فیلمی که ۱۳ هزار نفر برای بازی در آن ثبت نام کردند/ گزارش نشست رسانه‌ای «نگهبان شب»

رضا میرکریمی، کارگردان «نگهبان شب»، درباره روند انتخاب بازیگران این فیلم و این‌که ۱۳ هزار نفر برای بازی در آن ثبت‌نام کرده بودند، توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست رسانه‌ای «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی، بعدازظهر امروز (یکشنبه ۱۷ بهمن) پس از نمایش فیلم در خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر (برج میلاد) برگزار شد.

در این نشست، افزون بر رضا میرکریمی، تورج الوند، محسن کیایی، لاله مرزبان، علی‌اکبر اصانلو، صفورا خوش‌طینت، فهمیه هرمزی (بازیگران)، محمد داودی (نویسنده)، زهرا صمدی (طراح لباس)، سعید حسنلو (طراح صحنه) و ...حضور داشتند.

در آغاز این نشست، رضا میرکریمی گفت: «جهان فیلم «نگهبان شب» بر نگاه شخصیت اصلی، تجربیات و ادراک او منطبق است. ماجراهای جانبی در فیلم چیزهایی است که شخصیت از آن‌ها عبور می‌کند و هدف اصلی فیلم نیستند و من نمی‌خواستم به آن ورود کنم.»

او ادامه داد: «به نظر من ریتم فیلم کشدار نبود. من از گرافیک وارد سینما شدم و کنترل فضای بصری فیلم در طراحی میزانسن‌ها برایم اهمیت ویژه‌ای دارد.»

این کارگردان درباره انتخاب بازیگران برای فیلمش گفت: «من در سفرهایی که برای فیلم‌ها می‌روم و یا در محافلی که جوانان را می‌بینم، همه علاقه‌مند به بازیگری هستند. من سایتی را تعریف کردم که علاقه‌مندان رزومه‌شان‌ را بفرستند و بعد از بررسی ۱۳ هزار نفر ثبت‌نامی، به هزار نفر رسیدیم که تورج الوند در همه مراحل بالا می‌آمد و درنهایت پذیرفته شد. لاله مرزبان را هم از آن سایت و با توجه به نقش تورج الوند انتخاب کردیم که پیدا کردن او نیز یک ماه طول کشیده بود. برای همکارانم هم من این بانک را معرفی کردم که از آن برای انتخاب بازیگر استفاده کنند.»

لاله مرزبان هم در این‌باره گفت: «کار کردن با رضا میرکریمی برای من جزو یکی از آرزوهایم بود و همین که بعد از آن پروسه یک ماهه انتخاب بازیگر، امروز این‌جا هستم برای من کافی است و نقشی که می‌بینید، حاصل بازیگردانی بی‌نقص این کارگردان است.»

میرکریمی درباره همکاری با محسن کیایی توضیح داد: «محسن کیایی برای فیلم من یک نعمت به حساب می‌آید. در سریال «هم‌گناه» که بازی ایشان را دیدم در دل آرزو کردم که با او همکاری داشته باشم. فکر می‌کنم که محسن کیایی نیز برای حضور در این فیلم ریسک کرد چون همراهی با بازیگران ناشناخته می‌تواند کاری سخت باشد.»

محسن کیایی در همین راستا گفت: «در کارنامه هر بازیگری، کار کردن با کارگردانان بزرگی مثل رضا میرکریمی افتخار بزرگی است. او هدایت بازیگری فوق‌العاده‌ای دارد. باید بگویم همه بازیگران این فیلم قبلا بازیگر بودند.»

این بازیگر ادامه داد: «به نظر من ایفای نقش این کاراکتر که نقشی خاکستری دارد و لایه‌های بسیاری در شخصیت‌ها به چشم می‌آید، برایم سخت بود.»

فهیمه هرمزی، دیگر بازیگر این فیلم گفت: «سادگی و بی‌آلایش بودن شخصیت برای من بسیار جذاب بود. ضمن این که یاد گرفتن لهجه کرمانی نیز برایم بسیار جذاب بود.»

همچنین تورج الوند گفت: «این فیلم برای من پنجمین فیلمی بود که نزد محمد عسگری تست می‌دادم. در چهار فیلم قبلی پذیرفته نشده بودم اما در روند این کار دیدم او کسی است که به درستی پای بازیگر کار می‌ایستد. من مطمئن بودم که چون رضا میرکریمی کارگردان کار است، حتما نقش من خوب از آب درمی‌آید.»

در ادامه، میرکریمی افزود: «باید از ویشکا آسایش تشکر کنم بابت بازی افتخاری که در فیلم داشتند. برای نقش کیومرث پوراحمد هم باید بگویم که در ابتدا قرار بود بازیگری نقش ایشان را بازی کند. اما او از پس کار برنیامد و درست روز فیلمبرداری من یاد کیومرث پوراحمد افتادم و با او تماس گرفتم و ایشان هم کار را پذیرفتند.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =