تراکتورسازی در حساس ترین روز لیگ شکستی سهمگین را به استقلال تحمیل کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ استقلالی ها پیش چشمان نزدیک به 20 هزار هوادارشان درحالی برابر تراکتورسازی به میدان رفتند که تبریزی ها هم به رغم بی اثری بازی برای شان کم به ورزشگاه نیامده بودند و شاید 3 تا 4 هزار نفری بودند. آبی ها بر این باور بودند بردن این بازی برای شان یک معنای مهم دارد ؛ قهرمانی . این را میرشاد ماجدی سرپرست تیم در لحظه ورود تیم با اعتماد به نفس بالایی در جمع خسرو حیدری ، محمد قاضی ، آرش برهانی و مهدی رحمتی می گفت. درست در دقایقی که رحمتی سعی می کرد با هدفونی که در گوشش داشت تنها به بازی پیش رو تمرکز کند. در سوی دیگر اما تراکتوری بود که این بازی برای شان فقط ارزش اعتباری داشت. علی کریمی در روزی که پایانش قرار است برای او با جشن دعوت دوباره به تیم ملی بعد از یکسال به پایان برسد ، سعی داشت با تیمش سدی برابر استقلال باشد. کریمی این را قبل از بازی هم گفته بود. بازی بعد از مراسم یک ساعته تجلیل از جانبازان سرافراز ارتش جمهوری اسلامی و راس ساعت آغاز شد. قلعه نویی کت و شلوار مارکدارش را به تن کرده بود و با صورتی اصلاح کرده آمده بود تا 90 دقیقه از کنار زمین برای رسیدن به کاپی دیگر بخت آزمایی کند و همزمان با این اتفاق کارلوس کروش با صورتی که این بار اصلاح نشده بود و سیمایی تقریبا ژولیده بدون هیچ یادداشتی تنها به استادیوم آمده بود تا شاید متهم نشود که بازی های لیگ را نمی بیند. تونی هم مثل همیشه لباس ورزشی به تن داشت. پر جوش و خروش و پر هیجان . فریادهایش را سر می داد با هر توپی که لو می رفت ، تا مرز سکته پیش می رفت و بر می گشت تا همچنان برای تبریزی ها اسطوره تعصب باشد. برای هوادارانی که شاید در پایان فصل باز غم دوری اش را بکشند چون تیم شان قرار است تعدیل هزینه داشته باشد.

بازی که شروع شد استقلالی ها می بهتر بودند. دو کارت زرد دقیقی و کیانی در ابتدای بازی نشان از فشار اولیه استقلال داشت که زود فروکش کرد و شاید جدی ترین خطر بازی را تراکتوری ها با شوت سهمگین کیانی در 20 دقیقه اول رقم زدند. شوتی که زوزه کشان بیرون رفت. در ازای این شوت برهانی هم با لک تک به تک شد اما در موقعیت آفساید پس انگار اصلا هیچ اتفاقی نیفتاده بود و  تیم ها باز مساوی بودند. 

استقلال حمله هایش را از سمت راست زمین برنامه ریزی کرده بود جایی که در این مسابقه امیر قلعه نویی با استفاده از بیک زاده در کنار خسرو حیدری به آن اتکا کرده بود و در جهت مقابل جایی که نیکبخت بازی می کرد اتوبان آبی ها بود. در  دقیقه 25 اشتباه نیکبخت در کورس با بازیکنان قرمزپوش کرنری را به تبریزی ها داد. دو کرنر متوالی که یثکی از آنها زیر پای کریمی افتاد و داشت گل می شد اما دریبل های کریمی باعث شد او توپ را از دست بدهد. در مقابل وقتی استقلال از راست پیش آمد خسرو پاس خوبی به قاضی داد اما او از حوالی نقطه پنالتی قدر این فرصت را ندانست.

