احمد دنیامالی گفت: حضور در شورای شهر، عضویت تلقی نمی شود و همچنین حضور در راس فدراسیون هم شغل دولتی نیست، پس یک فرد می تواند همزمان عضو شورای شهر و رئیس فدراسیون باشد.

امید سلیمی بنی: کار گره خورده است، این هم خلاء دیگری در قانون شوراها که اندک اندک معلوم می شود. این بار، دعوا سر این است که آیا یک عضو شورای شهر می تواند همزمان رئیس یک فدراسیون ورزشی باشد؟ رئیس سازمان بازرسی کل کشور می گوید نه، ولی احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری که هفته گذشته، از سوی مجمع عمومی هیئهای قایقرانی به عنوان رئیس فدراسیون قایقرانی انتخاب شد، می گوید: بله، عضویت در شورای شهر، عضویت تلقی نمی شود و همچنین حضور در راس فدراسیون هم شغل دولتی نیست، پس یک فرد می تواند همزمان عضو شورای شهر و رئیس فدراسیون باشد.

احمد دنیامالی در حاشیه جلسه عمومی امروز شورای شهر، به خبرآنلاین گفت: "ما می خواهیم این مسئله، شفاف و قانونی شود. اگر ریاست فدراسیون شغل است، چرا آقای حسین رضا زاده، به حق، در انتخابات شورا شرکت کرد و رای آورد و حالا هم رئیس فدراسیون است و هم عضو شورای شهر؟ تصور می کنم تفسیر برخی از دوستان باعث شده چنین مسئله ای پیش بیاید، چون سالیان سال، آقای ناطق نوری، رئیس مجلس بود و همزمان رئیس فدراسیون بوکس هم حساب می شد."

او همچنین در پاسخ به این سئوال خبرآنلاین که آیا در صورت تبعات بین المللی منع حضور او در فدراسیون قایقرانی از سوی وزارت ورزش، حاضر به استعفا از شورا هست یا نه، گفت: "این موضوع، مسئله ای داخلی است و سعی می کنیم در داخل کشور آن را حل کنیم. برای همین تصور می کنم بهترین کار این است که استفساریه از مجلس شورای اسلامی گرفته شود. دوستان نیز دنبال این استفساریه هستند."

دنیامالی درباره رایزنی های خود را سازمان بازرسی کل کشور، وزارت ورزش و شورای اسلامی درباره ماندنش در دو شغل هم گفت: "به هر جهت، با دوستان مختلف در این باره صحبت کرده ام، پیش آمدن مسئله ای مانند مورد من، حداقل باعث می شود این مسئله قانونی شفاف شود، چون شورا که تنها محدود به تهران نیست، در سراسر کشور، اعضای زیادی از شوراهای شهر و روستا، در این جایگاه قرار دارند و در مشاغل دولتی نیز حضور دارند. اگر قرار باشد فقط بگوییم یک فرد در شورا باشد یا در یک شغل دولتی، پس باید دست کم 30 هزار نفر دیگر که همزمان در شورا و سایر مشاغل حضور دارند، از دولت استعفا دهند، یا از طریق دولت حقوق بگیرند و به نانخورهای دولت اضافه شوند."

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، درباره رایزنی اش با وزیر ورزش درباره موعد تعیین تکلیف استعفایش تا چهارشنبه این هفته (فردا) گفت: این که دوستان محدوده زمانی برای یک کار قانونی تعریف کنند، موضوع پسندیده ای نیست. شورای شهر، روز یکشنبه آینده وارد دستور کار بررسی استعفای من می شود. چون با وجودی که اعتقاد دارم عضویت در شورای شهر، شغل نیست، ولی به خاطر حفظ مسایل اخلاقی، استعفا کرده ام و تصمیم گیری در این باره، با شورای شهر است."

او همچنین در پاسخ به این پرسش خبرآنلاین که چرا با وجود تصریح قانونی برای رسیدگی به استعفای اعضا، در اولین جلسه، بررسی استعفای شما پس از تشکیل دو جلسه عمومی در شورای شهر، همچنان در دستور کار قرار نگرفته، گفت: "به هر جهت، من استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه کرده ام و هیئت رئیسه، پس از بررسی های خود، این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد. تصور می کنم یکشنبه آینده این موضوع در دستور کار شورای شهر قرار گیرد."

دنیامالی درباره چگونگی رسیدگی به دو شغل (ریاست فدراسیون قایقرانی و ریاست کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر) گفت: من 13 سال رئیس فدراسیون قایقرانی بودم و 5 سال آن نیز همزمان معاون عمرانی شهرداری تهران بودم و به گفته دوستان، در هر دو پست نیز موفق عمل کرده ام. تصور نمی کنیم عضویت در شورای شهر تهران، بیشتر از معاونت عمرانی شهرداری، کار و مشغله داشته باشد، برای همین فکر می کنم باز هم در دو موقعیت موفق خواهم بود."

 

اولین تذکر صابری: هیئت رئیسه مسئولیت تالی فاسد عدم استعفای دنیامالی را بپذیرد

عضو سی و چهارم شورای شهر اولین تذکر خود را به همکارش داد. علی صابری خطاب به مرتضی طلایی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: تذکر من این است که چرا استعفای آقای دنیامالی را در دستور کار قرار نداده اید؟ عدم توجه به این مسئله، تالی فاسد دارد که هیئت رئیسه باید مسئولیت این تالی فاسد را بپذیرد."

مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر که ریاست جلسه امروز را پس از رفتن مسجدجامعی بر عهده داشت، گفت: "بعید است استعفای آقای دنیامالی رای بیاورد، ولی روز یکشنبه آینده قرار است بررسی شود."

دنیامالی نیز در پاسخ به صابری گفت: "آقای صابری یک حقوقدانان است، پس بگوید آن محدوده زمانی وزارت ورزش، بر اساس چه قانونی است؟ بنده در مجمع عمومی فدراسیون قایقرانی رای مطلق آورده ام. سازمان بازرسی گفتند شما باید استعفا بدهید، اگر گفته بودند از اول فقط باید یک جا باشید، من فقط عضو شورا یا تنها رئیس فدراسیون می ماندم."

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری در ادامه گفت: بنده علی رغم میل باطنی ام و با توجه به تفسیری که مجلس محترم داشت که اساسا حضور در شورای شهر و ریاست فدراسیون، شغل نیست، از عضویت در شورا، استعفا دادم و این استعفا باید در صحن شورای شهر بررسی شود. این که وزارت ورزش، محدوده زمانی تعیین می کند که شما تا چهارشنبه استعفا آوردید یا نیاوردید، مگر در اختیار بنده است؟ مگر من می توانم برای شورای شهر تعیین تکلیف کنم کی رای بدهند؟ پس تالی فاسد این کار چیست؟"

طلایی، رئیس جلسه نیز وارد بحث شد و گفت: "برای توقف این استعفا، استفسار مجدد از مجلس را کرده اند و تاخیر در شورای شهر برای رسیدگی به استعفای آقای دنیامالی نیز به این دلیل است، ما از مجلس، استفساریه کرده ایم و منتظریم تا روز یکشنبه، آن روز چه پاسخ از مجلس دریافت کنیم یا نکنیم، مسئله استعفا را در دستور کار شورای شهر قرار خواهیم داد. "

صابری که می خواست به سئوال دنیامالی درباره تالی فاسد عدم بررسی استعفایش جواب دهد، با واکنش طلایی مواجه شد، طلایی گفت: "وقت جلسه، محترم است و برای آن هزینه می شود. اگر قرار باشد، مسئله شخصی باشد، برای بعد از جلسه بگذارید."

ولی صابری اظهار کرد: "مسئله این است که اگر وزارت ورزش به تفسیر غلط خود، ادامه دهد، با وجودی که اعتقاد دارم عضویت در شورا شغل نیست، باید از شورای عالی استانها بخواهیم این عضویت، شغل حساب شود. اگر وزارت ورزش بخواهد در تصمیم خود باقی بماند، در صحنه بین المللی برای فدراسیون قایقرانی مشکلاتی را به وجود می آورد. این واقعیت است که دنیامالی انتخاب شده و صندلی شورا و ریاست فدراسیون متعلق به اوست."

تقی پور، سخنگوی شورا نیز گفت: "پس با این حساب، مسئولیت تالی فاسد بر عهده وزارت ورزش است، آقای قناعتی نیز پیشنهاد داده که این وضعیت را خدمت آقای رئیس جمهور مکتوب کنیم. این را قبول دارم که باید از آقای رئیس جمهور بخواهیم وارد این مسئله شود."

پیرهادی، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورا نیز گفت: "احمد دنیامالی در فدراسیون جهانی، برند بین المللی است و اینجا نیز رئیس یک کمیسیون مهم است. ما استعلامی از مجلس گرفته ایم و مجلس گفته است که عضویت در شورا، شغل نیست. از نمایندگان مجلس می خواهیم از وزیر ورزش سئوال کنند که چرا اینطور برخورد می کند. اگر آقای وزیر بخواهد به این کار اصرار کند، موضوع را به مجلس می کشانیم."

