واحد مرکزی خبر نوشت:

نواز شریف نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواست حملات هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان را متوقف کند.
حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان به موضوعی جدی در روابط بین دو کشور منجر شده است.
شریف پس از دیدار با اوباما در کاخ سفید به خبرنگاران گفت :« من همچنین مسئله هواپیماهای بدون سرنشین را در دیدارمان مطرح و بر لزوم پایان دادن به چنین حملاتی تاکید کردم ».
اوباما به تنش ها و سوء تفاهم بین دو کشور اذعان کرد. اوباما گفت سران دو کشور متعهد شده اند با یکدیگر در خصوص مسائل امنیتی به شیوه هایی که « به حق حاکمیت پاکستان احترام گذاشته شود » همکاری کنند.
آمریکا به آرامی کمک های امنیتی با پاکستان را از سر گرفته است. بیشتر این کمک ها در دوره روابط تیره بین دو کشور در پی حمله سال 2011 میلادی نیروهای ویژه نیروی دریایی آمریکا در پاکستان که به کشته شدن اسامه بن لادن سرکرده سابق القاعده منجر شد، متوقف شده بود.
برای سال مالی 2014، که از اول اکتبر آغاز شد، اوباما یک میلیارد و 162 میلیون دلار از کنگره برای پاکستان خواستار شد که شامل 857 میلیون دلار کمک غیر نظامی و 305 میلیون دلار کمک امنیتی است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، بیشتر کمک های امنیتی آمریکا به پاکستان با هدف تقویت توانایی ارتش این کشور برای مقابله با ستیزه جویان در مناطق قبایلی پاکستان عرضه می شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =