حسینعلی شهریاری می‌گوید: این اشکال ساختاری است که در قانون متولی و ناظر سلامت وزارت بهداشت است اما پول در جای دیگری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  با حضور در کافه‌خبر درباره راه‌حل موضوع زیرمیزی گفت: باید خدمات در بیمارستان های دولتی ارتقاء پیدا کند. واقعا مردم از بیمارستان دولتی راضی نیستند. هدف اصلی ما از افزایش بودجه هم همین است؛ باید پزشک خانواده اجرا شود. برای عدالت در نظام سلامت راهی جز اجرای پزشک خانواده وجود ندارد، با این کار هزینه درمان هم کاهش پیدا می کند. البته الان آنچه در کشور ما از پزشک خانواده اجرا می شود سیستم ارجاع است اما پزشک خانواده باید سلامت محور باشد نه درمان محور.

او درباره نقش تعرفه ها و بیمه ها در کاهش زیرمیزی هم گفت: در قانون هدفمندی یارانه، در ماده 7 برای بیمه و بخش سلامت منابع در نظر گرفته شده است. بیمه ها باید تقویت شوند اما یک اشکال وجود دارد. وزیر بهداشت نمی تواند پاسخگو باشد اما پول دست یکی دیگر یعنی بیمه باشد. این اشکال ساختاری دارد که در قانون متولی و ناظر سلامت وزارت بهداشت است اما پول در جای دیگری است. در بیمه هم وزیر بهداشت باید بگوید چطور پول را هزینه کنید. البته ما نمی گوییم پول را به وزیر بدهند اما ایشان باید منابع را مدیریت کند.

شهریاری همچنین تاکید کرد: تجمیع بیمه‌ها در قانون پیش بینی شده اما کارشکنی می شود. در قانون گفته شده دولت مجاز است که بیمه سلامت را تشکیل دهد و فقط وزارت اطلاعات و نیروی مسلح باید زیر نظرمقام معظم رهبری باشد. اما سازمان تامین اجتماعی بهانه می آورد که در دوره جدید امیدوارم اجرا شود. اما گر قانون مشکل دارد پیشنهاد به مجلس بیاورند. ما از آقای دکتر ربیعی این موضوع را پیگیری می کنیم.

می‌توانید متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    4 3
    ببینیمو تعریف کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    7 3
    حدود یک هفته پیش،پای یکی از آشنایان ما به شدت شکست،بعد مسئولان یه بیمارستان دولتی گفتن باید تا شانزده فروردین در بیمارستان بستری بشه تا اون موقع دکترامون بیان و پلاتین بزاریم.به ناچار با صرف هزینه بیشتر به یک بیمارستان خصوصی رفتیم.
    • بی نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      3 1
      مشابه این اتفاق 5 سال پیش برای پدر من هم افتاد . متاسفانه بیشتر بیمارستانهای دولتی عمل ها جراحی رو تنها در ساعات اداری انجام میدهند ، روزهای تعطیل و ساعات به غیر از حد مشخص انجام اعمال جراحی را کنسل و موکل به روزهای بعد میکنند بدون توجه به اینکه ممکن است سلامت بیمار به خطر بی افتد . خبر آنلاین لطفا منتشر کن ، چون راست میگم .
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    سلام لازم است به اطلاع جناب وزير محترم رسانده شود كه ما پرستاران فقط حقوق حقه خود را ميخواهيم كه سالهاست توسط جامعه ي پزشكي غصب شده و ميشود. چرا بايد پزشكان بعداز جراحي بيمار را رها كنند و بروند و بيمار را به دست پرستار بسپارند تا تمام كارهاي بيمار را انجام دهد و خودشان فقط بصورت تلفني جوياي احوال بيمارشان باشند انهم درحاليكه 20 تا 50 مليون تومان بابت جراحي قلب از بيمار ميگيرند و به پرستار نگون بخت فقط 150هزارتومان انهم به كل كادر پرستاري بخش اي سي يو جراحي قلب به ازاي هر عمل جراحي داده ميشود. ايا اين زياده خواهيست كه پزشكي كه 50 مليون تومان از بيمار گرفته خودش بر بالين بيمار بنشيند و كارهاي فوق تخصصي پزشكي را به پرستار واگذار نكند؟؟؟؟؟؟؟؟؟