ایسنا نوشت:

مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین با اشاره به کاهش سفرهای درون شهری و پرداخت آسان از طریق اینترنت، موبایل و دستگاه‌های کارتخوان در پنج‌سال اخیر گفت: با حمایت‌های بانک مرکزی پرداخت‌ها آسان شده است اما انتظار داریم آیین‌نامه‌های قدیمی به خصوص در بحث کارمزد تراکنش‌ها، اصلاح شود.

حامد منصوری در نشست خبری با بیان اینکه در حوزه پرداخت الکترونیک و ارائه خدمات بانکی با بانک‌ها همکاری داریم گفت:‌ اگر شش سال پیش سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام نمی‌دادیم امروز معلوم نبود که چه میزان ترافیک در خیابان‌ها و صف در شعب بانکی برای پرداخت قبوض و دیگر نقل و انتقال پول اتفاق می‌افتاد.

وی افزود:‌ نتیجه سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه منجر به آن شده است که بسیاری از فعالیت‌ها و جابه‌جایی‌های پول شفاف شود حال برای رشد و توسعه پرداخت‌های الکترونیک و توسعه این حوزه و سرمایه گذاری در آن انتظار داریم که بانک مرکزی آیین‌نامه‌های قدیمی را اصلاح کند.

وی راه‌اندازی شبکه شاپرک از سوی بانک مرکزی را اتفاق مثبتی ارزیابی کرد که موجب به استقبال بیشتر شرکت‌ها شده است و گفت: ما برای فرهنگ‌سازی در بین مردم جهت استفاده از خدمات الکترونیکی جهت کاهش سفرهای درون شهری و صرفه جویی در وقت‌شان میلیاردی بدون چشم‌داشتی هزینه کرده‌ایم اما از بانک‌ها به خصوص بانک‌های دولتی می‌خواهیم تا همکاری بیشتری با ما داشته باشند و با شفافیت آیین‌نامه‌ها فضای رقابتی نیز شفاف‌تر شود که نتیجه آن را مردم خواهند دید.

منصوری همچنین از کمبود نیروی کار در این حوزه خبر داد و گفت: ما نیروی کار در حوزه نرم‌افزار بسیار کم داریم لذا برای همکاری و استخدام نیروهای نخبه و افرادی که دارای تخصص نرم افزار هستند اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد که استقبال از خدمات الکترونیک بانکی بسیار بالا بوده است به گونه‌ای که از طریق شرکت متبوعش در مردادماه سال جاری 61 میلیون تراکنش انجام شده است و موبایل بانک نیز 80 درصد تراکنش‌ها از طریق خدمات این شرکت انجام پذیرفته است.

در این نشست همچنین مهدی شهیدی قائم مقام مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین با اشاره به خدمات شرکت متبوعش برای کاهش همراه داشتن پول نقد و اعتماد به شبکه خدمات الکترونیک از سوی مردم گفت: با سرمایه‌گذاری که بانک مرکزی جهت راه‌اندازی شبکه شاپرک داشت شاهد بهتر استقبال کردن مردم از این خدمات شدیم ضمن آنکه بحث نظارت بر این شرکت‌های ارائه کننده خدمات که 12 شرکت هستند، بسیار بالاست.

وی تصریح کرد:‌ این نظارت بر شرکت‌ها منجر شده تا اطلاعات کارت و حساب بانکی افراد بسیار محافظت شود و دیگر افراد از نگهداری رقم بالا در حساب کارت بانک خود هراس نداشته باشند و اکنون این اعتماد عمومی ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اصلاح نظام کارمزد از سوی بانک مرکزی گفت: تا قبل از شاپرک یک بانک در موضع پذیرنده کارت کارمزد می‌داد و بعد به عنوان صادرکننده کارمزد می‌گرفت اما الان کارت که در دستگاه کارتخوان کشیده می‌شود با توجه به اینکه پذیرنده و صادرکننده برابر هستند از میان این 12 شرکت یک تعدادی با بانک‌ها وابسته هستند و عده‌ای مستقل لذا مقدار کارمزدها به هم ریخته است و نظام پرداخت کارمزد را متفاوت کرده است که لازم است تعادل و یک دستی ایجاد شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین افزود: نظام کارمزد در ایران با دیگر کشورها متفاوت است که اگر بخواهد اصلاح شود باید به گونه‌ای باشد که هم صادرکننده و هم مشتری ضرر نکنند ضمن آنکه قیمت تمام شده هر تراکنش با توجه به گران شدن کاغذ و دیگر قیمت‌ها اکنون به 280 تومان هم رسیده است اما اکنون محاسبه آن در شرکت‌های مختلف متفاوت است.

وی درباره میزان سرمایه‌ایی که شرکت‌های پی اس پی باید داشته باشند نیز گفت: تاکنون میزان سرمایه برای این شرکت‌ها مطرح نبوده است اما احتمالا تا اواخر بهمن‌ماه از سوی بانک مرکزی این میزان مشخص می‌شود.

وی همچنین از استقبال مردم از پرداخت به وسیله تلفن همراه خبر داد و گفت: با وجودی که این نوع خدمت از حدود یک سال گذشته ارایه شده اما استقبال از آن خوب است.

شهیدی همچنین درباره تسویه آنی نیز گفت: تسویه آنی کاملا منتفی شده زیرا این امر منجر به ایجاد شغل‌های واسطه گری و کاذب می‌شد، ضمن آنکه هیچ کجای دنیا هم چنین کاری نمی‌کنند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    5 1
    به عنوان یکی از دارندگان دستگاههای پوز ، اگر کارمزد از فروشگاه دریافت کنند ، دستگاه پوز را پس میفرستم و دیگر استفاده نخواهم کرد. مدتی پیش هم قرداد جدید با فروشگاهها بستند که در آن از دریافت کارمزد صحبت شد بود
    • پاي ثابت IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      0 0
      منم پس ميدم.
  • علی IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    3 1
    تشریف بیارین بردارین . نمیخوام . دردسره . اذیته .
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    2 0
    کاسه گدایی همیشه آماده است تا به هر بهانه ای از مردم پول بگیرند . اینهمه مراجع محترم تقلید گفتند سود تاخیر بازپرداخت وام حرام است . هنوز همه بانکها یک روز هم که اقساط وام عقب بیفتد سودش رو می گیرن . هرکجا به ضررشون باشه گوششون کر می شه . بعد هی میگن بانکداری اسلامی !!!!!!!!!!!!