۰ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۵

مهر نوشت:

رئیس سابق شورای انتقالی لیبی در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط به برخی جزئیات تازه از انقلاب 17 فوریه 2011 علیه حکومت معمر قذافی اشاره کرده است.

به گزارش  ، "مصطفی عبدالجلیل" رئیس سابق شورای انتقالی لیبی در گفتگویی که امروز در روزنامه الشرق الاوسط منتشر شده اعلام کرد: قذافی در جریان درگیریها در لیبی، پیشنهاد داد انقلابیون در منطقه اجدابیا تشکیل دولت دهند که این پیشنهاد با مخالفت روبرو شد.

وی در این باره اظهار داشت: نظام قذافی پیشنهاد داد که انقلابیون دولتی را در غرب اجدابیا در منطقه ای که 40 هزار کیلومتر وسعت داشت، تشکیل دهند.

عبدالجلیل همچنین در بخش دیگری از این گفتگو درباره سیف الاسلام (فرزند ارشد قذافی) اظهار داشت: سخنرانی سیف الاسلام پس از آغاز انقلاب ناگهانی و البته ناامید کننده بود. من انتظار داشتم که وی سخنانی عادلانه را مطرح کند اما وی متن سخنان آماده شده توسط "محمد عبدالمطلب الهونی" مشاور ویژه اش را قرائت کرد.

رئیس سابق شورای انتقالی لیبی تاکید کرد: اگر سیف الاسلام به مردم روی می آورد، می توانست جانشین پدرش شود. در صورتی که وی قانون اساسی را بر اساس مطالبات مردم تغییر می داد، تمام مسائل به صورت دوستانه و مسالمت آمیز حل می شد.

مصطفی عبدالجلیل افزود: من با وجود داشتن برخی پستهای وزارتی جزو حلقه نزدیکان نظام قذافی نبودم، بلکه از لحاظ خانوادگی با "ادریس السنوسی" پادشاه سابق لیبی در ارتباط هستم.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    10 5
    خدا رو شکر که این مردک ابله به درک واصل شد .
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    7 6
    در زمان قذافی لیبی از یک کشور عقب افتاده به کشوری تبدیل شد که در ان مسکن و اموزش و پزشکی کاملا رایگان بود و سطح تحصیلات دانشگاهی در دوران قذافی به شدت افزایش یافت و این چیزی هست که حتی دشمنان قذافی هم به ان اعتراف میکنند. راستی هرگز از خود پرسیده ایم این چه جور دیکتاتوری بوده که بیشترین تلاش را برای باسواد کردن مردم خود انهم در سطح دانشگاهی انجام داده ؟!!!
    • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      9 4
      ......به اصطلاح رفاهی رو ببرن که توسط یک دیوانه زنجیری به مردم عطا میشه .رفاه بدون دموکراسی پشیزی نمی ارزد .
    • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      9 4
      اینروزها وقتی نام دمکراسی را میشنوم به جای خوشحال شدن به وحشت می افتم که باز کدام ملت را میخواهند بدبخت کنند ! کدام وحشی ها را قرار است به جان مردم بیاندازند و ...
    • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      3 2
      رفاه بدون دموکراسی پشیزی نمی ارزد . --------------- من رفاه بدون دمکراسی و این حرفهایی که تهش هیچ چیزی جز دروغ نیست میخام مشکلی هست ؟! دمکراسی که باعث بشه جنایتکاران سرکار بیاند همون نباشه خیلی خیلی خیلی بهتره
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    2 6
    با تبلیغات رسانه ای خیلی راحت ما رو فریب دادند ولی حقیقت این هست اتفاقی که در لیبی افتاد هرگز یک انقلاب مردمی نبود چرا که مردم لیبی به جز بنغازی که به خاطر مسایل قبیله ای و زیاده خواهی های گذشته ی خودشون دشمن قذافی بودند نه تنها مخالف قذافی نبودند بلکه با چشمهای خودشون دیده بودند که قذافی لیبی را از یک بیایبان بی اب و علف به کشوری تبدیل کرد که دستکم هرگز قابل مقایسه با گذشته نبود. مشکل قذافی دیکتاتوری نبود مشکل این بود که او مخالف امریکا و القاعده و رهبران مفت ... عرب بود وگرنه چرا بین اینهمه دیکتاتور فقط قذافی بود که کشته شد اونهم به اون شکل !!!
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    2 5
    رهبر القاعدۀ لیبی، عامل ام‌آی6 و سیا بوده ------------- در واقع امریکا و القاعده یعنی دو دشمن مشترک مردم لیبی و قذافی از انان انتقام گرفتند و لیبی که روزگاری در ان فقر و گرسنگی و ناامنی به صفر رسیده بود را به سوی ویرانی بردند.