نمایندگان قلابی شرکت «ایرانسل» که برای کلاهبرداری زنجیره ای از شهروندان ، چندین منشی و پیک موتوری استخدام کرده بودند با تلاش پلیس تهران بزرگ دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز مردی جوان 24 آذر 1388 به کلانتری 130 نازی آباد رفت و شکایتی مطرح کرد.
وی که یک بسته پستی در دست داشت اظهار داشت : هفته گذشته زنی جوان با شماره تلفن خانه ام تماس گرفت و خود را منشی نماینده دو شرکت «ایرانسل» و «گلدن نیکاتل» معرفی کرد.او می گفت همکارانش می توانند در ازای گرفتن 35 هزار تومان ، شماره تلفن خانه ام را به پیش شماره خط «ایرانسل» تغییر دهند.
شاکی اضافه کرد : منشی خوش صحبت مدعی بود اگر تمایل داشته باشم می توانم شماره تلفن همراه اول خود (0912) را در اختیارشان قرار دهم تا یک خط سیم کارت «ایرانسل» با همان شماره تحویلم دهند.

من که از این پیشنهاد استقبال کرده بودم بلافاصله خواستم تا دو قطعه سیم کارت ایرانسل - یکی با شماره تلفن ثابت خانه ام و دیگری با شماره تلفن همراه اول - برای من بفرستد.چند ساعت بعد یک پیک موتوری زنگ خانه ام را زد و با دریافت پول سیم کارتها ، پاکتی به من داد.روی پاکت پستی ، مهر شرکت «گلدن نیکاتل» و نماینده رسمی «ایرانسل» درج شده بود اما وقتی آن را باز کردم در کمال تعجب با دو پوکه خالی سیم کارت رو به رو شدم و فهمیدم فریب خورده ام.
پرونده به دستور فدایی - بازپرس شعبه 11 دادسرای ناحیه 16 تهران - به پایگاه هفتم پلیس آگاهی سپرده و تحقیق تخصصی آغاز شد.کارآگاهان با همکاری ماموران کلانتری 130 نازی آباد ، پیک موتوری مورد نظر را ردیابی کردند و به تعقیبش پرداختند.سپس دفتری در یافت آباد شناسایی شد که افراد شاغل در آن خیال می کردند کارمندان رسمی «گلدن نیکاتل» و «ایرانسل» هستند.
بازجویی از 12 بانوی منشی و شش پیک موتوری نشان می داد آنان از سوی «حسن - ق» 21 ساله و «علی - ع» 24 ساله استخدام شده بودند و نمی دانستند با کلاهبرداران حرفه ای همکاری می کنند.
با افشای این موضوع «حسن» و «علی» که خود را نمایندگان رسمی «گلدن نیکاتل» و «ایرانسل» جا زده بودند خیلی زود بازداشت شدند و در بازرسی از دفتر آنان بیش از 1000 پاکت پستی آماده تحویل ، 20میلیون ریال پول نقد ، 15 خط تلفن «ایرانسل» که به وسیله آنها با مالباختگان تماس گرفته می شد و ... به دست آمد.

روی تمامی پاکتها مهر جعلی درج شده بود و داخل آنها پوکه های خالی سیم کارت قرار داشت.
«حسن» و «علی» که می دانستند دستشان رو شده و هیچ شانسی برای گریز از قانون ندارند در بازجویی ها اعتراف کردند با پول های مالباختگان ، یک دستگاه پژو پارس مشکی نیز خریده بودند و با آن خوشگذرانی می کردند.
در همین رابطه رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد : خودروی مورد نظر با تلاش ماموران توقیف شده است و شهروندان می توانند برای طرح شکایت به شعبه 11 بازپرسی دادسرای ناحیه 16 و یا پایگاه هفتم پلیس آگاهی در خیابان 15 خرداد - میدان ارگ - مراجعه کنند.
سرهنگ «عباسعلی محمدیان» تصریح کرد : بیش تر مالباختگان به خاطر ناچیز بودن مبلغ پرداختی ، پیگیر ماجرا نشده بودند و همین موضوع باعث شد تا مجرمان به راحتی به کلاهبرداری زنجیره ای خود از شهروندان ادامه بدهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 32001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =