علی صابری، وکیل نابینایی که به عنوان سی و چهارمین منتخب مردم در انتخابات دوره چهارم شورای شهر تهران برگزیده شده بود، با رفتن مسعود سلطانی فر به سازمان میراث فرهنگی، امروز رسما در شورای شهر معارفه و تحلیف شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ طبق قانون، فرماندار حوزه انتخابیه تهران، باید در مراسم تحلیف او حاضر می شد، ولی عیسی فرهادی، فرماندار تهران، نماینده خود، مصلحی را برای برگزاری آیین تحلیف عضو جدید شورای شهر، فرستاد.

این مسئله با تذکر احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای شهر مواجه شد. دنیامالی با ذکر این نکته که شان شورا، اقتضا می کند فرماندار تهران برای تحلیف عضو جدید حاضر می شد، گفت: اساسا تصویب مصوبات شورا از طریق فرمانداری، خارج از شان شوراست، ولی قانونی است و باید برای آن فکری کرد.

این تذکر با واکنش مصلحی، نماینده فرماندار روبرو شد و او گفت: در قانون تصریح شده که تصویب و تایید نهایی مصوبات شورا، با فرماندار حوزه انتخابیه است.

احمد مسجدجامعی، رئیس شورا نیز با تایید جایگاه قانونی فرماندار در تایید مصوبات شورای شهر گفت: ولی اخلاق اداری اقتضا می کرد فرماندار تهران، شخصا در تحلیف عضو جدید شورا حاضر شود.

قرار بود در این نشست، مسئله استعفای احمددنیامالی، که هفته گذشته به عنوان رئیس فدراسیون قایقرانی برگزیده شده بود، ولی هنوز این مسئله در دستور کار قرار نگرفته است.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =