ایرنا نوشت:

سه طرح بزرگ صنعت برق خراسان با حضور وزیر نیرو و شماری از نمایندگان مجلس شوای اسلامی روز پنجشنبه در محل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در مشهد به بهره برداری رسید.

سامانه دیسپاچینگ (مرکز کنترل) انتقال منطقه شمال شرق کشور و فوق توزیع مشهد، فاز سوم نیروگاه ۱۱۰ کیلومتری خورشیدی الهیه و تکمیل طرح اتوماسیون پست‌های فوق توزیع مشهد از طرح‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو در آیین بهره‌‌برداری از این طرح‌ها گفت: در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، شرکت برق منطقه‌ای خراسان در مسیر فرهنگ استفاده درست از منابع انرژی پاک تاکنون گام های مثبتی برداشته است.

ˈحمید چیت‌چیانˈ با اشاره به ضرورت طرح‌هایی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم، افزود: سامانه دیسپاچینگ تاکنون در چند منطقه کشور راه اندازی شده است و بهره‌برداری از این سامانه در برق منطقه‌ای خراسان با استفاده از تجهیزات جدید و نرم افزاری که از سوی دانشمندان داخلی طراحی و ساخته شده، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در خصوص توسعه انرژی خورشیدی و ایجاد نیروگاه خورشیدی ۱۱۰ کیلو واتی الهیه در مشهد گفت: امروز بهره‌گیری از انرژی خورشید از ضروریات کشورمان است، زیرا نقش بسزایی در کاهش سوخت‌های فسیلی و آلودگی هوا دارد.

وزیر نیرو اظهار داشت: با تولید یک کیلووات برق به وسیله نیروگاه خورشیدی، حدود یک چهارم لیتر گازوئیل معادل ۲۰ سنت در نیروگاه‌ها کمتر مصرف می‌شود.

وی از کاهش تلفات انرژی به میزان ۲۵ درصد و کاهش آلودگی محیط زیست به دلیل ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خبر داد و افزود: در این راستا سال گذشته برای تولید ۹۲۰ مگاوات برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر با بخش خصوصی قرار داد منعقد شده است.

وی افزود: بخش اعظم ساخت چنین نیروگاه‌هایی در خراسان رضوی و بویژه در شهرستان خواف اکنون در حال اجراست.

وزیر نیرو تکمیل طرح اتوماسیون پست‌های فوق توزیع مشهد را نیز از دیگر طرح‌های مهم برای پایداری شبکه و ارتقای کیفیت خدمات به مردم عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت برق به شمار می‌رود و امید است تلاش‌های این شرکت الگویی برای سایر شرکت‌های برق باشد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =