!!) ببخشید ماشینتون چیه؟؟
    • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      14 6
      30ساله ساكن تهران كاري و خوش اخلاق؛ اما ميلي به ازدواج ندارم حتي اگه همه رغم امكانات داشته باشي خانومم
    • علیرضا A1 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      10 0
      ای بابا !!!
  • بربادرفته IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    18 0
    حاضرم قسم بخورم که خود آقای ابهری که این نظریه رُ داده، حتی یک بار هم این نظرات رُ «نـــــخــــونــــده» و راحت گرفته خوابیده ☺. اونوقت توقع دارین مسئولین بخونن! ☻
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    9 0
    حالا من خودم از یه دختری خوشم میاد نمیدونم باید چجوری بهش بگم!! lمشاوران عزیز چیکار کنم به نظرتون.؟.. ....خونه ماشین ندارم... دانشجو خونه و ماشینش کجا بود آخه؟!.... ترم بعد ترم آخره..نگم دیگه میپره....بعدشم دیگه زن نمیگیرم..بعد نیاید بگید چرا سن ازدواج رفت بالاها!!
    • بی نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      2 0
      حالا دیگه تهدید نکن.
    • بی نام IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      3 0
      این طوری تهدید نکن چون الان داغ هستی.
  • ندا A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    10 26
    در جواب آن بي نامي كه اعلام كرده بود همه فشارها روي آقايان مي باشد طبق چه منطقي اين حرفها را مي زند و فقط خودشان را مي بينند و مشكلات جنس مخالف را نمي بيند
    • همان بی نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      4 6
      البته که هر دو گروه مشکلاتی دارند. مشکلات بی پایه باید حذف بشود و هر دو گروه باید به هم کمک کنند. برخی پسرها انتظار جهاز آنچنانی دارند که از نظر من این هم منتقی نیست. من قبول دارم درصد قابل توجهی از پسرها لیاقت بله شنیدن را ندارند. ولی در این بحث فشار جامعه روی آقایون هست. فکر میکنم حتی اگر پیشنهاد آقای ابهری عملی شود،باز مسائل زندگی حل نمی شود. جامعه ما مشکل داره، ولی مشکل بزرگتر دید افراد در زندگی هست. اگرچه زن و شوهر با هم زندگی میکنند، به طور سنتی حل مشکلات اقتصادی به مرد ارث رسیده. صرف نظر از اوضاع اقتصادی جامعه، این سطح دید مرد و زن هست که سطح مشکلات اقتصادی را تعیین میکنه. از چهار سوالی که بالا پرسیدم، حدس میزنم حدود 70 یا 80 درصد دخترهای ما در مقابل مشکلات اقتصادی انعطاف پذیر نباشند.
  • عليرضا A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    20 7
    اگه به حرف عقلم بكنم ميگه ازدواج نكن ولي اگه به حرف قلبم بكنم ميگه همين امشب دوماد بشو.....منم كه اين وسط گلابي فرض كردن اين دو وروجك
    • مینا IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      7 1
      علیرضا چه با مزه نوشتی ی ی ی ... کلی خندیدم .مرسی
    • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      12 5
      منم یه بار عاشق شدم تو دانشگاه دختره هم خیلی دوست داشت اما به خاطر مشکلات فرهنگی واقتصادی این عقلو دلم مارو گلابی فرض کرده بودن که من به حرف عقلم گوش کردم .هرچند از نظر رو حی ازیت شدم اما وقتی فهمیدم دختره 514 تا مهریه گرفته ونصف جهازم انداختن رو دوش خواستگاره .به خودم گفتم عقلم منو گلابی فرض کنه بهتره تا دختر مردم .الان خوشحالم که باش ازدواج نکردم. به خودمم گفتم پسره چه ادم بدبختی بوده که چنین شرایطی رو قبول کرده . هیچ جا بهش زن ندادن مجبور شده با ابن مهریه زن بگیره .