 

دفاع از کیان شورا

تذکر دوستی بخش دیگری از بحث استعفای دنیامالی بود. او گفت: آقای چمران، شما در زمان کاندیداتوری آقایان ساعی و جدیدی گفتید باید از شورای شهر استعفا دهند. حالا چرا قصد دارید شورا را با وزارت ورزش و سازمان بازرسی درگیر کنید؟ اگر رای قرار است ندهیم به استعفای آقای دنیامالی، همین الان رای گیری کنید. ما هم به صراحت و آشکارا رای می دهیم که با استعفا موافق نیستیم، ولی چرا الان رای گیری نیم کنید، باید از کیان شورا دفاع کنید. قانون به صراحت می گوید استعفا بلافاصله در صحن باید مطرح شود، آقایان هیئت رئیسه، چرا از کیان شورا دفاع نمی کنید؟"

تقی پور، سخنگوی شورا در پاسخ به او گفت: "اتفاقا کار ما دفاع از کیان شوراست، آقای دنیامالی کار درستی کردند و برای حضور در انتخابات فدراسیون استعفا کردند. حق شوراست که با استعفای ایشان موافقت نکند، اگر مسئولیت قانونی است، بر عهده کسی است که این تفسیر را کرده و وزارت ورزش که دارد اینطور عمل می کند. مسئله حضور اعضای شورای شهر در فدراسیونها، مسئله امروز و دیروز نیست، 60 سال است اعضای شورا و انجمن شهر، مسئولیت در دولت و فدارسیون دارند."

هادی ساعی، منشی اول شورا به این حرف بلافاصله اعتراض کرد: "وقتی که حق بنده را خوردند، وقتی حق آقای جدیدی را خوردند، چرا شما از حق ما دفاع نکردید؟ آقای تقی پور باید همان وقت نیز به صراحت دفاع می کردید. وزارت ورزش درباره من و آقای جدیدی، اظهار قانون کرد و گفت باید استعفا بدهید، حالا این حرف یا درست است یا نادرست، کاری نداریم، مسئله این است که . باید درباره حق من و آقای جدیدی نیز دفاع می کردید، ولی نکردید. این حق انگار بر اساس نفرات تغییر می کند."

جدیدی نیز با یک "احسنت" بلند، حرف او را تایید کرد: "ماندن آقای دنیامالی در شورا، حق من و آقای ساعی را اثبات می کند."

تقی پور بلافاصله اینطور موضع گرفت: "بروید درباره حق خودتان شکایت کنید. اگر شما هم کاندیدا می شدید، ما حمایت می کردیم. اگر شما هم استعفا می دادید، صاحب این حق می شدید."

ساعی در مقابل اظهار نظر عجیبی کرد: "آن روز، حتی حق استعفا هم به ما ندادند."
جدیدی نیز پشت او آمد که: "آن روز اصلا کسی درباره این حق ها، حرف نزد."

طلایی به جدیدی تذکر داد: "آقای جدیدی، برای تذکر وقت بگیرید، این درست نیست هر کسی حرفی دارد، دگمه میکروفن را بزند و شروع کند به صحبت کردن."

اعضای شورای شهر، بعد از این سخنان، باز هم وارد بحث قانون بودجه سال 93 شورا شدند و مسئله استعفای دنیامالی، پا در هوا ماند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    52 0
    راست میگی رضازاده هم باید یکی رو انتخاب کنه
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    57 0
    آخه اون فرق فوكوله، ميدونين كه!
  • بی نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    4 0
    اگر در این رابطه خلاء قانونی شفاف وجود دارد، از مجلس کمک گرفته شود که بر قوانین گذشته صحه بگذارند و یا قانون جدیدی مصوب کنند و خلاص... دیگر مشاجره برای چه؟ چرا هر کسی به نفع خود قوانین را تفسیر کند؟! اگر چه در کل معلوم است حق با دنیامالیست. اگر قانون بود باید برای همه اجرا می شد نه فقط برای افرادی خاص سرو صدا کنند و برای بقیه سکوت!
  • کیوان A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    4 0
    اقای دنیا مالی گویا نمی دانند قانون تو کشور ما نسبت به افراد مختلف تغیر میکند .مثل بحث شهردار تهران تو دیوان عدالت اداری.!