در دقیقه 30 بازی بود که تراکتورسازی گل اول بازی را زد. یاران تونی که صاحب یک ضربه کاشته شده بودند ، با پاس زیبای کریمی و غفلت بازیکنان خط دفاعی آبی ها به فرشاد احمدزاده رسید و شوت زیبای او تراکتور را به گل رساند. درست در دقیقه ای که پرسپولیس هم در اهواز گل زد.  

این اما پایان بازی نبود و استقلال از راست و با هاشم بیک زاده پیش آمد . کرنر حاصل کار او در شلوغی جلوی دروازه به حنیف عمران زاده رسید تا بازی مساوی شود.

بعد از 15 دقیقه استراحت ، نیمه دوم بازی شروع شد. در این نیمه دیگر مهدی رحمتی پشت سرش شعارهای همراه با انتقاد طرفداران تراکتورسازی را حس نمی کرد و می توانست آسایش بیشتری داشته باشد. هوادارانی که بین دو نیمه لحظاتی همراه با جنجال را با نیروهای انتظامی سپری کردند. البته لحظاتی کوتاه. در جایگاه ویژه ورزشگاه اما کلی ستاره قدیمی از شاهرخ بیانی گرفته تا دین محمدی و فنونی زاده نشسته بودند. آندو تیموریان محروم هم کنار پوریا پورسرخ هنرپیشه نشسته بود و بازی را می دید. شروع نیمه دوم با حملات پراکنده دو تیم همراه بود. اولین خطر جدی کرنری بود که نصیب تراکتورسازی شد اما حاصلی نداشت. در همین لحظات ، خطای امیرحسین صادقی روی انصاری فرد یک ضربه کاشته به تبریزی ها داد و یک کارت برای خودش به همراه آورد.

علی کریمی پشت ضربه بود. او تا به خود بجنبد محمد نصرتی دروازه استقلال را دوباره باز کردو تبریزی ها غرق در شادی شدند و طرفداران استقلال سکوت کردند. محمد نصرتی در دقیقه 55 شوک بدی را به استقلال داد. درست در دقیقه ای که سپاهان هم یک گل به نفت زد و شاگردان امیر قلعه نویی را تا رده پنجم جدول پایین برد.

تبریزی ها بعد از این گل هم دست بردار نبودند. یک بار دیگر حرکت انصاری فرد آنها را صاحب ضربه کاشته کرد. کریمی این بار توپ را زد ، در برگشت صاحب توپ شد و گوشه ای از تکنیکش را به نمایش گذاشت ، اگرچه داور اعتقاد داشت تکل روی پای او خطا نبوده است. استقلال سعی داشت با توپ های بلند و استفاده از بازیکنی مثل حنیف به گل برسد اما تا دقیقه 65 هم بازی به سود تبریزی ها بود. خشم را در گام های کنار زمین قلعه نویی می شد دید . تا اینجای کار او بدترین نتیجه سال های مربیگری اش در لیگ برتر را تجربه می کرد. آن هم در جمع تماشاگرانی که گزارشگر استادیوم درباره تعداد شان گفت:« حدود 50 هزار نفر!»

شوت سهمگین مسعود ابراهیم زاده چیزی نمانده بود گل سوم برای تراکتوری ها باشد اما رحمتی توپ را به سختی راهی کرنر کرد.

در دقیقه 72 بازی بود که اشتباه مجدد امیر حسین صادقی کار دست استقلال داد. این بار او روی انصاری فرد پنالتی کرد. کریمی حاضر به زدن ضربه نشد تا به جایش خود کریم پشت توپ بایستد . این بار او توپ را وارد دروازه کرد تا در کورس آقای گلی هم باشد. قلعه نویی هم در این دقایق یکی از بدترین شب های فوتبالی اش را می گذراند. اینکه دایی و کرانچار و یحیی و حسین فرکی بالاتر از او باشند. اینکه سهمیه آسیایی اش از دست رفته باشد . اینکه تراکتوری ها برایش این شعار را بخوانند:« فرهاد مجیدی برگرد به تیمت ؛ امیر قلعه نویی...»

 

این گزارش تکمیل می شود....

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =