۰ نفر
۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰

مجید ملا نوروزی،حسین طاهری و پیروز ارجمند با حکمی از سوی وزیر ارشاد به ترتیب به سمت مدیرکل مرکز تجسمی،نمایشی و موسیقی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در متن حکم مجید ملا نوروزی که به سمت مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی منصوب شده است آمده:
 «نظر به شایستگی و تجربیات ارزنده جنابعالی، بنا بر پیشنهاد معاون امور هنری، به موجب این حکم به سمت مدیرکل هنرهای تجسمی منصوب می‌شوید.امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و تلاش مضاعف و پیگیر در حوزه مدیریت و با استفاده از آرای صاحب‌نظران و هنرمندان، در زمینه افزایش فعالیت هنرمندان هنرهای تجسمی و بهره‌گیری از آن در دیپلماسی فرهنگی در عرصه بین‌الملل، گام‌های مفید و موثری بردارید.»

ملانوروزی که مدرک کار‌شناسی ارشد نقاشی را از دانشکده هنرهای زیبا گرفته، کار‌شناس هنری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش، کار‌شناس فرهنگی هنری دفتر مرکز جهاد دانشگاهی کشور، مدیر هنری کیهان فرهنگی، مدیر فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سرپرست معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری، رییس زیباسازی شهرداری منطقه ۶ تهران، مسئول روابط عمومی بخش خارجی در سه دوره ستاد ارتحال حضرت امام (ره)، مشاور هنری در ستاد چهره‌های ماندگار، رییس فرهنگسرای شفق تهران، معاون جهانگردی سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل موسسه توسعه سیاحتی کیش و مدیرکل روابط عمومی منطقه آزاد کیش بوده است.

اومدتی به عنوان طراح، خبرنگار و دبیرسرویس با نشریات جهاد دانشگاهی، آفرینش، تربیت، ایران و کیهان فرهنگی همکاری کرده و در نخستین کنفرانس هنرهای تجسمی در بینال نقاشی موزه هنرهای عاصر به عنوان محقق برگزیده انتخاب شده است.
اصغر امیر نیا مدیر پیشین مرکز هنرهای تجسمی بود.

اما وزیر ارشاد حکم دیگری را هم صادر کرده است و آن انتصاب حسین طاهری به سمت میر کل هنرهای نمایشی بود. پیش از این قادر آشنا که از فروردین سال ۹۱ به جای محمد دشت‌گلی سکاندار مرکز هنرهای نمایشی شد، اوکه مدتی قبل در گفت‌و‌گویی خبر از ورود خود به مسایل اجرایی سی و دومین دوره جشنواره تئا‌تر فجر داد و اعلام کرد: «از آنجا که جشنواره تئا‌تر فجر اعتبار تئا‌تر ماست و به مناسبت پیروزی انقلابمان برگزار می‌شود باید درشان این انقلاب و نام فرد باشد، به همین دلیل خود من در حوزه اجرا ورود پیدا کردم تا کار‌ها به سرانجام خوبی برسد اما این به معنای این نیست که بنده دبیر جشنواره شده باشم.»

در حکم طاهری که از سوی وزیر ارشاد صادر شده است آمده است: «نظر به شایستگی و تجربیات ارزنده جنابعالی در مدیریت فرهنگی، بنا بر پیشنهاد معاون امور هنری، به موجب این حکم به سمت مدیرکل هنرهای نمایشی منصوب می‌شوید.

امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از تخصص و توان کار‌شناسی هنرمندان و استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه مدیریتی خود، برای ارتقای کیفی تئا‌تر، حل مسائل و مشکلات تئا‌تر استان‌ها، فعال‌سازی توان بالقوه نمایش کشور، توسعه حمایت‌های مادی و معنوی از این هنر بنیادی و گسترش فضاهای کالبدی و فیزیکی متناسب با هنر نمی‌ش، با رعایت قانون‌مداری و اعتدال‌گرایی، گام‌های مفید و موثری بردارید.

حسین طاهری، مدرک کار‌شناسی کارگردانی سینما و کار‌شناسی ارشد پژوهش هنر دارد و از دهه ۶۰ تا کنون در حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای به عنوان مدیر و مشاور فعالیت کرده است. وی که تهیه‌کننده ارشد تلویزیون است، پیش از این مدیرکل پخش شبکه جهانی جام جم، مدیر گروه فرهنگ و دانش شبکه اول سیما، مدیر روابط عمومی انتشارات سروش، مشاور و عضو شورای فیلم‌نامه سیمافیلم، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل موسسه فیلم‌سازی زلال‌فیلم، مدیر شبکه جهانی جام جم ۲، مدیرکل پخش شبکه اول سیما، مدیر گروه فرهنگ و دانش شبکه سوم سیما، مدیر گروه معارف و مناسبت‌های شبکه اول سیما، تهیه‌کننده مجموعه فاخر «مستند ایران» و مجموعه‌های‌ مستند «ایرانیان مقیم آمریکا»، «ایرانیان مقیم کانادا»، «ایرانیان مقیم آلمان»، «ایرانیان مقیم فرانسه»، تهیه‌کننده سریال تلویزیونی سوداگر و فیلم‌های تلویزیونی بهشت موازی، پسر ایران، فولاد سرد، بازجویی در کافه تهران، گنج خانه سفید، بلور باران و مانگرو بوده است. طاهری که عضو اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران نیز هست، سرمایه‌گذاری و مشارکت در تولید فیلم‌های سینمایی آلزایمر (۱۳۸۹) و کیفر (۱۳۸۸) را هم در کارنامه دارد.»

پیروز ارجمند هم به سمت مدیرکل دفتر موسیقی منصوب شد. در این حکم او آمده است: «نظر به شایستگی و تجربیات ارزنده جنابعالی، بنا بر پیشنهاد معاون امور هنری، به موجب این حکم به سمت مدیرکل دفتر موسیقی منصوب می‌شوید.

امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و تعامل سازنده با اهالی هنر، نسبت به توسعه و ارتقا و گسترش ظرفیت‌های موسیقی سنتی و موسیقی نواحی، بهره‌گیری از هنر موسیقی در دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حمایت از تنوع و تکثر در تولید و عرضه موسیقی و گسترش ظرفیت‌های موسیقی ایران، موفق و موید باشید.

ارجمند که دکترای اتنوموزیکولوژی خود را از کشور مالزی گرفته، عضو هیأت علمی دانشگاه هنر، مدیرکل مرکز موسیقی حوزه هنری، موسس و مسئول مرکز موسیقی تجربی پردیس هنرهای زیبا، نایب رییس و عضو پیوسته کانون آهنگسازان سینمای ایران، عضو شورای هنر موزه دفاع مقدس، عضو هیأت علمی مولفان فرهنگنامه زبان فارسی و شورای واژه‌گزینی موسیقی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مشاور عالی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران و عضو شورای عالی آموزش و پژوهش موسیقی صدا و سیما است و در زمینه موسیقی محلی فعالیت‌های پژوهشی گسترده‌ای کرده است. وی همچنین سابقه تدریس در دانشگاه‌های متعددی از جمله دانشکده موسیقی دانشگاه هنر، دانشگاه دولتی برلین، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی و... را دارد. ارجمند به عنوان آهنگساز در پروژه‌های متعدد سینمایی و تلویزیونی هم حضور داشته است.»

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیکار US ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    14 2
    «دکترای اتنوموزیکولوژی خود را از کشور مالزی»؟ جل الخالق! این عزیزان ما برای گرفتن مدرک (و جستجوی علم) تا کجاها که نمی روند. انسان یاد حدیث مشهور پیامبر اکرم (ص) می افتد که علم را طلب کن ولو در چین باشد.
  • بی نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    3 1
    میتوان از عبارت "موسیقی شناسی اقوام" استفاده کرد. فارسی را (تا حدی) پاس بداریم!!