حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت دکتر کاظم معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، متن کامل پیام به شرح زیر است:

«امروز جامعه رسانه‌ای ایران پدری را از دست داد که بیش از نیم قرن شاهد خدمات علمی و عملی او در عرصه‌های گوناگون ارتباطات و مطبوعات بوده‌ایم؛ اندیشمند خراسانی که سال 1343، به عنوان نخستین گروه دانشجویان ایرانی موفق به کسب دکتری تخصصی روزنامه‌نگاری از انستیتوی مطبوعات و علوم نظری دانشگاه پاریس شد و با کوله‌باری از دانش روزنامه‌نگاری، ارتباطات، حقوق و علوم سیاسی و با ایده تاسیس نخستین دانشکده روزنامه‌نگاری به میهن بازگشت که امروز افتخار عنوان پدر علم ارتباطات با نام او قرین شده است.

نگاه حرفه‌ای، تلاش علمی و مستمر او در دانشگاه و دیگر نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای کشور به دور از همه حاشیه‌های زماندار و دغدغه عمیقی که برای توسعه مطبوعات و ارتباطات در ایران داشت، از شخصیت علمی او، استادی ساخت که امروز کمتر فعال رسانه‌ای و مطبوعاتی را می‌یابیم که از درس و بحث و سخنرانی و کلاس و آثار دکتر کاظم معتمدنژاد بهره نبرده باشد.

او پس از انقلاب نیز از سال ‌1368 تا کنون پیوسته و بی‌دربغ برای زنده نگه داشتن رشته علوم ارتباطات در همه عرصه‌های تحقیقق و تالیف و ترجمه آثاری گرانبها، کوشید و در تاسیس دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی و راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری، پیشگام توسعه همه‌جانبه‌ دانش ارتباطات شد.

اینک همه در غم از دست دادن این چهره ماندگار ایران زمین اندوهگینیم و آنچه وظیفه همه ما را در پاسداشت این شخصیت علمی سنگین‌تر می‌کند حفظ و توسعه میراثی است که از کرسی استادی او برای جامعه ارتباطات ، رسانه و مطبوعات باقی مانده است.

درگذشت ایشان را به خانواده محترم معتمدنژاد، به جامعه رسانه‌ای کشور، شاگردان وی و همه استادان روزنامه‌نگاری و ارتباطات تسلیت عرض می‌کنم و در این شب‌های آغارین ماه صفر، طلب مغفرت و رحمت ذات متعال را برای وی خواستارم.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راضیه ضمانت پناه IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    11 0
    با سلام . از وقتی وارد رشته ارتباطات شدم ، با آثار این استاد گرانقدر آشنا شدم و در این سالها کتابهای ایشان راهگشای من بوده است . ضمن عرض تسلیت به خانواده بزرگ ایشان و خانواده بزرگ ارتباطات ، امیدوارم بتوانم پیرو راهشان باشم . روحش شاد و یادش گرامی باد .
  • محمد از بیرجند IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    19 1
    شادی روح این استاد گرانقدر بلند صلوات...........(اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عجّل فرجهم)
  • هادي خيري IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    6 0
    من سال 88 وارد دانشگاه علامه شدم تا در رشته روزنامه نگاري ادامه تحصيل دهم. از همان ابتدا نامي كه بر سر زبانها و اكثر كتابهاي ارتباطي بود،اسم شريف دكتر معتمدنژاد بود. هرچند افتخار حضور در كلاس ايشان را نداشتم اما در سومين سمينار بررسي مسائل مطبوعات كه در سالن همايشهاي صدا و سيما برگزار مي شد توانستم دكتر را از نزديك ملاقات كرده و با شخصيت اين مرحوم بيشتر آشنا شوم. در آخر بايد اعتراف كنم كه براي يك دانشجوي روزنامه نگاري تلخترين لحظه زماني است كه قلمش پيام تسليت استادش را بنگارد. روحش شاد راهش پر رهرو
  • آرمان A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    4 1
    افسوس كه ما ملتي مرده پرستيم. براي پدر علم روزنامه نگاري كشور تجليل مي گيريم و در فوتش ناله سر مي دهيم اما ذره اي به تلاشهاي وي براي اعتلاي روزنامه نگاري كشور بها نمي دهيم.پاي عمل كه بأشد دكتر معتمدنژاد چه كسي است؟!ماخودمان عقل كل عالميم! وأي به حال مسؤلان ما كه به خاطر ندانمكاريهايشان ، اساتيد بسياري در غم و غصه هاي خود مردند و رفتند و استعدادهاي جواني كه مي توانستند روزي معتمدنژاد ديگري باشند ، يا در نطقه خفه شدند و يا آواره و بي پناه مسير زندگيشان عوض شد. خداوند از سر تقصير هيچ مسول بي وجداني نگذرد.