ایسنا نوشت:

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر لزوم وجود انسجام و همدلی در میان اعضای شورای عالی استان‌ها، گفت: شورای عالی استان‌ها الگویی برای سایر شوراها در کشور باشد و با انسجام و همدلی راهکارهای مناسب را برای رفع مشکلات پیدا کنیم و به مردم خدمت خالصانه ارائه دهیم.

سومین اجلاس سراسری شورای عالی استان‌ها صبح امروز پنج شنبه در حالی برگزار شد که مهدی چمران ریاست این شورا بر لزوم انسجام و همدلی میان اعضا تاکید کرد و گفت: چرا باید در دوره چهارم شوراها، هم اکنون در بعضی شوراهای شهرهای کشور اختلاف درونی وجود داشته باشد فراموش نکنیم در شورا قسم خورده‌ایم که به مردم خدمت کنیم.

وی با اشاره به ۲۲ اسفندماه که به عنوان روز «شهید» نامگذاری شده است، گفت: شهید اوج تکامل انسانی است و نزد خداوند روزی دارد، ما باید با ارائه خدمت خالصانه در مقابل خانواده معظم شهدا پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، گفت: ایشان در سخنرانی‌های اخیر خود سیاست‌ها و راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را به درستی تبیین فرمودند و مسیر روشنی را پیش روی همه مسئولین و مردم قرار دادند. ما نیز باید این مسیر را که مسیر شهدا، امام شهدا و پیامبر گرامی اسلام است طی کنیم تا انشالله در مقابل هجمه دشمنان موفق و پیروز شویم.

به اعتقاد چمران، اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت نیست بلکه جلوگیری از اسراف‌ها و خرج‌های اضافه است. اقتصاد مقاومتی یعنی تنظیم درست اقتصاد و تولید خوب و مناسب در کشور تا به جایی برسیم که به خوبی در برابر دشمنان مقاومت کنیم و روی پای خود بایستیم. در کشور همه چیز داریم و قطعا چیزی کم نداریم اما باید با برنامه به جایی که پیش بینی شده و مدنظر است برسیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به انسجام و همفکری به عنوان موارد لازم و ضروری برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: ملت ما نشان داده که در هر کجا که نیاز به اتحاد بوده در مقابل دشمن متحد و پشت سر امام و رهبری ایستاده و موجب کسب پیروزی شده است. اگر انسجام خود را حفظ نکنیم از درون می‌پاشیم. باید کشورهای دیگری که اینچنین بوده‌اند را مشاهده کنیم و سرنوشت آن‌ها را درس عبرت برای خود قرار دهیم. دنیای استکبار در مقابلمان ایستاده و ما نیز باید تمام قد جلوی دشمنان بایستیم.

وی افزود: هر کاری را که انجام می‌دهیم اگر خالصانه برای خدا باشد قطعا پیروزی به همراه آن است. امسال حماسه سیاسی با حضور گسترده مردم در انتخابات محقق شد. اما در مورد حماسه اقتصادی هنوز نتوانسته‌ایم آنرا به صورت کامل پیاده کنیم . حماسه اقتصادی روشی مستمر است که متعلق به امسال و سال آینده نیست بلکه باید آنرا پیگیری کنیم تا به صورت کامل محقق شود.

وی افزود: نمی‌توانیم در شوراها و شهرداری‌ها به عنوان دستگاه‌های اجرایی شوراها شاهد ریخت و پاش‌ها، دوباره کاری‌ها و بدکارکردن‌ها باشیم. چرا باید عمر ساختمان‌های ما زیر ۳۰ سال باشد. چرا باید آسفالتی که به صورت استاندارد عمر آن حدود ۱۲ سال است در کشور ما تنها دو سال دوام داشته باشد.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان شورای عالی استان‌ها گفت: خواهش من از شما اعضای شورا این است که در همه کمیسیون‌ها اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار دهید و در کنار هم با همدلی و همبستگی، راهکارها و راهبردهای اقتصاد مقاومتی را تبیین کنید. البته باید این امر در حرکتی جهادی و جهشی هرچه سریعتر صورت پذیرد.

در این جلسه مراسم تحلیف قباد قبادی نماینده استان لرستان انجام شد و چمران ورود نماینده استان لرستان به چهارمین دوره شورای عالی استان‌ها را به وی و مردم این استان تبریک گفت.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • port IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    17 0
    آقای چمران، ما راضی هستیم که واقعا عمر آسفالتامون 2 سال باشه ... والا نیست ، بلا نیست .... دیدم که میگم جناب چمران، عمر مفید آسفالت خیابونا 1 سال هم نمیشه
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    21 1
    یکی از دلایلش اینه زود به زود آسفالت کردن خیابونا اگه برای مردم استفاده نداشته باشه واسه پیمانکارا و اونایی که این وسط زد و بند دارن کلی سود داره!!!!!!!!!!!
    • nima A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      3 0
      من خودم تو کاره آسفالتم. مصالح شن و ماسه براى آسفالت مناسب نيستن. قير ميخرديم تنى 300000 الان شده 1500000
  • بی نام DE ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    18 1
    2سال؟!!!! آسفالت 2 سال؟ چرا جک میگی مومن خدا!!! همین جلوی خونه ی من رو شهرداری محترم آسفالت کرده 1 ماه نشده نصفش ترکیده انگار یکی اومده گاز زده خورده آسفالت رو!!! الان 5-6 ساله همین اوضاعه!!!!
  • پوریا EU ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    9 0
    جاده ی کیاکلا به بهنمیر رو دوستان لطف کردن آسفالت کردن . حالا چجوری؟؟ بین لاین رفت و برگشت نزدیک به 20 سانت اختلاف سطح وجود داره !! یعنی بخوای مثلا یه جا سبقت بگیری 20 سانت سقوط میکنی لاین سمت چپ . حالا بگذریم که ماشینا از اون لاین نمیتونن بپرن بیان این لاین .
    • nima A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      1 0
      نه قربان اينطورى نيست . اون وسط گارد ريل ميزارن . يه روکش سراسرى آسفالت داره
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    آسفالتم آسفالتای قدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    1 0
    تو کوچه وخیابانها آثار آتش چهار شنه سوری سالهای گذشته بصورت چاله و کندگی و ذوب شدگی آسفالت پیدا و مشخص است ,شهرداری و صدا و سیما اطلاع رسانی کنند
  • پناهي A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    خدا پدرش را بيامورزد در شهر ما لاهيجان حتي يكسال دوام نمي آورد
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    2 0
    هیچ کدوم از این کامنتها ننوشتن که اقای چمران شما خودتون متولی هستین بعد به ما مردم عادی میگین چرا عمر اسفالت 2 ساله؟ جل الخالق
  • مهران خواجوی فر A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    1 0
    بهترین مصالح برای تولید آسفالت ، شن وماسه حاصل از خردایش سنگ اهک دولومیتی است که بعلت گرانی ودور بودن ذخائر معدنی از محل تولید آسفالت ، کارفرما وپیمانکار از آن استفاده نمیکنند.
  • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    2 0
    من پیمانکار شهرداری بودم.به خدا قسم میخورم که علتش زد و بند ناظر با پیمانکار است.