ایسنا نوشت:

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: وام ازدواج جزئی‌ترین و کم اهمیت‌ترین موضوع در زمینه ازدواج جوانان است؛ البته وزارت ورزش و جوانان در زمینه مشخص شدن میزان وام ازدواج، تعیین بانک‌های عامل پرداخت کننده و چگونگی پرداخت این وام پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

دکتر محمود گلزاری افزود: مسکن و شغل در حوزه ازدواج مهم است، اما نباید حوزه معیشت ازدواج را در وام خلاصه کرد. در واقع سهم مسکن و اشتغال در بحران‌های پس از ازدواج حداکثر40 درصد است و5 تا 10 درصد آن به وام ازدواج مربوط می‌شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: ازدواج دو حوزه جدی دارد که یکی از آن، توان اقتصادی و معیشتی برای تشکیل زندگی است و اصل توان اقتصادی، اشتغال و مسکن است و دادن وام تنها در حد کمک است.

گلزاری گفت: برخی کارشناسان معتقدند که بسیاری از کشورها در حوزه ازدواج، وام نمی‌دهند؛ بلکه اشتغال ایجاد می‌کنند. با توجه به وضعیت تورم، میزان وام هر چقدر افزایش یابد، کم است البته منظورم این نیست که نباید وام ازدواج داد ولی نباید فکر کنیم با افزایش وام، مشکل ازدواج جوانان حل می‌شود.

وی در خاتمه اظهار کرد: حوزه فرهنگی و آموزشی یعنی آگاهی‌ به زوجین، دومین حوزه مهم ازدواج است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک به ظاهر جوان! IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    27 1
    من که کلا از همه چی قطع امید کردم.اینقدر حرف شنیدم که گوشام پره اما در عمل میبینم آش همون آشه و کاسه همون کاسه. نه کار هست نه نه امکان ازدواج هست نه امکان خونه دار شدن و نه امکان زندگی کردن. فعلا هم به لطف پدر و مادر در سن 31 سالگی زنده هستم!البته بعضی ها میگن کار هست اما توقع زیاده و جوونا کار نمیکنن!! در جواب میگم باشه شما راست میگین ما توقعمون زیاده که کار نمیکنیم!!!!(این جواب هم برمیگرده به پر بودن گوش از حرف و عدم حوصله توضیح دادن چندباره واضحات برای این عزیزان!!)
  • بی نام EU ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    9 0
    ﻣﺸﻜﻠﺎﺕ ﻛﺸﻮﺭﺑﺎﺟﺎﻣﻌﻪ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺑﺎﻳﺪﺣﻞ ﺑﺸﻪ ﺗﺎ ﺗﺤﺮﻳﻤﻬﺎ ﺍﺯﺑﻴﻦ ﺑﺮﻩ ﻭﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻫﺎي ﺧﺎﺭﺟﻲ و ﺗﻮﺭﻳﺳﺖ و ﻛﺎﺭﺍﻓﺮﻳﻦ ﻭﺍﺭﺩﻛﺸﻮﺭﺑﺸﻪ ﻭﻓﺮﺻﺘﻬﺎﻱ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺍﺷﺘﻐﺎﻝ ﺍﻳﺠﺎﺩﺑﺸﻪ.ﺑﺎﺷﻌﺎﺭﺩﺍﺩﻥ و ﻋﻮﺍﻣﻔﺮﻳﺒﻲ ﻣﺸﻜﻠﺎﺕ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺣﻞ ﻧﻤﻴﺸﻪ.ﻣﺘﺎﺳﻔﻢ ﻣﺘﻮﻟﺪﻳﻦ ﺩﻩ ﻫﺎﻱ 50 و 60 ﻛﻪ ﺩﺭﺣﺎﻝ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﻭﻳﺎﻋﺒﻮﺭﺍﺯﺳﻨﻴﻦ ﻣﻴﺎﻧﺴﺎﻟﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻤﺘﺮﻳﻦ ﺑﻬﺮﻩ ﺭﻭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻋﻤﺮﻛﺎﺭﻳﺸﻮﻥ ﻧﺼﻴﺒﺸﻮﻥ ﺷﺪ.
  • بی نام JP ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    5 0
    راست میگه اما باید در عمل کاری کنند نه در حرف