  • یه نفر IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    17 1
    وووووووووووه چقدر نظر دادین من چشام کور شد
  • پسر IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    13 0
    واسه چی ازدواج کنم؟
    • دختر IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      15 10
      واسه اینکه کار دیگه ای نمی تونی بکنی! ☺
    • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      15 8
      چون محکومی به ازدواج چون درجامعه ما مجرد جایگاهی نداره !!
  • بی نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    8 0
    اینقدر نظر بدین تا مشکلات حل و فصل بدینگونه شود.
  • امیر A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    14 11
    تکلیف اونهایی که زن دارن و میخوان دور دوم زندگی را با زن دوم شروع کنن چی میشه ؟
    • kts IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      10 0
      شما دیگه خیلییی خوشی:)
    • بی نام IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      9 0
      اول با زن اولشان تسویه حساب کنند، بعد بروند دنبال معامله جدید!
  • میثریداث IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    4 2
    سلام من خودم یک جامعه شناسم و از طرف تمام جامعه شناسان خواهش میکنم حتماً در متن خبر جامعه شناس بودن این آقا را تصحیح کنید: ایشان روان شناسی خوانده اند(البته خودشان میگویند آسیب شناسند!) ولی متاسفانه مثل همه عزیزان نظرات جامعه شناسانه ارایه فرموده و فکر میکنند حل مسایل اجتماعی با راه حلهای فردی، مقطعی، تک بعدی و ... ممکن است؛ خطایی که از زمان دورکیم تا امروز از هیچ جامعه شناسی سر نزده است! اگر لطف کنید با جامعه شناسان واقعی مصاحبه کنید همه کامنت گزاران هم جواب خودشان را خواهند گرفت
  • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    14 5
    چه اشکالی داره اگه دخترا خواستگاری کنن لا اقل دیگه هیچ پیرپسری باقی نمیمونه بیچاره ها گناه دارن
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    8 2
    یه پسر دارم شاه نداره.......!
  • غزل IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    9 4
    من رفتم و از یه آقایی غیر مستقیم خواستگاری کردم ولی بعد دیدم که این آقا خیلی ناشیانه زد همه چیز رو خراب کرد . بعدش هرچی خواست منو دوباره راضی کنه من دیگه قبول نکردم که دوباره بهش نزدیک بشم . الان کلا خیلی خوشحالم و اصلا هم احساس نمیکنم غرورم شکسته و ... . تازه احساس افتخار میکنم . من میگم عیبی نداره که دختر از پسر خواستگاری کنه ولی قبلش دختر باید مطمئن باشه که پسره خییییییییییییلی جنبه داره وگرنه پشیمون میشه .
  • مریم FI ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    4 2
    من کاملا مخالفم ودلایلش این است:1- اگر پسری ازدختری خوشش بیایدوشرایط ازدواج راداشته باشدخودش می رود جلو ومنتظر نمی شود دختر پاپیش بگذارد.وچراغ سبز نشان دهد. 2- امکان دارد بعضی مردها با ابراز علاقه زن باوجود بی علاقگی به او به نیت سوءاستفاده جنسی ازاو به او جواب مثبت بدهندوبعد اورارها کنند. 3-بعضی مردها حالا اگر اززنی خوششان نیاید نمی آیند ازاو سوءاستفاده اش را بکنتد وبعد اوراکنار بگذارتد،خیلی راحت به او جواب منفی میدهتد وتازه باید خیلی آدم شیر پاک خورده ای باشد.که اینگونه رفتارکند.دیگر بماند که احساسات آن زن وشخصیت اش خورد می شود. 4- بعضی مردها قبول می کنند باآن زن ازدواج کنند ولی کلی شرط برای آن زن می گذارند .مثلا عروسی نمی توانم برایت بگیرم ، مهریه نمی توانم بدهم، و...
  • مریم FI ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    6 6
    پسره میگه وقتی خود دختره اومده سمتم پس چراواسش الکی خرج کنم و واسش عروسی بگیرم ومهریه بالا وطلاوجواهرات بگیرم؟؟ پسره می خواد حالا که دختره اومده سمتش اونو مفت به دست بیاره وکمترین زحمت رو به خودش نمی ده. تازه بازهم بهش سرکوفت می زنه که خودت خواستی ، خودت اومدی ، همینی که هست، منو نمی خوای راه باز جاده دراز. کسی جلوتو نگرفته . وقتی پسرعمویم عاشق یه دختری شد حاضربود به خاطر اون بهش مهریه کلانی بدهد تا اوقبول کند اما آن دختر قبول نکرد. ووقتی یه دختر دیگری آمدسمت پسرعمویم (چون عاشقش شده بود) ( این به کنار که چقدر آن دختر زیبا ومحجوب وخانم بودو17سالش یود) بهش گفته بود به شرطی باهات ازدواج می کنم که مهریه نگیری وعروسی هم نخوای وآن دختر قبول کرده بود.حالا بعداز چندسال زندگی مشترک تادعوامی کنند.....
  • مریم ط FI ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    7 3
    یه تجربه دراین زمینه باعث شد دیگه هیچ وقت سمت یه پسر نرم.
    • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      4 1
      لابد پسره بی جنبه بازی درآورد.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    3 0
    باورم نمیشه ایشون یه همچین حرفی درباره خواستگاری زدن!!! مخالفففففففففففففففففم تو آمریکام پسر از دختر خواستگاری میکنه.. اینا صورت مسئله رو پاک میکنن!!!!!!!!!!در ضمن ایشون روانشناس هستن.. اصلن کی گفته که صلاحییت نظر کارشناسی دادن دارن؟؟
  • میثم A1 ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    6 2
    من پسری هستم 24 ساله.قد بلند.مهندس و خوشتیپ و اجتماعی.پیشنهاد دخترهای 18 تا 22 ساله را بررسی می کنم.هه هه هه هه.جمع کنید این مسخره بازی ها رو.الان مشکل اصلی جوانهای ما خواستگاری دخترها نیست.مشکل نبود کار برای جوانهای تحصیل کرده است.که دولت در شرایط فعلی از حل اون عاجزه.
  • مجرد IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    2 1
    ممنون میشم قانونی درست کنین ازدواجها اسون بشه جوانها همه دوست دارن ازدواج کنن پولشو ندارن زندگیها سخت شده دست از سر فوتبال بردارین به فکر ازدواج جوانان باشید کاری کنین همه دختر پسرهای سن ازدواج بتونن ازدواج کنن هم یه کار خداپسندانه هست هم کشورمون جوان میمانه و رشد باروری خود به خود بالا میره به فکر اونایی هم که شغل اداری ندارن باشین همش به کارمندها تو قوانینتون بها میدین ما کارگرها ادم نیستیم از این اب و خاک نیستیم خواهشا این برنامه هاتون را ادامه بدین به نتیجه برسین ولش نکنین حرف خالی نباشه عمل کنین
  • ناشناس IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    2 2
    سلام من چند علت را بیان میکنم که از موانع ازدواج ما جواناست 1بالا رفتن سطع توقعات و پز و کلاس گذاشتن 2.هزینه های سر سام اور از روز عقد تا پایان عروسی که کمر هر مردی را میشکند 3. بها دادن به خانما در کارهای اداری و اینکه دختر اگر هم کار نداشته باشه براشون مهم نیست چون وظیفه اش دادن خرج خونه نیست اما پسر حتما باید کار داشته باشه 4.کم بودن کار برا جوانان و مشکلات اقتصادی5. دستتون درد نکنه وامهای ازدواج را زیاد کردین اما ضامن برا گرفتن وام پیدا نمیشه برامون 6. نبود ازدواج جوانان در هدف اول کشور مطمئنم اگر همه دست به دست هم بدهند مشکل حل میشه7.الان بهترین کار خیری که میشه انجام داد کمک کردن به جوانان برا ازدواجه چه اشکالی داره اگر پول بازیکنان و مربیان را کم کنین و از بیت المال پرداخت نکنین

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین