این حرکت دولت، نگاه ویژه به خبرنگاران است

سردبیر نشریه «کتاب هفته» معتقد است انتشار همزمان نسخه الکترونیک و مکتوب کتاب در کنار هم می تواند ضمن دانش افزایی، سرانه مطالعه را نیز افزایش دهد و بر فرهنگ مطالعه تاثیر بگذارد.

به گزارش خبرآنلاین، انتشار الکترونیک 3 عنوان از جدیدترین کتاب‌های تخصصی حوزه رسانه و تبلیغات از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها وابسته به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با استقبال اهالی مطبوعات و خبرگان حوزه ارتباطات مواجه شد.

«علی آقا غفار» نویسنده و روزنامه‌نگار در گفتگو با خبرآنلاین، درباره انتشار الکترونیک این کتاب های تخصصی و تاثیر این اقدام در افزایش سطح آگاهی جامعه اظهار کرد: به اعتقاد من انتشار الکترنیک کتاب هم برای توسعه کتابخوانی و در کنار آن ارتقای دانش جامعه خوب است به شرط آن که اطلاع رسانی درستی در این باره انجام شود.

آقاغفار افزود: انتشار الکترونیک کتاب ها می تواند در ارتقای دانش و آگاهی موثر باشد اما نباید در آمار و سرانه مطالعه محاسبه شود.

سردبیر نشریه «کتاب هفته» هم چنین با اشاره به رویکرد مثبت معاونت امور مطبوعاتی در انتشار رایگان نسخه الکترونیک کتاب ابراز کرد: نکته قابل توجه در این اقدام، انتشار کتب تخصصی حوزه رسانه بود و اینکه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی این حرکت نگاه مادی نداشته و آنها را نمی فروشد. وی تاکید کرد: در واقع معاونت مطبوعاتی با آغاز این حرکت در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی، ضمن صرف نظر از منفعت مالی خود؛ نگاهی ویژه به خبرنگاران داشته که هم به جیب اهالی رسانه نگاه ویژه ای داشته که بتوانند به راحتی از این کتاب های تخصصی استفاده کنند و هم دغدغه افزایش دانش و کارایی بیشتر آنها را هدف گرفته است.

آفاغفار ادامه داد: به اعتقاد من لازم است در کنار انتشار الکترونیک، نسخه کاغذی کتاب ها نیز منتشر شود تا هم هزینه انتشار الکترونیک و در دسترس قرار دادن رایگان کتب را تامین کند و از سوی دیگر اگر مخاطب نسخه الکترونیک را مفید ببیند قطعا به خرید نسخه مکتوب آن هم اقدام می کند زیرا در این صورت می تواند در هر شرایطی و در صورت نیاز به آن دسترسی داشته باشد.

بنابراین گزارش، در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و دستیابی به جایگاه شایسته کتاب و کتابخوانی و نیز ارتقاء دانش تخصصی دست‌اندرکاران و دانشجویان حوزه ارتباطات و رسانه، 3 عنوان از جدیدترین کتاب‌های تخصصی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در قالب الکترونیکی بر روی وب سایت «رسانه» قرار گرفت.

‌کتاب «گفتمان‌های رسانه: تحلیل متون رسانه»، نوشته «دونالد ماتسون» و ترجمه عبدالحسین کلانتری و بهزاد احمدی نام نخستین اثر از این مجموعه است که نویسنده در این کتاب با تأکید بر دانش انتقادی به معرفی طیف وسیعی از دیدگاه‌ها می‌پردازد و در فصول مختلف با بهره‌گیری از رهیافت‌های انتقادی در گفتمان رسانه‌ای تلاش دارد به پرسش‌های خوانندگان در آن بخش پاسخ گوید.

کتاب «هالیوود و امنیت، بازنمایی جوامع خاورمیانه در فیلم‌های اکشن هالیوود» نام دومین کتابی است که در دسترس مخاطبان قرار داده شده است. این کتاب توسط «کارین کوین ویلکینز» به رشته تحریر درآمده و توسط عبدالله بیچرانلو به فارسی برگردان شده است. نویسنده در این کتاب با رویکرد کیفی و اجرای دقیق روش مصاحبه با گروه‌های کانونی، دریافت جمعی از مخاطبان آمریکایی فیلم‌های ساخته شده هالیوودی در ژانر اکشن را بررسی کرده و دریافت مخاطبان را درباره این آثار تحلیل می‌کند.

سومین کتاب در این بخش به «مجموعه مقالات چهارمین همایش صنعت تبلیغات ایران» اختصاص دارد. علاقه‌مندان برای دانلود فرم PDF این کتاب‌ها می‌توانند به www.rasaneh.org مراجعه نمایند.

 


6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رجایی NL ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    3 2
    بعضی اسم و فامیل ها وجه تسمیه کاملا درستی دارند؛درست ممثل همین آقای اقا غفار عزیز ما که آقا است و آقایی در فامیلی اش هم هست...
    • بی نام A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      3 1
      مطمئنی همه از جمله من همین نظر رو دارند؟